امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۳ Saturday, 27 April 2024

دستور آماده‌باش به ناوگان جنگی روسیه در مدیترانه

دستور آماده‌باش به ناوگان جنگی روسیه در مدیترانه

معاون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که می‌توان برای برقراری آتش بس در سه یا چهار منطقه از سوریه که شاهد بیشترین درگیری‌ها هستند و اوضاع وخیم‌تری دارند، تلاش کرد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز،‌ یان الیاسون، اعلام کرد که آتش‌بس در مناطق مشخصی از سوریه که شاهد بدترین اوضاع هستند به کاهش درگیری‌ها کمک خواهد کرد و می‌تواند مقدمه خوبی برای ازسرگیری مذاکرات درباره هیات دولت انتقالی باشد. وی گفت: افزایش درگیری‌ها طرفهای درگیر را احتمالا نسبت به خطرات موجود روشن خواهد کرد و احتمالا به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بار دیگر بر سر میز مذاکرات بنشینند. معاون بان کی مون در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت:‌ به عقیده من این مسئله درست نیست که طرف‌های درگیر را نمی‌توان به مذاکره کشاند. من و استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به یمن از تمامی طرف‌ها خواهیم خواست تا درگیری‌ها را در مناطق مشخص شده متوقف کنند.
:
اظهارات معاون دبیر کل سازمان ملل در حالی ایراد شده که بان کی مون جنگ سوریه را بدترین تراژدی دانست که جهان تاکنون به خود دیده است. اين در حالي است كه رهبران اتحادیه اروپا نسبت به تشدید درگیری‌های نظامی در سوریه هشدار داده و از روسیه بابت حمله به آنچه که آنها شورشیان میانه‌رو در سوریه خواندند، انتقاد کردند. رهبران اتحادیه اروپا در پایان نشست‌شان در بروکسل عنوان کردند که اقدامات نظامی بین‌المللی در سوریه باید هماهنگ باشد.
:
آنها همچنین مدعی شدند که اقدامات نظامی در سوریه باید علیه گروه تروریستی داعش و دیگر افراط گران باشند نه با هدف تقویت حکومت بشار اسد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که کشورش یکی از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه است مدعی شد که بشار اسد نمی‌تواند بخشی از آینده سوریه باشد.وی اظهار کرد: مداخله روسیه در سوریه با هدف تقویت حکومت سوریه است.
:
دیلی تلگراف از ناکامی حملات هوایی روسیه بر ضد شورشیان سوری خبر داد

:
دیلی تلگراف ادعا کرد، حملات هوایی روسیه به شورشیان سوری ناموفق بوده است. این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: حملات هوایی روسیه بر ضد شورشیان سوری ظاهرا فواید سریع چندانی برای نیروهای نظامی طرفدار بشار اسد رئیس جمهور نداشته است و مسکو در حال کاهش تعداد حملات خود در سوریه است.
:
در روزهای اخیر نیروهای دولتی و حزب الله تحت پوشش نیروی هوایی روسیه در عملیات زمینی سه جبهه مجزای شورشیان را مورد تهاجم قرار دادند. کارشناسان روز چهارشنبه هشدار دادند،‌ بعید است این حملات تا چند هفته دیگر نتیجه بدهد و موفقیتهای حاصل لزوما پایدار نخواهد بود. تاکنون پیشرفت محدودی صورت گرفته است. فقط شش روستا و شهرک سقوط کرده و سخت افزارهای نظامی چشمگیری از دست رفته است.
:
موسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن روز پنجشنبه در گزارشی تحقیقی هشدار داد:‌ عملیات بر ضد جناح مخالف سوریه احتمالا سخت تر و کندتر از پیش بینی های روسیه و ایران خواهد بود و این دو کشور ممکن است مجبور شوند منابع بسیار بیشتری را به این جنگ اختصاص دهند. طبق گزارش این موسسه، گسترش حضور روسیه و ایران احتمالا انگیزه ای برای رژیم سوریه خواهد شد که راه نظامی را در اولویت قرار دهد… و طولانی تر شدن جنگ موجب تشدید کشتار و خونریزی خواهد شد.
:
حملات روسیه اسد را نجات نمی‌دهد

:
رئیس‌جمهور فرانسه هم اعلام کرد دخالت نظامی روسیه در جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد، ممکن است حکومت این کشور را تقویت کند، اما در نهایت به نجات اسد نمی‌انجامد.دولت فرانسه از مخالفان سرسخت بشار اسد است و بارها تاکید کرده که سوریه با حضور اسد در قدرت، آینده‌ای نخواهد داشت؛ اولاند بار دیگر نیز هشدار مشابهی داده است.فرانسوا اولاند می‌گوید «به روشنی بیان شده است که بشار نمی‌تواند بخشی از آینده باشد. باید تا آنجا که مقدور است سریع به سمت یافتن یک راه‌حل سیاسی پیش برویم». جنگ سوریه تاکنون بیش از دویست و پنجاه هزار کشته بر جای گذاشته و نیمی از جمعیت این کشور آواره شده اند.
:
دستور آماده‌باش به ناوگان جنگی روسیه

:
نیروی دریایی روسیه برای حمله به مواضع مخالفان مسلح سوری با استفاده از ناوهای جنگی مستقر در دریای مدیترانه، آماده‌باش داد. ژنرال «آندری کاتاپولوف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه امروز از برنامه‌های رزمی این ارتش برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره خبر داد. بر اساس گزارش شبکه خبری راشاتودی، این فرمانده روسی ابتدا گفت که ناوهای روسی مستقر در مدیترانه و دریایی سیاه به محض صدور دستور از سوی فرماندهان ارشد، آماده حمله‌اند. این فرمانده بلندپایه روسی همچنین از عزم کشورش برای ایجاد پایگاهی نظامی در سوریه خبر داد و گفت: «بعید نیست یک پایگاه نظامی با انواع سلاح ها در سوریه ایجاد شود.»

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین