امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱ Tuesday, 16 April 2024

بهترین و ساده‌ترین روش های درمان مشکلات معده

بهترین و ساده‌ترین روش های درمان مشکلات معده

مشکلات معده برای هرکسی پیش می آید حتی خفیف ترین بیماری های معده باعث اختلال درکارهای روزمره میشود و بسیار درد آور است . حتما میگوئید با یک قرص معده مشکل حل می شود ولی این داروها نیز مانند هرداروی دیگر موقتی و عوارض جانبی دارد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز‌، داشتن معده درد می تواند به غذای خورده شده و یا حتی داشتن استرس و نگرانی های ذهنی، مربوط باشد. دردی که مطمئنا هیچ کس تمایل ندارد از آن رنج ببرد و بدنبال راهی برای آرام کردن معده خود در خانه است. شما میتوانید با پیروی کردن از موارد زیر، خود را در خانه درمان کنید.
:
*معده درد ،روش های درمان
الف: با آرد گندم و عسل و زعفران حلوا درست نموده و میل نمایید.
ب: ریشه و برگ تازه کرفس را کوبیده و با مقدار کافی عسل مخلوط نموده و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید .
ج: شیر و عسل برای معده بسیار نافع است و روده ها را نرم میکند. به سالمندان توصیه میشود اگر میخواهند شیر در معده آنها سریع تر هضم شود با عسل میل نمایند.
:
*درمان زخم معده ،روش های درمان
الف: انجیر و عسل را به نسبت مساوی مخلوط نموده و میل نمایید، بسیار موثر است.
ب: 20 گرم برگ و ریشه کاسنی را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کرده آن را با عسل مخلوط کرده ،صبح ناشتا و عصر ،روزی دو فنجان میل نمایید.
ج: هر روز صبح ناشتا قبل از ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل با اب ولرم میل نمایید،درد معده را برطرف میکند.”
:
*نفخ کردن معده
خوردن عسل با سیاه دانه جهت رفع گازهای شکم (نفخ معده) مفید معجزه میکند.

:
۱- تخم کرفس ۱۵ گرم . بادیان (رازیانه) ۱۰ گرم . زنیان ۱۰ گرم . همه را نرم کوبیده و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نمایید و روزی سه قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.
:
۲- یک قاشق چای خوری پودر زنیان را در یک استکان اب با عسل مخلوط نموده و بعد از هر وعده غذا میل نمایید.درمان قوی نفخ معده است
:
*درمان ترش کردن معده
در موقع ترش کردن معده و باد گلو (آروغ زدن ) و بدون اراده آب از دهان جاری شدن که از علایم سردی معده است جهت معالجه باید تا بهبودی کامل صبح ها ناشتا به میزان یک قاشق مربا خوری عسل میل نمایید.
:
*درمان آروغ زدن (سکسکه)
فلفل سیاه نیم مثقال. زنجبیل نیم مثقال. سراب یک مثقال . گل ارمنی یک مثقال . همه را نرم کوبیده و با یک استکان عسل مخلوط و روزی سه قاشق چای خوری میل نمایید. روزی یک قاشق چای خوری میل نمایید و پس از بهبودی مصرف را قطع کنید.
:
*درمان ورم معده
سه قاشق غذاخوری پودر ریحان را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط روزانه سه استکان مصرف کنید درمان کننده ورم معده . روده و یبوست است.
:
*نعناع
احتمالا شنیده اید که نعناع درمانی است برای معده درد و دل پیچه، بعد از مطالعه پژوهش های بسیاری، اثر کلیدی نعناع بر درمان معده درد تایید شده است. نعناع با داشتن اثر ضد اسپاسم در دستگاه گوارشی، می تواند تاثیر سریع در درمان داشته باشد.روغن نعناع که عصاره ای از نعناع است، نیز برای درمان دردهای معده استفاده می شود، برای استفاده خانگی به کسانی که از معده درد رنج می برند، نوشیدن روزانه چای نعناع می تواند بهترین پیشنهاد باشد.
:
*بابونه
چای بابونه که همیشه بعنوان رایج ترین چای آرامبخش شناخته شده است، می تواند به سهولت دستگاه گوارشی را تحت فشار قرار دهد. از آنجایی که بابونه ضد اسپاسم و ضد التهاب می باشد به حالت تهوع و سوزش های سرِ دل و ناراحتی های معده ای کسانی که، معده درد های عصبی دارند، کمک چشمگیری کند.

:
طرز تهیه :برای درمان زخم معده یك لیوان چای غلیظ بابونه درست كنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یك لیوان آبجوش و یا چهار تا چای كیسه ای بابونه در یك قاشق لیوان آب جوش )و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بكشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یك ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل كنید.این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به كلی شفا یابد.
:
نکته :میوه موز بهترین تسکین دهنده برای رفع آشفتگی معده ، به خصوص تسکین سوء هاضمه می باشد. بررسی های پژوهندگان بر روی تعدادی بیمار نشان داد که موز می تواند درمان این حساسیت باشد.

:
چنانچه از دل درد و سوء هاضمه رنج می برید،مصرف روزی یک عدد موز شما را از پزشک بی نیاز می کند.به یاد داشته باشید ”مواد غذایی چرب و سرخ شده می توانند منجربه آسیب رساندن به معده و هم چنین رفلکس اسید و سوزش سردل شوند.و باعث افزایش مشکلات گوارشی شوند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین