امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸ Thursday, 18 April 2024

اوباما از شهروندان ايران گفت،اما از نقش آمريکا در قتل عام مردم چيزي نگفت

اوباما از ده‌ها هزار شهروند ايراني گفت،اما از نقش آمريکا در قتل عام مردم بي‌گناه چيزي نگفت

ريس‌جمهور آمريکا ديروز از يک تريبون بين‌المللي به کشتار هزاران ايراني در اثر کاربرد سلاح شيميايي اشاره کرد ولي نگفت که چه کساني مقدمات استفاده از اين سلاح‌هاي مرگبار را فراهم کردند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز : “ما معتقدیم جامعه بین‌الملل به عنوان نقطه شروع باید استفاده از تسلیحات شیمیایی را ممنوع کند. ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی حتی در جنگ‌ها، مورد قبول 98 درصد بشریت است. خاطرات وحشتناک نظامیانی که در خندقهای جنگی خفه می‌شدند، سبب تقویت این نگرش شده است و همچنان خاطره یهودیانی که در اتاقهای گاز کشتار شدند و دهها هزار ایرانی که هدف این تسلیحات قرار گرفتند”. اين‌ها بخشي از سخنان رييس‌جمهور آمريکا در مجمع عمومي سازمان ملل درباره منع استفاده از سلاح‌هاي شيميايي بود.
1569686_139

رئيس‌جمهور آمريکا در حالي از منع گسترش سلاح‌هاي شيميايي و کشتار ده‌ها هزار ايراني در حملات شيميايي صدام سخن به ميان آورد که نگفت بر اساس اسنادي که سازمان‌هاي امنيتي آمريکايي اخيرا منتشر کرده‌اند، اين کشور کمک شاياني به رژيم صدام در حملات شيميايي عليه ده‌ها هزار شهروند ايراني کرده و هيچ مسئوليتي را نمي‌پذيرد.

اسناد و مدارکي که به تازگي سازمان سيا CIA، منتشر کرده است پرده از نقش بي‌بديل آمريکا در کمک به صدام براي حمله شيميايي عليه مردم ايران برداشته است.

اما با اين وجود، اوباما باز هم مسئوليت و دخالت آمريکا در حمله شيميايي عليه ايران را ناديده مي‌گيرد.

آمريکا همدست صدام در کشتار ده‌ها هزار ايراني بي گناه

به گزارش BBC به نقل از فارن‌پاليسي؛ ایالات متحده در جریان جنگ ایران و عراق با اطلاع از این که رژيم عراق از سلاح‌های شیمیایی استفاده خواهد کرد، کمک‌های اطلاعاتی در اختیار عراق گذاشته بود.

فارین پالیسی می‌گوید این گزارش خود را با استفاده اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده‌اند، تنظیم کرده است.
1569690_840

بنابر گزارش فارن‌پالیسی آمریکا از روی تصاویر ماهواره‌ای متوجه شد که ایران در آستانه به دست آوردن پیروزی‌هایی استراتژیک است و به دنبال آن موقعیت نیروهای ایرانی را به عراق اطلاع داد.

فارین پالیسی می‌گوید ایالات‌متحده کاملا از این موضوع که صدام احتمالا از تسلیحات شیمیایی علیه ایرانی‌ها استفاده خواهد کرد آگاه بوده است.
1569751_728

خودمان می‌دانستیم’

آمریکا در جریان جنگ ایران و عراق کمک‌های نظامی و اطلاعاتی در اختیار صدام گذاشته بود، اما مقام‌های آمریکایی می‌گویند نمی‌دانستند که ارتش عراق ممکن است از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

سرهنگ ریک فرانکونا، وابسته نظامی آمریکا در بغداد در مقطع حملات شیمیایی، به فاری‌ن‌پالیسی می‌گوید: “عراقی‌ها به ما هرگز نگفتند قصد دارند از گاز اعصاب استفاده کنند. لازم نبود که بگویند، ما خودمان می‌دانستیم.”
1569752_481

صدام در جریان تهاجم هشت ساله‌اش به ایران چند بار از سلاح‌های شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان استفاده کرد که تنها در هریک از حملات به سردشت و حلبچه، هزاران نفر کشته شدند.
1569771_422

فارین‌پالیسی می‌گوید کمک‌های اطلاعاتی به عراق، که در حملات شیمیایی استفاده شده، برای این بوده که ایران عقب رانده شده، ناچار به مذاکره بازگردد و سیاست دولت ریگان برای تضمین پیروزی عراق تحقق یابد.

ايران شواهد قانع‌کننده‌اي نخواهد يافت، پس مي‌توانيم به آن‌ها حمله شيميايي کنيم

در اسنادی که فارین‌پالیسی به آنها استناد می‌کند گفته شده ارزیابی سیا این بوده که ایران شواهد قانع‌کننده‌ای درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی نخواهد یافت و همچنین اشاره شده بوده که استفاده شوروی سابق از تسلیحات شیمیایی در افغانستان عکس‌العمل خاصی در پی نداشته و به همین دلیل می‌توان از این سلاح‌ها علیه ایران استفاده کرد.
1569688_510

فروش عامل سياه‌ زخم به رژيم صدام

به گزارش نيويورک‌تايمز، شرکت آمريکايي “”American Type Culture يکي از بزرگ‌ترين تامين‌کننده‌هاي مواد شيميايي صدام در هشت سال دفاع مقدس بود. اين شرکت يک بار در سال 1986، مجموعه‌ای از عوامل بیماری‌زا شامل سه‌گونه سیاه‌زخم، ۵ نوع سم بوتولینیوم و سه‌گونه بروسلا به دانشگاه بغداد فروخت.

درخواست عراق برای این عوامل بیماری‌زا بار دیگر در ۱۹۸۸ به دلیل خصومت دو طرف با ایران پذیرفته شد و این‌بار 11 گونه از این عوامل از جمله 4 نوع سیاه‌زخم به این کشور ارسال شد. نهایتاً در ۱۹۸۹ آمریکا فروش سیاه‌زخم و عوامل بیماری‌زای دیگر را به چند کشور ممنوع کرد.
1569689_600

حال اين سوال پيش مي‌آيد چطور کشوري که مواد شمييايي بسيار مهلکي مانند عمال سياه‌زخم مستقيما به دشمن ايران فروخته چرا از پذيرفتن مسئوليت شانه خالي مي‌کند؟

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین