امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷ Saturday, 20 April 2024

جنتی: عربستان تا کنون برای هیات ایرانی ویزا صادر نکرده است

جنتی: عربستان تا کنون برای هیات ایرانی ویزا صادر نکرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مامور شده است به ریاست هیاتی برای پیگیری وضعیت حجاج ایرانی در فاجعه منا به مکه برود گفت:‌ با وجود این که مراتب اهمیت این موضوع به کاردار عربستان در تهران اعلام شده است ولی تا الان آن‌ها ویزا نداده‌اند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز،‌ علی جنتی شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با بیان این که قرار بود که امروز به عربستان اعزام شویم ولی به علت صادر نشدن ویزا هنوز این امر محقق نشده است افزود: سفارت ما در عربستان سعودی و شخص سفیر به صورت مرتب این موضوع را پیگیری می‌کنند. بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز به دنبال این موضوع است. دکتر ظریف هم که در نیویورک به سر می‌برند در گفت‌وگو با برخی مقامات سعودی این موضوع را مطرح کرده‌اند.
:
او در پاسخ به این سوال که آیا برای وزیر بهداشت نیز که قرار بوده شما را همراهی کند ویزا صادر نشده است؟ گفت: آن چه که در جلسه دولت تصمیم گرفته شد این بود که هیاتی به ریاست بنده به همراه آقای قشقاوی، دبیرکل جمعیت هلال احمر و مجموعه‌ای از سازمان‌های خدماتی عازم این منطقه شوند که همان طور که اشاره کردم تا الان ویزایی داده نشده است. وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا در گروه اعزامی روان‌کاوانی نیز حضور خواهند داشت یا نه؟ گفت: تا الان این موضوع در ذهن ما نبوده و آن چه که برای ما مهم بوده این است که هیات بتواند تصویر درستی از این واقعه به دست آورد؛ چالش‌ها را شناسایی کند و این که هرچه زودتر پیکر جان‌باختگان و مجروحان را به داخل کشور منتقل کنند.

:
جنتی: تحریم حج صحبت انحرافی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تحریم حج، صحبت انحرافی است که مطرح می‌شود؛ چراکه حج فریضه واجبی است که خداوند مانند سایر فرایض دیگر بر مسلمانان واجب کرده است.  علی جنتی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – که قرار بود امروز در رأس هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت زائران ایرانی و تسریع بخشیدن به امور مربوط به جان‌باختگان و مجروحان به عربستان برود، با ممانعت دولت سعودی مواجه شد و از انجام ماموریت ویژه دولت ایران بازماند.
:
او درباره ی این کارشکنی دولت آل سعود و همچنین جریانی که برای تحریم حج واجب در برخی شبکه‌های مجازی شکل گرفته است، توضیح داد: موضوع سفر هیات ایرانی در سومین احضار کاردار عربستان در وزارت خارجه ایران مطرح شد و آن‌ها نیز به ریاض منتقل کردند، ولی عربستان این‌بار نیز مثل باقی موارد که عدم همکاری داشتند، تا کنون پاسخی نداده است. جنتی سپس درباره تحریم حج واجب که به دنبال فاجعه منا مطرح شده است، تاکید کرد: این صحبت انحرافی است؛ چراکه حج فریضه‌ای واجب به‌شمار می‌آید و هر مسلمانی که استطاعت می‌یابد، به انجام آن موظف است. از سوی دیگر، حرمین شریفین در عربستان واقع شده و دولت این کشور موظف است تسهیلاتی برای مسلمانان فراهم و امنیت آن‌ها را تامین کند.
:
وی ادامه داد: همواره سعی شده است اختلاف‌های سیاسی با دولت عربستان را از حج جدا بدانیم، چون این یک فریضه دینی است و آن‌ها (عربستان) نیز موظفند شرایطی را فراهم کنند تا مسلمانان جهان این وظیفه دینی را انجام دهند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ماموریت ویژه‌ای که قرار بود در این سفر انجام دهد، توضیح داد: ما باید تصویر روشنی از آن چه گذشته را به‌دست آوریم و براساس اقدامات صورت‌گرفته، چالش‌ها و مشکلات سازمان حج و هلال احمر را بررسی کنیم و در صورت امکان نیز با مقامات سعودی دیدار داشته باشیم؛ تا شرایط برای بازگشت جان‌باختگان و زائران مصدوم‌شده تسهیل شود. جنتی گفت: در عربستان محدودیت‌هایی برای زائران ایرانی ایجاد شده که باید تلاش کنیم آن‌را به حداقل برسانیم.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین