امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲ Friday, 19 April 2024

برنامه‌ریزی پرداخت ۱۵۰ هزار وام ازدواج

برنامه‌ریزی پرداخت ۱۵۰ هزار وام ازدواج

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: برنامه‌ریزی برای پرداخت ۱۵۰ هزار وام ازدواج انجام شده و معوقات تسهیلات بانکی این بانک ۰.۹ درصد است.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز‌ ، نشست خبری غلامرضا مصطفی‌پور مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.
:
به گزارش فارس، در این نشست وی با اشاره به جایگاه این بانک در جذب منابع قرض‌الحسنه اظهار داشت: در حال حاضر در رتبه 4 میان بانک‌ها قرار داریم و هدف‌گذاری شده تا در این زمینه جزء دو بانک اول باشیم.
:
وی با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تخصصی عمل می‌کنیم، گفت: در پرداخت تسهیلات ازدواج با پرداخت 150 هزار فقره وام ازدواج و 4 هزار و 500 میلیارد ریال منابع رتبه دوم را در این زمینه داریم.
:
به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود 28 هزار میلیارد ریال منابع قرض‌الحسنه بانک بوده و 24 هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات وجود دارد که متوسط تسهیلات از 5 میلیون تومان تجاوز نمی‌کند.
:
مصطفی‌پور حسابرس قانونی رشد منابع این بانک را 51 درصد تائید کرد که 60 درصد رشد تسهیلات بانک وجود داشته و مربوط به سال 92 است.
:
وی با بیان اینکه ساماندهی منابع و مصارف بانک را در دستور کار داریم، تصریح کرد: منابع بانک مرکزی را تاکنون برداشت نکرده و در بحث مطالبات معوق و سررسید گذشته و مشکوک الوصول که مجموع آنها کمتر از 0.9 درصد نسبت به کل تسهیلات بانک‌ها است و در کل تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، مطالبات معوق صفر است.
:
مصطفی‌پور در مورد تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه گفت: با سپرده‌ گذاری حقیقی و حقوقی نزد بانک تا دو برابر امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد و در این راستا با سازمان زندان‌ها قراردادی برای زندانیان منعقد شده است که مطالبات معوق آنها نیز حدود 0.9 درصد است.
:
مصطفی‌پور با اشاره به اینکه 100 درصد منابع بانک مردمی است، یادآور شد: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری 10 بانک سهامدار این بانک 50 درصد سرمایه باقی‌مانده خود را تامین کنند.
:
مصطفی‌پور افزود: آمادگی داریم کل منابع قرض‌الحسنه کشور را عاملیت کنیم و تسهیلات تخصصی قرض‌الحسنه پرداخت شود و در حال حاضر طرحی وجود دارد که از منابع یارانه نقدی برای مردم وام قرض‌الحسنه پرداخت شود.
:
وی علت پایین بودن معوقات این بانک‌ را 3 عامل دانست و خاطرنشان کرد: ارزشی بودن سپرده قرض‌الحسنه و تسهیلات آن، مباحث مدیریتی و نیز پایین بودن میزان تسهیلات نسبت به وام‌های تجاری نیت کلاهبرداری را کاهش می‌دهد.
:
به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای امسال پیش‌بینی 150 هزار وام ازدواج صورت گرفته که 9 هزار فقره آن در حال پرداخت و تشکیل پرونده است و همچنین باجه تشکیل پرونده شیفت عصر پیش‌بینی کرده‌ایم تا روال کار سریعتر انجام شود.
:
وی ادامه داد: محل مصرف قرض‌الحسنه از دو محل بازپرداخت اقساط و تسهیلات بوده و نیز منابع جدیدی که تجهیز می‌شوند انجام می‌شود.
:
این مسئول، کل منابع قرض‌الحسنه سال 92 را 20 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طی 5 ماه گذشته این میزان به 28 هزار میلیارد ریال رسیده است.
:
به گفته مصطفی‌پور، استان قم در جذب منابع قرض‌الحسنه جزء استان‌های برتر بوده و همچنین سیستم بانکداری الکترونیکی جامع به مرحله اجرا رسیده که هیچ گونه سوء استفاده و اختلاس صورت نگیرد، علاوه بر آن ایجاد کارگروه تخصصی اشتغال کارآفرینان و تجهیز تمامی شعب به دستگاه‌های ATM در کنار نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری برای خودروهای سواری از اقدامات این بانک بوده است.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین