امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۳ Friday, 19 April 2024

بارسلونا پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا / سه گانه تکرار شد

بارسلونا پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا / سه گانه تکرار شد

بارسلونا با درخشش MSN، به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید،آنها برای دومین بار موفق به کسب سه گانه شدند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ فینال لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه به وقت تهران آعاز شد. این بازی به قضاوت شاکر داور ترکیه ای در المپیااشتادیون برلین برگزار شد و ۷۰۵۰۰ نفر از نزدیک به نظاره بازی نشستند.

:

در این مسابقه، بارسا بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه ۴ به گل اول رسید، بعد از این گل بازی قدری از نظر سرعت افت کرد و متعادل تر شد. با شروع نیمه دوم اما جریان بازی دچار تغییر زیادی شد و یوونتوس بود که بهتر کار را پیگیری کرد، در دقیقه ۵۵ آنها توسط موراتا بازی را مساوی کردند. بارسا اگرچه در این دقایق مقابل یوونتوس عقب تر نشسته بود اما باز هم با درخشش مثلث هجومی خود به گل بعدی رسید و کنترل بازی را در دست گرفت. یوونتوس برای جبران خورده تلاش کرد ولی در رسیدن به گل ناکام ماند تا اینکه در دقیقه ۹۶، نیمار تیر خلاص را بر پیکر بی جان یووه زد و کار را تمام کرد. به این ترتیب بارسلونا با کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان سه گانه خود را در این فصل تکمیل کرد. این پنجمین قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می رود. یوونتوس نیز یک بار دیگر در فینال مغلوب شد، باخت یوونتوس ششمین شکست آنها در یک فینال اروپایی بود.

:

گزارش بازی فینال :

دو تیم با این ترکیب برای دیدار فینال به مصاف هم رفتند:

ترکیب تیم بارسلونا : تراشتگن، آلوز، پیکه، ماسکرانو، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، اینیستا، مسی، سوارز و نیمار

ذخیره ها : براوو، بارترا، متئو، رافینیا، آدریانو، ژاوی، پدرو

ترکیب تیم یوونتوس : بوفون، لیخشتاینر، بارزالی، بونوچی، اورا، پیرلو، مارکیزیو، پوگبا، ویدال، موراتا و توز

ذخیره ها : استوراری، اوگبونا، پادیون، استورارو، کومان، پریرا، یورنته 

 :

مسابقه با سه دقیقه تاخیر آغاز شد.. بعد از فشار اولیه یوونتوس که با اشتباهات ماسچرانو همراه شد، بارسلونا بازی را در دست گرفت و در اولین حمله خود به گل رسید.

بارسلونا ۱-۰ یوونتوس: در دقیقه ۴ حرکت از سمت چپ بارسا، با همکاری نیمار و آلبا همراه شد، اینیستا در عمق دفاع بارسا حرکت کرد و با پاسی عالی راکیتیچ را صاحب توپ کرد، هافبک کروات بارسا، در موقعیتی عالی، بوفون را مغلوب کرد و بارسلونا خیلی زود به گل اول مسابقه رسید. این گل زود هنگام ترین گل فینال لیگ قهرمانان، طی ۹ سال اخیر بود. .

:

چند دقیقه بعد نیمار معتقد بود توپ به دستان لیش اشتاینر برخورد کرده که این صحنه از نظر شاکر، خطای پنالتی تشخیص داده نشد.

در سمت مقابل فرار موراتا، با پاس او برای ویدال همراه شد که ضربه هافبک شیلیایی به بیرون رفت. دو دقیقه بعد هافبک یوونتوس به دلیل خطا روی بوسکتس اولین کارت مسابقه را دریافت کرد. ویدال در دقیقه ۱۰ کارت زرد گرفت.

دقیقه ۱۲ مسابقه، بوفون با یک واکنش عالی، یوونتوس را در جریان بازی نگه داشت، حرکت از سمت راست با پاس به بیرون برای آلوز همراه شد که ضربه او به زیبایی توسط بوفون مهار شد تا یوونتوس در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی شوک دیگری را تحمل نکند.

بعد از عبور از پانزده دقیقه ابتدایی مسابقه، سرعت بازی قدری کاهش یافت و دو تیم همچون دقایق ابتدایی کار را دنبال نکردند. در این بین یوونتوس در یک فرصت مناسب دیگر، توسط موراتا صاحب توپ شد، که ضربه مهاجم اسپانیایی یوونتوس در دقیقه ۲۴ به بیرون رفت. البته تکل خوب آلبا هم مانع کار موراتا شد.

سوت های پر تعداد شاکر داور خونسرد ترکیه ای، در گرفتن سرعت بازی کم تاثیر نبود، در هر صورت مسابقه از ریتم ابتدای آن خارج شد و فشار بارسا هم کاهش یافت.

در دقیقه ۳۵، تورینی ها در دو صحنه به داور مسابقه اعتراض داشتند، در صحنه اول، برخورد پوگبا با آلبا در پشت محوطه از سوی داور خطا تشخیص داده نشد و سپس چند متر آن طرف تر خطای نیمار روی لیش اشتاینر با کارتی برای بازیکن بارسا همراه نشد تا داور با اعتراض راه راه پوشان تورینی همراه شود.

دقیقه ۳۸ ضربه زمینی و نوک پا سوارز، با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت، یک دقیقه بعد باز هم سوارز دروازه حریف را تهدید کرد، که این بار هم بوفون ناجی شد و توپ را راهی کرنر کرد.

:

دقیقه ۴۰ پوگبا به دلیل خطا روی مسی با کارت زرد داور روبرو شد.

در دقایق پایانی نیمه اول،  یوونتوس یک بار توسط مارکیزیو صاحب فرصت شد که ضربه این بازیکن توسط دروازه بان حریف مهار شد. اشتباه بوفون نیز برای بارسا به ثمر ننشست. حرکت انفرادی مسی هم در دقیقه آخر نیمه اول، مفید واقع نشد و او با توپ به بیرون از زمین رفت.

نیمه اول مسابقه بدون احتساب وقت اضافه، با نتیجه ۱-۰ به پایان رسید.

یوونتوس ۵ شوت داشت که یکی از آنها داخل چارچوب بود. بارسا ۷ شوت داشت که ۴ مورد آن درون چارچوب بود.

تورینی ها در نیمه اول ۱۵ بار خطا کردند و بارسا فقط ۴ خطا داشت. تملک توپ بارسا ۶۸ درصد بود و یوونتوس ۳۲ درصد صاحب توپ بود. هر تیم نیز سه ضربه کرنر زد.

:

نیمه دوم نیز با دو موقعیت خوب برای بارسلونا آغاز شد. ابتدا در یک ضدحمله سریع، سوارز در موقعیتی عالی صاحب توپ شد که باز هم بوفون به خوبی مانع گلزنی حریف شد و بارسا فقط به یک کرنر رسید. دو دقیقه بعد، مسی بعد از یک و دو، ضربه اش را به سمت دروازه بوفون زد که این توپ هم راهی اوت شد.

:

بارسلونا ۱-۱ یوونتوس – اما در دقیقه ۵۵ اتفاق ویژه نیمه دوم رقم خورد، حرکت از سمت راست، با نفوذ لیش اشتاینر همراه شد، او توز را صاحب توپ کرد، ضربه مهاجم آرژانتینی با دفع عالی تراشتگن همراه شد اما روی توپ برگشتی، موراتا در موقعیتی عالی آماده بود تا دروازه خالی حریف را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

:

بعد از گل تساوی یووه، بازی متعادل شد و  یوونتوس نیز با اعتماد به نفس بیشتری در زمین کارش را دنبال کرد.

اما در دقیقه ۶۸ مسابقه، بر خلاف روند بازی، و در حالی که یوونتوس کنترل بیشتری بر توپ و میدان داشت، بارسا باز هم به گل رسید. این بار مثلث MSN روی گل بارسا نقش آفرینی کرد.

حرکت مسی از میانه های میدان، با ضربه زمینی وی به گوشه دروازه همراه شد که بوفون را به زحمت انداخت، دفع ناقص بوفون توپ را برای بازیکنان حریف فراهم کرد و سوارز پیش از رسیدن راکیتیچ و البته بازیکنان حریف، گلزنی کرد تا باز هم MSN نقشی در گل بارسا ایفا کنند.

:

یک دقیقه بعد از این گل سوارز به دلیل خطا با کارت زرد داور روبرو شد.

در دقیقه ۷۱ بارسا به گل بعدی هم رسید، که توسط داور خطای هند اعلام شد و این گل مردود گردید. سانتر آلبا با ضربه نیمار همراه شد که توپ به دست او برخورد کرد و داور کنار دروازه به درستی خطای هند را اعلام کرد.

در دقیقه ۷۷ ژاوی وارد زمین شد و جای کاپیتان اینیستا را گرفت تا برای آخرین بار برای آبی و اناری ها به میدان برود. دو دقیقه بعد نیز ویدال از زمین بیرون رفت و پریرا جای او را گرفت.

دقیقه ۸۱ بارسلونا می توانست گل بعدی را هم به ثمر برساند که پیکه در موقعیتی مناسب، با بی دقتی ضربه اش را به آسمان کوبید.

در ده دقیقه پایانی بازی باز هم یوونتوس تعویض کرد، ابتدا یورنته جای موراتا گرفت و سپس کومان به جای اورا وارد زمین شد و یاران آلگری شکلی هجومی تر به خود گرفتند.

در این بین شوت مارکیزیو هم به خوبی توسط تراشتگن مهار شد و راهی کرنر شد.

در دقیقه ۹۰ متیو دفاع فرانسوی بارسا به جای راکیتیچ راهی زمین شد تا بارسا از گل خورده محافظت کند.

داور نیز ۵ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم گرفت.

در وقت های اضافه نیز بهترین فرصت یوونتوس برای توز فراهم شد که ضربه او به آسانی توسط تراشتگن مهار شد. در آخرین دقیقه از وقت های اضافه، سوارز زننده گل پیروزی بخش بارسا، جای خود را به پدرو داد.

سرانجام در دقیقه ۹۶، روی ضد حمله و آخرین فرصت مسابقه، بارسا توسط نیمار به گل سوم رسید، ضد حمله با نیمار آغاز شد و به پدرو رسید و در نهایت ضربه زمینی نیمار از میان پاهای بوفون رد شد و بارسا را به گل سوم رساند تا پیروزی انها شیرین تر شود.

:

در نهایت داور سوت پایان بازی را بعد از گل سوم به صدا در آورد و بارسلونا با سه گل، به سه گانه رسید. یوونتوس نیز بار دیگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند.

:

اینیستا در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

در این بازی یوونتوس ۱۴ شوت داشت که شش ضربه آن داخل چارچوب بود، بارسا نیز از ۱۷ ضربه به سمت دروازه حریف، هشت شوت در چارچوب داشت. بارسایی ها ۱۲ بار مرتکب خطا شدند و یوونتوس ۲۴ خطا انجام داد.

:

از نظر تملک توپ نیز در نهایت بارسا ۶۲ به ۳۸ از یوونتوس بهتر عمل کرد.

 :

بارسلونای انریکه سه گانه را بدست آورد و آبی اناری ها یک بار دیگر در قله فوتبال اروپا قرار گرفتند.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین