امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۱ Saturday, 20 April 2024

حاشیه‌های حضور روحانی در دانشگاه تهران

حاشیه‌های حضور روحانی در دانشگاه تهران

یکی از حاشیه های جالب این مراسم کنایه های امنیتی بود، از دانشجو و مجری گرفته تا خود رئیس جمهور! رئیس جمهور نیز در بخشی از سخنان خود گفت که در طول این یک سال تلاش ما بر این بوده است که دانشگاه های ما فضایش از فضای امنیتی فاصله، فاصله و فاصله بگیرد.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، مراسم آغاز سال تحصیلی 93-94 دانشگاهها برخلاف سال گذشته بدون حضور تشکل های دانشجویی و شور و هیجان در دانشگاه تهران برگزار شد.
:
به گزارش مهر، مراسم آغاز سال تحصیلی 93- 94 دانشگاه ها مراکز پژوهشی و فناوری کشور صبح امروز سه شنبه 15 مهر در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
:
*نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیر علوم، «امید» معاون اداری مالی وزارت علوم، نصیری قیداری معاون پارلمانی، خدایی رئیس سازمان سنجش و توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش، میرزاده رئیس دانشگاه آزاد از چهره های دانشگاهی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
:
*همچنین محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم، حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور نیز از چهره های دولتی بودند که رئیس جمهور را در این مراسم همراهی کردند.
:
*برخلاف انتظارها که همیشه مراسم حضور روسای جمهور در دانشگاه ها با شور و هیجان خاصی برگزار می شد در حالی روحانی وارد سالن شد که نیمی از سالن هنوز خالی بود که تا شروع مراسم و با پخش سرود ملی و آیات قرآن رفته رفته صندلی های سالن پر شد و بیشتر حضار از افراد میانسال بودند که معلوم بود دانشجو نیستند.
:
*ابتدا محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت شد. وی از رئیس جمهور افزایش اختیار دانشگاه ها، توجه به سیاست های جذب هیات علمی و نحوه پذیرش دانشجویان دکترا را خواستار شد و از سیاست های اعتدالی دولت که موجب افزایش همکاری دانشگاه های جهان با ایران به خصوص در سطح تحصیلات تکمیلی شده است تشکر کرد.
:
*نیلی احمد آبادی همچنین ایجاد مرجعیت های خاص دانشگاهی برای پیگیری سیاست های خاص ابلاغی را مورد توجه قرار داد و در مورد عدم حضور تشکل های دانشجویی در این مراسم گفت که تشکل های دانشجویی علاقمند بودند در این مراسم حضور داشته باشند ولی به دلیل محدودیت زمانی و نوع برنامه این مهم محقق نشد؛ ولی خواهش دانشجویان این است که در اولین فرصت ممکن فرصت گپ و گفتگوی رئیس جمهور با دانشجویان فراهم شود.
:
*جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز پشت تریبون رفت و از نقش دانشگاهیان در اهداف و اولویت های دولت تدبیر و امید سخن گفت.
:
*وی به نقش دانشگاهیان در بازسازی اقتصادی، روند مذاکرات هسته ای و طرح تحول سلامت اشاره کرد و خواستار اعتماد و اتکا بیشتر به دانشگاهیان برای پیشرفت کشور شد. وی در بخشی از صحبت های خود با تاکید بر استقلال دانشگاه گفت: دانشجو نباید دنباله روی بی چون و چرای دیگران باشد و این همان چیزی است که امام راحل و رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند و محصول چنین دانشگاهی پیشرفت و استقلال کشور است.
:
*با توجه به اینکه هیچ یک از تشکل های دانشجویی در این مراسم حضور نداشتند اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: از یک استاد و دانشجوی نمونه برای بیان مطالب و دغدغه هایشان در این مراسم دعوت شده است.
:
*گنجی استاد دانشگاه بابل به عنوان استاد نمونه به پشت تریبون رفت و از رشد علمی و همچنین روابط خارجی ایران با دیگر کشورها در یک سال اخیر از رئیس جمهور تشکر کرد.
:
*سپس روزرخ دانشجویی که برای سخنرانی در این مراسم انتخاب شده بود برای سخنرانی بر روی سن رفت. روزرخ در ابتدای صحبت هایش گفت: متنی را آماده کرده بودم که در این مراسم قرائت کنم اما به دلایل مسائل امنیتی اجازه ندادند که آن متن را با خودم داخل بیاورم که این صحبت های دانشجو مورد تشویق حضار قرار گرفت.
:
*این دانشجو از عدم حمایت های مادی و معنوی از پژوهش و تشکل های صنفی و علمی دانشجویی گلایه کرد و گفت: سه درصد تولید ناخالص ملی طبق برنامه پنجم توسعه باید صرف پژوهش در دانشگاه شود که من دانشجو تاکنون چنین احساسی را نداشته ام.
:
*این دانشجوی نمونه با توجه به اینکه گفته بود اجازه ندادند متنی که از قبل تهیه کرده است را با خود به سالن بیاورد، اما با تسلط کامل تمام سخنانش را مطرح کرد گویی که دارد از روی کاغذ می خواند که بعد از پایان سخنان این دانشجو، مجری در کنایه ای دیگر نسبت به امنیتی بودن فضای این مراسم گفت: من تاکنون فکر می کردم که تیم امنیتی اشیای فلزی را چک می کنند اما امروز متوجه شدم که حافظه کلامی را هم می سنجند؛ چراکه شما نیاز به متن نداشتی و با تسلط کامل مطالبت را بیان کردی.
:
*وزیر بهداشت نیز در ادامه این مراسم برای سخنرانی به پشت تریبون دعوت شد. وی در بخشی از سخنان خود به گفتمان تدبیر و اعتدال دولت اشاره کرد و گفت: این گفتمان به دانشگاه تعلق دارد چراکه افراطی گری جایی در دانشگاه ندارد.
:
*آخرین سخنران قبل از سخنرانی رئیس جمهور، نجفی سرپرست پرحاشیه وزارت علوم بود. وی در این سخنرانی فقط به ارائه گزارش آماری از وضعیت دانشجویان و رشد علمی در کشور بسنده کرد.
:
*طبق گفته های نجفی در سال تحصیلی 93- 94 دانشگاه های کشور چهار میلیون و 685 هزار دانشجو تحصیل می کنند که 6 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که 15 درصد این دانشجویان در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد، 65 درصد در مقطع کارشناسی و 20 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می کنند که 45 درصد آنان در رشته های علوم انسانی، 34 درصد در رشته های فنی و 31 درصد نیز در چهار دیگر گروه آموزشی تحصیل می کنند.
:
*سپس نوبت به رئیس جمهور رسید. رئیس جمهور در سخنان خود با استقبال از نقد دانشجویان گفت: نقد دانشجویی زیبایی دیگری دارد لذت بخش است چراکه نقد دانشجو بی غل و غش است.رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دانشگاه بیشتر برای حرف زدن است تا شنیدن گفت: اینکه صحبت تشکل های دانشجویی جزو برنامه امروز گذاشته نشده تا دانشجویان سخنان خود را بیان کنند مایه تاسف من شد.
:
* یکی از حاشیه های جالب این مراسم کنایه های امنیتی بود، از دانشجو و مجری گرفته تا خود رئیس جمهور! رئیس جمهور نیز در بخشی از سخنان خود گفت که در طول این یک سال تلاش ما بر این بوده است که دانشگاه های ما فضایش از فضای امنیتی فاصله، فاصله و فاصله بگیرد.
:
*همچنین روحانی در بخشی از سخنرانی اش با انتقاد از برخی سخت گیری در مورد ارتباط با خارج از کشور به تخصص اش در مسائل امنیتی اشاره کرد و گفت که بهانه گیری ها را کم کنید این رئیس جمهور اگر در چیز دیگری تخصص نداشته باشد لااقل در امنیت ملی متخصص است،
:
*در حین سخنرانی رئیس جمهور برخی از دانشجویان با پلاکاردهای مقوایی پیام خود را بدون کلام به رئیس جمهور رساندند. این دانشجویان در تمام مدت زمانی که رئیس جمهور سخنرانی می کرد مطالبات خود را روی کاغذ بالا گرفته بودند که در این پلاکاردها نوشته شده بود «آقای روحانی منتظر تحقق وعده هایتان هستیم»، «دانشگاه پادگان نیست آقای رئیس جمهور»، «امید بذر هویت ماست»
:
*رئیس جمهور با اشاره به تعدد وزرا و سرپرست های وزارت علوم در یک سال اخیر به انتخاب توفیقی برای وزارت علوم اشاره کرد و گفت: از یمین و یسار به من فشار آوردند که او را معرفی نکن و من به خاطر دانشگاه گفتم «اهلا و سهلا».
:
*روحانی همچنین در این مراسم با انتقاد از رای عدم اعتماد نمایندگان به فرجی دانا گفت: استیضاح حق مجلس است اما من نمی توانم تاسف خود را ابراز نکنم از اینکه یک وزیر دانشمند، علمی و انقلابی را از دست دادم.
:
*رئیس دولت یازدهم همچنین در کنایه ای بورسیه ها را علت استیضاح فرجی دانا خواند و گفت: فرجی دانا را به مجلس معرفی کردیم و شروع به کار کرد اما «بورسیه و ما ادراک مالبورسیه»
:
*در تمام طول مراسم و حتی پایان آن دانشجویان بیرون از سالن و یا در محوطه بیرون دانشگاه حضور نداشتند و این مراسم بدون حضور تشکل های دانشجویی و شور و هیجان های دانشجویی برگزار شد.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین