امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳ Friday, 19 April 2024

ترکان: قطب سوم خودروسازی منتفی نشده

ترکان: قطب سوم خودروسازی منتفی نشده

دبیر شورای عالی مناطق آزاد آخرین وضعیت ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را تشریح کرد و گفت که مذاکره با بزرگان صنعت خودرو دنیا برای قطب سوم در دستور کار قرار گرفته است.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، اکبر ترکان گفت: چندی پیش که موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار رسانه ای شد، با شرکت هایی در حال مذاکره بودیم که در شرایط تحریمی قادر باشند با ما همکاری کنند که با به ثمر رسیدن تلاش های دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای این مذاکرات قطع شد.
:
به گزارش اقتصادنیوز  او گفت: برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار مصمم هستیم و این موضوع منتفی نشده است بلکه با توجه به فرصت هایی که در پساتحریم به وجود آمده ترجیح بر این است از همه فرصت های بین المللی استفاده کنیم. لذا تحمل کرده ایم تا موعد برداشته شدن تحریم ها فرا برسد، آن وقت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی، از همه پتانسیل ها و امکانات موجود، بهره ببریم و بتوانیم تصمیمی بگیریم که بهترین تصمیم باشد.
:
ترکان افزود: مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم و بعدها نگوییم که ای کاش صبر کرده بودیم تا فضا بازتر شود.
:
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حالی از قطب سوم خودروسازی سخن می گوید که کارشناسان بر این باورند با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در کرمان موتور، استان کرمان با افزایش سهم خود در تولید انواع خودرو کره ای، آلمانی و چینی در سال های گذشته، عملا به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شده است.
:
سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی نیز در گفت و گو با اقتصادنیوز تصریح کرد که توسعه صنعت خودرو در کرمان یک اتفاق بزرگ است و پیش بینی می شود با گسترش فعالیت ها خود بتواند سهم بالاتری از تولید خودرو در ایران را از آن خود کند.
:
از نظر لیلاز سرمایه گذاری در ایران برای کمتر خودروسازی توجیه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه اشل اقتصادی تولید خودرو حداقل یکصدهزار دستگاه در سال است، به نظر می رسد بزرگان صنعت خودرو دنیا به دنبال تولید مشارکتی باشند و خود راسا وارد تولید خودرو خارج از زنجیره ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور نشوند.
:
به گزارش اقتصادنیوز، رئیس جمهور سال گذشته در مراسم روز صنعت و معدن، موضوع ایجاد  قطب سوم خودروسازی را علنی کرد و با انتقاد تلویحی از دو خودروساز بزرگ کشور گفت که آنها نباید از ورود رقبای جدید هراس داشته باشند. پس از آن بود که اکبر ترکان سخن از ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار به میان آورد و گفت که این قطب احتمالا با مشارکت سپاه در این منطقه ایجاد خواهد شد.
:
او اسفند ماه گذشته نیز در نشستی خبری گفته بود که تاکنون دو سرمایه‌گذار جدی و یک سرمایه‌گذار نیمه جدی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در ایران ابراز تمایل کرده‌اند اما به دلیل اینکه ایران در آستانه شرایط جدید بین‌المللی به سر می‌برد، آنها منتظر روشن شدن فضای جدید هستند.
:
حال با توجه به توافق ایران با غرب و رقابت خودروسازان برای یافتن شرکای جدید باید دید که قطب سوم خودروسازی کشور، نصیب کدام خودروساز خواهد شد. آیا این شریک جدید تجاری از شرق آسیا پا به عرصه تولید خودرو در ایران می گذارد یا اینکه برندهای معتبر غربی در این رابطه به نقش آفرینی خواهند پرداخت؟
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین