امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷ Thursday, 25 April 2024

داعش به سه قاره حمله كرد/بمب‌گذاری در مسجد شیعیان کویت

داعش به سه قاره حمله كرد/بمب‌گذاری در مسجد شیعیان کویت

روز جمعه،روز انفجارها بود؛انفجارهایی که در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا به وقوع پیوست و حسابی سر و صدا کرد. در آسیا و در خاورمیانه بحران زده، مسجد امام صادق (ع) (از بزرگ ترین مساجد کویت) در منطقه «الصوابر» در پایتخت کویت، مورد حمله تروریستی قرار گرفت که دستکم 24 کشته به همراه داشت.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، مقامات محلی و رسانه‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش، آمار دقیقی از تعداد زخمی‌ها  ارائه نداده‌اند اما برآوردها نشان می دهد که بیش از 160 نفر در این حمله، زخمی شده اند. در پی این حمله تروریستی، تمام بیمارستان‌های کویت حالت آماده‌باش اعلام کردند و بانک خون کویت با اعلام حالت اضطراری از مردم این کشور خواست تا برای اهدای خون به این مرکز مراجعه کنند. بر اساس آنچه برخی رسانه ها نقل کرده اند، یک تروریست داعشی در رکعت دوم نماز ظهر دیروز جمعه، خود را در میان نمازگزاران روزه دار کویتی منفجر کرد. نام فرد انتحاری «ابو سلیمان‌الموحد» اعلام شده است.

:

این انفجار امیر کویت و دیگر مقامات این کشور را وادار کرد تا در محل حادثه حضور یابند و نمایندگان شیعه در پارلمان کویت از مردم خشمگین خواستند آرامش خود را حفظ کنند. شیخ صباح الاحمد امیر کویت از مسجد امام صادق(ع) در منطقه الصوابر دیدن کرد و از مقامات امنیتی خواست تا در اسرع وقت تروریست‌ها را دستگیر کنند.در نخستین واکنش ها، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران روزه‌دار شد، به شدت محکوم کرد. حساب‌های توییتری که اخبار داعش را منتشر می‌کنند گفتند حمله دیروز جمعه توسط شاخه این گروه در ولایت نجد انجام شده است.

:
اما کمی آنسوتر از سواحل خلیج فارس و در شمال آفریقا، کشور تونس هم شاهد یک انفجار تروریستی بود که این عملیات هم توسط داعش، برنامه ریزی شده بود. در منطقه ای توریستی در شهر ساحلی سوسه یک تیراندازی گسترده به وقوع پیوست که اهداف این حمله گردشگران مستقر در هتل بودند. بر اساس اعلام وزارت کشور تونس، در این حمله دست کم 19 تن کشته و 20 نفر هم زخمی شدند.

:

گزارش شده که دو نفر از عاملان این حمله هم توسط پلیس کشته شده است. در پی این حمله، دولت تونس جلسه فوق‌العاده برگزار کرد. تلویزیون دولتی تونس هم گزارش کرده که دو مرد مسلح به روی افرادی که در کنار بوده‌اند، آتش گشودند.محمدعلی عرویی، سخنگوی وزارت کشور گفته که بلافاصله پس از حمله، ماموران امنیتی به سوی مهاجمان تیراندازی کردند و یکی از آنها را کشتند.

:

بر اساس گزارش‌ها، هتلی دیگری در تونس نیز هدف حملات مسلحانه قرار گرفته است. این دومین حمله مسلحانه مرگبار به مرکزی توریستی در تونس در ماه‌های گذشته بوده است. در اواسط مارس حمله مسلحانه به موزه باردو در پایتخت تونس ۲۳ نفر کشته شدند که بیشتر آنان را توریست خارجی تشکیل می دادند.در قاره سبز اما این بار فرانسه بود که به عنوان مقصد تروریست های داعشی انتخاب شده بود. جایی که همین دیروز، به خاطر عملیات جاسوسی هنوز در شوک بود اما با وقوع یک انفجار تروریستی، هموطنان ناپلئون بناپارت، بیش از پیش دلواپس شدند. روز جمعه، دو مرد سوار بر خودرویی به داخل کارخانه ایرپروداکتس (Air Products) رفتند و پس از آن صدای چندین انفجار شنیده شد.

:

بر اساس گزارش‌های دریافتی یکی از مظنونان که گفته می شود در سال ۲۰۰۶ میلادی از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفته بود در جریان این حمله دستگیر شده است. در پی وقوع این حادثه رئیس جمهور فرانسه محل اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل را ترک کرد و به فرانسه بازگشت. به گفته وزیر کشور فرانسه   هویت مظنون هنوز تایید نشده اما احتمالا نام او یاسین صالح است. این فرد هیچ گونه سابقه جنایی و کیفری ندارد. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه دستور داده تا تدابیر شدید امنیتی در مناطق حساس و مهم در اطراف شهر لیون برقرار شود.تلویزیون BFM فرانسه هم گزارش داده است که قربانی سربریده‌شده در حمله دیروز مدیر یک شرکت تحویل کالا بوده است. بنابر این گزارش از خودروی او برای حمله به کارخانه استفاده شده است.

:
داعش روز جمعه، یکبار دیگر توانست خطر خود را به گوش مقامات غربی برساند و مخصوصا با برنامه ریزی یک عملیات تروریستی در دل اروپا، عملا بگوید که خاک ریز آن ها از خاورمیانه تا غرب اروپا، گسترش پیدا کرده است. راه حل داعش چیست؟ چگونه باید ریشه این افراط گرایی را خشکاند؟ این ها سوالاتی است که داین روزها مردم بسیاری از کشورها آن را در ذهن خود مرور می کنند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین