امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵ Friday, 19 April 2024

رئيس​جمهور:​ دوران فشار از طریق تحریم پایان یافته است

رئيس​جمهور:​ دوران فشار از طریق تحریم پایان یافته است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز به دنیا نشان دادیم که صنعت نفت ما به معنای واقعی ملی است، گفت: دوران فشار از طریق تحریم پایان یافته است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه‌ افتتاح رسمی فاز 12 پارس جنوبی، در پاسخ به این سوال که با توجه به این که مذاکره کنندگان ما در حال مذاکره هستند افتتاح چنین طرح‌هایی چه پیامی می‌تواند داشته باشد،گفت: ما به همه مذاکره‌کنندگان که با جمهوری اسلامی ایران مذاکره می‌کنند با افتخار اعلام می‌کنیم که تحریم باعث مذاکره نشده است و این که ما در زمان تحریم توانسته‌ایم فازهای عظیمی را به ثمر بنشانیم معنایش این است که اگر چه تحریم مشکلاتی را برایمان درست کرده ولی مانع پیشرفت ما نشده است.
:
وی با بیان این که اگر ما در این مذاکرات به نتیجه نهایی برسیم این موضوع به نفع ایران و منطقه و جهان و 1+5 است پس کاری انجام دهیم که نفع همه در اوست، اظهار کرد: باید این نکته را خاطر نشان کنم که دوران فشار از طریق تحریم پایان یافته است. روحانی همچنین با مورد توجه قرار دادن افتتاح فاز 12 فارس جنوبی گفت:‌ با افتتاح فاز 12 یک برنامه صنعتی بسیار عظیم و دانش بنیان در کشور تحقق یافت و من خوشحالم که اگر چه در شرایط تحریم هستیم ولی این پیام مدنظر قرار گرفته که تحریم نمی‌تواند جلوی پیشرفت و توسعه کشور ما را بگیرد و صنعتگران، کارآفرینان و متخصصان ایرانی با وجود شرایط تحریم کاری بزرگ انجام دادند.
:
وی با بیان اینکه وقتی ملت ایران تصمیم بگیرد و اراده کند که کاری انجام دهد هیچ قدرتی نمی تواند مانع او شود، گفت: در خصوص این پروژه برخی بخش‌های شرکت‌های خارجی قرار بود اجرای کار داشته باشند ولی ما آن‌ها را به صنعتگران ایرانی واگذارکردیم و این کار عظیم و شگفت‌آور به دست ایرانیان عزیز تکمیل شده و من این موضوع را به صنعت کشور و همه آنهایی که در مسیر دانش بنیان تلاش می‌کنند تبریک می گویم.
:
وی گفت: چنین روندی به معنای این است که ملت ما قادر است تا به اهدافی که مدنظر نظام است دست پیدا کند. رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: ما در سال 92 در زمستان مشکلاتی داشتیم ولی امسال مشکلاتمان کم بود. به این خاطر که همین فاز ها به مدار آمد و توانست تولید گاز را روزانه تا صد میلیون مترمکعب اضافه کند که این کار بسیار بزرگی بود و ان‌شاء‌الله سال آینده در زمستان مشکلی نخواهیم داشت.
:
وی با بیان اینکه امروز روز بزرگی برای صنعت نفت و استقلال صنعت نفت به شمار می رود، خاطر نشان کرد: 64 سال پیش صنعت نفت ملی شد و ما امروز احساس می کنیم که در جمهوری اسلامی ایران به دست صنعتگران و متخصصین توانمندمان صنعت نفتمان ملی شده است و ما روی پای خود ایستاده‌ایم و این کاربزرگ به عنوان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به جهانیان عرضه می‌شود و ان شاء الله ما در مسیر خودباوری و استقلال اقتصادی و در مسیر پیشرفت اقتصاد و دانش‌بنیان جلو می رویم و این همان اقتصاد مقاومتی است. روحانی تاکید کرد: این دولت در عمل اعتقاد به اقتصاد مقاومتی را نشان داد ولو بعضی ها فکر می‌کنند اقتصاد مقاومتی شعار است. اقتصاد مقاومتی همین فاز 12 فارس جنوبی است.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین