امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳ Thursday, 25 April 2024

رئيس‌جمهور و نخست‌وزير يمن استعفا دادند

رئيس‌جمهور و نخست‌وزير يمن استعفا دادند

شبکه‌هاي تلویزیونی عربي در خبری فوری گزارش دادند: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن در اعتراض به اتفاقات روزهاي اخير اين كشور استعفا داده است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، هادي كه پس از تصرف صنعا پايتخت يمن توسط شورشيان حوثي، در حصر خانگي به سر مي برد ديشب توافقنامه اي با حوثي ها امضا كرد اما بنا به اخبار منتشره توسط مسئولان دولت، به دليل عدم اجراي مفاد اين توافق نامه، استعفا داد. پارلمان يمن بايد استعفاي او را قبول كند اما گروه انصارالله (حوثي‌ها) از استعفاي او استقبال كرده است. سخنگوي رييس جمهور مستعفي هم گفته است اصولا در حال حاضر، كشور يمن پارلماني ندارد كه بخواهد در باره استعفاي دولت و رييس جمهور، تصميمي اتخاذ كند!
:
شبكه الجزيره به نقل از مشاور هادي گزارش داد كه وي پس از اينكه از اجراي فرامين گروه حوثي خودداري كرد تصميم به استعفا گرفت زيرا بهگفته وي، او نمي‌‌خواست يك رييس جمهور فرمانبردار باشد. مشاور هادي گفت: حوثي‌ها از هادي خواسته بودند معاونان خود را تغيير و افراد اين گروه را به جاي آنها منصوب كند. وي همچنين عنوان داشت: علي عبداله صالح (رييس جمهور سابق يمن) كه در جريان جنبش بهار عربي از قدرت بركنار شده بود، با انصارالله متحد است و نقش فعالي در تحولات روزهاي اخير در يمن دارد.
:
قبل از استعفاي هادي، خبرگزاری رویترز  گزارش داده بود که دولت یمن به نخست وزیری ‘خالد بحاح ‘ (كه توسط حوثي ها در حبس خانگي قرار داده شده است) استعفای خود را تسلیم رییس جمهوری این کشور کرد. یک مقام نزدیک به نخست وزیری یمن به رویترز گفت که ‘خالد بحاح’ روز پنجشنبه استعفای دولت خود را به ‘عبد ربه منصور هادی’ رییس جمهوری این کشور تسلیم کرده است.
:
این خبر در حالی مخابره شده است که طرفداران جنبش انصارالله یمن طی روزهای اخیر در مقابل اقامتگاه ریاست جمهوری در صنعا تجمع کرده اند. کابینه خالد بحاح که از کارشناسان و سیاستمداران احزاب مختلف در ماه نوامبر گذشته تشکیل شده بود توانست ماه بعد اعتماد پارلمان را کسب کند.
:
بنا به اعلام برخی رسانه ها، وی در متن استعفای خود اعلام کرده که در شرایط کنونی دیگر قادر به ادامه کار نیست. جنبش انصارالله یمن روز پنجشنبه از امتیازات پیشنهادی دولت در مورد تقسیم قدرت در این کشور استقبال کرد. با این حال نیروهای این جنبش همچنان در مقابل اقامتگاه ‘عبدربه منصور هادی’ رییس جمهوری یمن مستقر هستند.
:
‘محمد البخیتی’ عضو جنبش انصارالله گفت که امتیازات پیشنهادی هادی مطابق با توافق صلحی است که این گروه با دیگر گروه های سیاسی یمن به هنگام در اختیار گرفتن صنعا پایتخت یمن در ماه سپتامبر (شهریورماه) منعقد کرد. وی افزود: این توافق جدید، یک سری اقدامات برای اجرای توافق صلح و همکاری را شامل می شود و نشان می دهد که انصارالله قصد تضعیف روند سیاسی را ندارد.
:
وی اضافه کرد که عقب نشینی نیروهای انصارالله و آزادی ‘احمد عوض بن مبارک’ مشاور رییس جمهوری یمن در سه روز آینده امکانپذیر خواهد بود، مشروط بر اینکه مقام ها به اجرای توافق به طور تمام و کمال پایبند باشند. هادی روز گذشته (چهارشنبه) گفت که آماده است مطالبات انصارالله در زمینه تغییر قانون اساسی و تقسیم قدرت را بپذیرد.
:
با این حال، شاهدان گفتند که پایتخت یمن همچنان در سطح گسترده ای تعطیل است؛ حتی با وجودی که فرودگاه و بندر شهر عدن در جنوب این کشور امروز (پنجشنبه) فعالیت خود را از سر گرفته است. یک مقام دیگر وابسته به جنبش انصارالله نیز گفت که انتظار دارد هادی تصمیم خود در مورد پست های دولتی را اعلام کند و پس از آن این گروه روند آزادی بن مبارک و عقب نشینی تدریجی از ساختمان های ریاست جمهوری را آغاز می کند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین