امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۶ Thursday, 18 April 2024

تشدید رکود بازار طلا با آغاز ماه رمضان/سرمایه‌گذاران بزرگ از بازار طلا می‌روند

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه رکود بازار طلا با آغاز ماه رمضان تشدید می شود ،تصریح کرد: شرایط اقتصادی جهان رو به بهبود است و سرمایه گذاری در بازار طلا دیگر آن انگیزه های گذشته را ندارد و احتمال کاهش آن وجود دارد. به گزارش سایت تحلیلی...

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه رکود بازار طلا با آغاز ماه رمضان تشدید می شود ،تصریح کرد: شرایط اقتصادی جهان رو به بهبود است و سرمایه گذاری در بازار طلا دیگر آن انگیزه های گذشته را ندارد و احتمال کاهش آن وجود دارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، محمد کشتی آرای در گفت وگو با پانا، درخصوص تحلیل‌هایی که کاهش انس جهانی تا 1100 دلار را محتمل می داند، تصریح کرد: در ماه گذشته حداکثر افت قیمت طلا به وقوع پیوسته و در بازار روز جمعه انس تا زیر 1 هزار و 200 دلار نیز سقوط کرد که این میزان در بازار روز یکشنبه به هزار و 235 دلار افزایش یافت.

وی ادامه داد: مسلم است که شکارچیانی در بازار طلا وجود دارند که در شرایط کاهش قیمت طلا در بازار به خرید اقدام می کنند و طبیعی است که سرمایه گذاران یا خریداران جدید مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شوند.

کشتی آرای بیان کرد: شرایط اقتصادی جهان رو به بهبود است و سرمایه گذاری در بازار طلا دیگر آن انگیزه های گذشته را ندارد و احتمال کاهش آن وجود دارد بنابراین وضعیت آمارها و شاخص های کشورهای غربی و بهبود شرایط اقتصادی تعیین کننده قیمت های طلا در آینده نزدیک یا دور خواهد بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: به نظر می رسد شرایط آمارها متفاوت از گذشته است و نمی توان تحلیلی کوتاه مدت از شرایط قیمت ها ارایه داد.

وی درباره بازار داخلی طلا نیز گفت: بازار طلا در داخل از نرخ انس در بازار جهانی تبعیت می کنند و کاهش قیمت ها نیز در بازار داخلی متناسب با بازار جهانی است.

کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که تحلیل هایی وجود دارند که می گویند ادامه روند کاهشی نرخ دلار با اتخاذ تدابیری متوقف شده است در غیر این صورت کاهش نرخ طلا محسوس تر از شرایط کنونی بود ،تصریح کرد: دست اندرکار قیمت ارز در کشور یا بازار گردانان آن صنف طلا فروشان نیستند و در مورد طلا مهمترین عامل تغییرات انس جهانی بوده و ما نیز نظاره گر شرایط هستیم .

وی درباره نقش تقاضای داخلی و احتمال کاهش شدید تقاضا در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: در حال حاضر دو تا سه ماه است که بازار در شرایط رکود است و در آستانه ماه رمضان هم این رکود افزایش می یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره با رکود شدید در بازار معاملات طلا و سکه پیش بینی کرد در ماه رمضان این رکود تشدید شود.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: در حال حاضر تناسب نسبی میان خرید و فروش بازار طلا و سکه وجود دارد و نمی‌توان گفت که معاملات بیشتر در خرید است یا در فروش.

وی با اشاره به خوش بینی بازار، اظهار کرد: چشم انداز امیدوار کننده ای از آینده اقتصادی کشور با توجه به تغییر آرایش سیاسی در کشور وجود دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند بهتر است بازار طلا و سکه جذب کننده نقدینگی باشد به جای اینکه به بازاری مانند مسکن هدایت شود، تصریح کرد: توقف بیش از حد سرمایه ها در بازار طلا منجر به رکود در این بخش می شود .

کشتی آرای اظهار کرد: سرمایه ها پس از خروج از بازار سکه و طلا به بازارهایی چون بورس ،تولید و فعالیت های مولد نیز امکان ورود دارند و در مجموع اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد سرمایه به هر سمتی که برود موجب تحرک بازارها می شود.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین