امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹ Saturday, 20 April 2024

بشار اسد امروز سوگند یاد می‌کند

بشار اسد امروز سوگند یاد می‌کند

یک مقام سیاسی در دمشق اعلام کرد که رئیس جمهوری سوریه که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور با اکثریت مطلق آراء پیروز شد، برای یک دوره هفت‌ساله امروز سوگند یاد می‌کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از فارس ، یک مقام سیاسی نزدیک به مقامات سوری اعلام کرد که بشار اسد «امروز مقابل بسیاری از شخصیت‌های بزرگ (سوری) سوگند ریاست جمهوری را ادا می‌کند سپس در سخنانی به این مناسبت، سیاست‌های کلی دوره هفت‌ساله خود را اعلام می‌کند».

روز گذشته نیز پایگاه خبری «تیـار» لبنان وابسته به جریان ملی آزاد لبنان (از جریان‌های سیاسی نزدیک به دمشق) با اشاره به مراسم سوگند ریاست جمهوری بشار اسد، اعلام کرد که بشار اسد بزودی سخنرانی می‌کند و در آن به تحولات سوریه و منطقه خواهد پرداخت.

پایگاه خبری روزنامه الوطن سوریه امروز گزارش کرد که بشار اسد امروز سوگند اولین دوره ریاست جمهوری جدید بر اساس قانون اساسی جدید را بعد از گذشت بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات، ادا می‌کند.

بشار اسد پیش از این و برای دوره ریاست جمهوری قبلی خود، در تاریخ 17 ژوئیه سال 2007 سوگند ریاست جمهوری را یاد کرده بود. فردا پنجشنبه 17 ژوئیه دوره هفت ساله قبلی به پایان می‌رسد و از جمعه، دوره هفت ساله جدید بر اساس قانون اساسی جدید آغاز خواهد شد.

پایگاه خبری روزنامه الشرق الاوسط نیز امروز در خبری اعلام کرد که بشار اسد امروز چهارشنبه سوگند می‌خورد و در سخنرانی خود بدین مناسبت خطوط کلی و سیاست‌های اصلی دوره هفت ساله ریاست جمهوری خود را اعلام خواهد کرد.

این روزنامه سعودی که سیاستی خصمانه علیه سوریه و محور مقاومت دارد، به نقل از تحلیلگران نوشت که بشار اسد امروز خود را «راه نجات» اوضاع کنونی در مقابله به افراطگرایی‌های [گروهک] داعش معرفی و اعلام خواهد کرد.

همچنین صفحه رسمی فیسبوک ریاست جمهوری سوریه نیز اعلام کرد که بشار اسد در سخنرانی قریب‌الوقوع خود، «ویژگی‌های مرحله آتی، مرحله هفت ساله را از لحاظ سیاسی و اقتصادی بیان خواهد کرد.

علاوه بر این روزنامه الحیاة چاپ لندن نیز به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بشار اسد امروز چهارشنبه در دمشق طی مراسمی سوگند ریاست جمهوری را ادا سپس به همین مناسبت سخنرانی می‌کند.

الحیاة به نقل از یک مقام نزدیک به مقامات سوری اعلام کرد که زمان دقیق و مکان دقیق این مراسم به دلایل امنیتی هنوز اعلام نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه که در آن برای نخستین بار احزابی جز حزب بعث توانستند حضور پیدا کنند،با رقابت حسان عبدالله النوری و ماهر حجار و بشار اسد، 13 خردادماه برگزار شد و بشار اسد موفق شد با کسب 88.7 درصد آراء برای یک دوره هفت‌ساله در مقام ریاست جمهوری کشورش باقی بماند.

پایگاه خبری تیار لبنان، در خصوص محتوای سخنرانی بشار اسد اعلام کرد، اسد در این سخنرانی می‌تواند بگوید که جهان الان به دیدگاه او پی برد که تروریسم توهم نیست بلکه حقیقت است و باید تمام جامعه بین‌الملل برای توقف پشتیبانی مالی و تسلیحاتی آن گام بردارند و بر دولتهای منطقه حامی تروریسم برای تغییر سیاستهایشان فشار اعمال کنند.

از طرف دیگر، رئیس جمهوری سوریه می‌تواند بگوید که دولتهای عربی بسیاری که سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کردند با سوریه در موضوع اخوان‌المسلمین هم‌نظرند اکنون خواهان بازگشت به حل سیاسی در این مسئله هستند.

این پایگاه خبری نوشت: سخت است که رئیس‌جمهور سوریه موعدی زمانی برای پایان جنگ در سوریه علیه تروریسم مشخص کند؛ مسئله تروریسم مسئله یک ماه یا دو ماه نیست اما وی می‌تواند بر پس گرفتن مناطق بسیاری توسط ارتش سوریه، سیر آشتی‌های داخلی و بازگشت بسیاری از مردم به خانه‌هایشان متمرکز شود و تا حدی سخنرانی خود را با اشاعه آرامش همراه کند.

بنا بر این گزارش، احتمال آن نمیرود که اسد موضع خود در قبال گفت‌وگو با مخالفان در خارج را تغییر دهد و به همین دلیل انتظار می‌رود بر گفتگوی داخلی و تحت سقفی که دولت تعیین کرده متمرکز شود و این گفتگو از دیدگاه رسمی سوریه مورد قبول واقع می‌شود و شکی نیست که وی اشاره کند که مردم در انتخابات آنچه که خواهان آن بودند انتخاب کردند.

به تعبیر این پایگاه خبری لبنانی، اما حوادث کنونی فلسطین و عراق نقش فرش قرمز اسد را بازی خواهد کرد تا وی تاکید کند که کل قومیتها اعم از عرب، کرد، آشوری، کلدانی، مسیحی و مسلمان تنها کسانی هستند که قادرند مانع از تقسیم کشور شوند و با کمک یکدیگر اتحاد آن را حفظ کنند.

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین