امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۴ Tuesday, 16 April 2024

دوشنبه آينده؛ روز اعلام پذیرش رسمی برجام

دوشنبه آينده؛ روز اعلام پذیرش رسمی برجام

رئیس مجلس قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را ابلاغ کرد و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر همه چیز طبق روال پیش برود دوشنبه، روز اعلام پذیرش رسمی برجام خواهد بود.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز، دكتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به برنامه‌های آتی برجام اظهار داشت: هفته آینده سید عباس عراقچی، کمالوندی و سایر کارشناسان عازم وین خواهند شد و چنانچه همه چیز طبق روال پیش برود، به احتمال قوی روز دوشنبه (27 مهر ماه)، روز تصویب برجام خواهد بود.
:
وی با بیان این که این تصویب به معنای امضا کردن نیست، افزود: طرفین به طور رسمی اعلام می‌کنند که برجام مورد پذیرش و تأیید آن‌ها واقع شده است. صالحی در همین باره گفت: طرفین مسیرهای مختلفی را برای تصویب برجام در کشورهایشان طی کرده‌اند. در ایران و در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی چنین مراحلی طی شده است.
:
رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: به مجرد اعلام شدن این تصویب در روز دوشنبه، اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ایران را لغو خواهد کرد. وی اضافه کرد: همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی لغو و تعلیق تحریم‌های خود علیه ایران را اعلام می‌کند. صالحی گفت: در روز دوشنبه تاریخ اجرای برجام تعیین می‌شود و جمهوری اسلامی ایران طبق یک نقشه راه تعهدات و قدم‌های خود را در ارتباط با نطنز، فوردو و اراک برمی‌دارد.
:
صالحی با بیان این که این روند حدود یک ماه و نیم الی دو ماه به طول خواهد انجامید، افزود: امیدواریم اواخر آذر ماه لغایت اوایل دی ماه شاهد اجرایی شدن برجام باشیم. رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون قدم‌هایی که ایران باید در نطنز، فوردو و اراک بردارد، گفت: در نطنز و فوردو باید ماشین‌ها را به تعدادی که در برجام تعهد کرد‌ه‌ایم، برسانیم. همچنین در اراک باید مخزن را جهت جایگزینی، مخزن جدید بیرون بیاوریم.
:
وی با اشاره به همکاری ژاپن با ایران جهت شفاف سازی جمهوری اسلامی برای آژانس گفت: یکی از ابعاد مهم فعالیت های هسته ای بحث ایمن سازی و نه شفاف سازی است که ژاپنی ها برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند. وی افزود:اگر در بعد ایمنی فعالیت های هسته ای غفلت شود آثار مخرب آن مرز نمی شناسد لذا باید نهایت احتیاط لحاظ شود.
:
وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با تشکر از شورای نگهبان و نمایندگان مجلس برای تصویب برجام گفت: دولت جمهوری اسلامی از یک حمایت قوی برای پیاده کردن برجام برخوردار بوده و توصیه‌های مجلس در این خصوص بسیار خوب است. رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با چشمی باز و درایت و احتیاط لازم وارد مرحله پیاده‌سازی برجام می‌شود تا مبادا به منافع ملی خدشه‌ای وارد شود.
:
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای، قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را برای اجرا به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ابلاغ کرد. این ابلاغیه پس از آن صورت گرفت که شورای نگهبان در نامه ای به رئیس مجلس اعلام کرد مصوبه مجلس درخصوص «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» بدون هیچگونه تغییری به تایید شورای نگهبان رسیده است.
:
یادآور می شود کلیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه علنی روز یکشنبه (19مهر) به تصویب رسیده بود و جزئیات آن نیز در روز سه شنبه(21مهر) مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و روز گذشته، شورای نگهبان نیز مصوبه مجلس را بدون هیچگونه تغییری تایید کرد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین