امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴ Friday, 19 April 2024

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در خانی‌آباد تهران

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در خانی‌آباد تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در محدوده خیابان ماهان خانی‎آباد، گفت: در کمتر از ۷ روز هر ۵ سارق مسلح طلافروشی شناسایی و دستگیر شدند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز، سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ ظهر امروز در حاشیه بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از یک طلافروشی واقع در خیابان ماهان در محله خانی‌آباد نو درباره جزئیات این سرقت مسلحانه، گفت: این سرقت ساعت ۹ شب سه‌شنبه هفته گذشته به وقوع پیوست و طبق اظهارات صاحب طلافروشی هنگامی که وی به همراه شاگردش مشغول جمع‌آوری ویترین طلافروشی بود، ناگهان ۴ مرد مسلح مجهز به سلاح گرم به همراه یک زن وارد مغازه طلافروشی وی شده و پس از به سرقت بردن ۵ کیلوگرم طلا از محل حادثه متواری شدند.
:
به گزارش مهر، وی افزود: با اعلام خبر وقوع این سرقت مسلحانه بلافاصله همکاران من در پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شده و با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت سارقان را شناسایی و پاتوق‌های آنها را ردزنی کنند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد سارقان بعد از انجام سرقت، به هیچ کدام از پاتوق‌های احتمالی مراجعه نکردند، اما سرانجام با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و پلیسی، ماموران موفق شدند پاتوق سارقان مسلح را در شهرهای شمالی شناسایی کنند و بعد از اطلاع از حضور اعضای باند در محل مخفیگاه، در یک عملیات ضربتی و طی ۲۴ ساعت متهمان را دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی تهران منتقل کنند.
:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه علاوه بر دستگیری متهمان، ماموران موفق به کشف ۲ قبضه سلاح کلاشینکف از محل مخفیگاه متهمان شدند، افزود: همچنین کارآگاهان موفق شدند تعداد ۶۰ عدد تیر جنگی را نیز از متهمان کشف و ضبط کنند.
:
ساجدی‌نیا با اعلام اینکه در جریان تحقیقات پلیسی، مالخر طلاهای مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شده است، افزود: از تعداد ۵ نفر سارق دستگیر شده عضو این باند، ۳ نفر سابقه‌دار بودند که با هم ارتباط نزدیک داشتند و از ابتدای سال تاکنون نیز به خاطر استفاده از سلاح دستگیر شده بودند که جا دارد با توجه به سابقه‌دار بودن متهمان، دستگاه قضایی برخورد ویژه‌ای با متهمان سابقه‌دار داشته باشد.
:
وی در ادامه به همکاری یک زن در وقوع این سرقت مسلحانه اشاره کرد و گفت: تنها عضو زن باند، خانم جوانی است که فقط به خاطر ردگم‌کنی به عضویت باند درآمده و شناسایی او باعث شناسایی و دستگیری دیگر متهمان پرونده شد.
:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه متوسط رنج سنی اعضای باند ۳۰ سال است، افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون شاهد کاهش ۱۹ درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه و خشن در پایتخت بوده‌ایم.
:
وی همچنین از اجرای طرح امنیت و آرامش از دو شب قبل تاکنون در بوستان‌های تهران خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح برخورد با هنجارشکنان، مزاحمان نوامیس و همچنین خرده‌فروشان مواد مخدر است که این افراد با توجه به درخواست‌هایی که شهروندان از ما داشته‌اند برای خانم‌ها و به ویژه کودکان مشکلاتی را ایجاد می‌کردند که با اجرای این طرح ضربتی برخورد ویژه با آنها در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفته است.
:
ساجدی‌نیا گفت: زمانی که مردم از محلات تماس بگیرند و اعلام کنند پاتوقی برای فروش مواد مخدر و همچنین ایجاد مزاحمت برای نوامیس وجود دارد، ماموران فوریت‌های پلیس ۱۱۰ با بررسی پاتوق‌ها و جمع‌آوری اطلاعات مردمی بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به برخورد پلیسی با مزاحمان می‌کنند.
:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه طرح‌های ضربتی پلیس تهران برای برقراری امنیت و پایداری آن در سطح پایتخت تا حصول رضایت کامل مردم همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: برای جلوگیری از وقوع سرقت‌ها و همچنین جرایم خشن احتیاج به همکاری ویژه شهروندان داریم. به عنوان مثال در همین سرقت مسلحانه اگر فرد مغازه‌دار دوربین‌های ایمنی فعال نداشت، شناسایی و دستگیری متهمان با مشکل روبرو می‌شد، از این رو به فروشندگان طلا و صرافی‌ها توصیه می‌کنم نکات ایمنی را رعایت کنند و در داخل مغازه نسبت به نصب دوربین، نصب سیستم دزدگیر، سیستم آلارم و همچنین شیشه‌های نشکن ضد گلوله اقدام کنند.
:
ساجدی‌نیا با اعلام اینکه پلیس در چند سال گذشته توفیقات زیادی در عرصه مبارزه با مجرمان داشته است، افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون سرقت‌های خشن کمتری اتفاق افتاده است و از همین تریبون به مجرمان هشدار می‌دهم که پلیس در سراسر ایران و به ویژه در تهران قاطعانه با مجرمان برخورد کرده و عرصه را برای فعالیت مجرمان جرایم خشن تنگ کرده است.
:
در ادامه شهروندان حاضر در محل بازسازی صحنه سرقت مسلحانه از طلافروشی ضمن سردادن شعارهایی از تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری متهمان تشکر و قدردانی کردند. همچنین کسبه خیابان ماهان در خانی‌آباد با نصب پارچه‌نوشت‌هایی از فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و فرماندهی پلیس آگاهی تهران بزرگ به خاطر برخورد قاطع و بدون اغماض با سارقان جرایم خشن تشکر و قدردانی کردند.
:
صاحب طلافروشی سرقت شده نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه متهمان دستگیرشده قبلا نیز در محل حاضر شده و اقدام به تهدید یکی دیگر از مغازه‌داران کرده بودند، گفت: به خاطر تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس برای به دام انداختن مجرمان از نیروی پلیس قدردانی می‌کنم و امیدوارم با شناسایی مالخر سابقه‌داری که اقدام به خرید طلاهای سرقتی و ذوب آن کرده است، عرصه برای فعالیت دیگر مجرمان تنگ‌تر شود.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین