امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۸ Saturday, 20 April 2024

رئیس جمهور: امام آن روز که ضروری بود راه صلح را برگزید

رئیس جمهور: امام آن روز که ضروری بود راه صلح را برگزید

رییس جمهور گفت: امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی را به ما آموخت شهامت آن را داشت، آن جا که ضروری است راه صلح را برگزیند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حجت‌الاسلام  حسن روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل با بیان این‌که امام (ره) مصحلت، قدرت در دولت اسلامی را تبیین کرد گفت: امام در آن شرایط امنیتی سخت فرمان 8 ماده ای را صادر کرد و حقوق شهروندی را برای همه مردم تبیین و روشن ساخت. وی ادامه داد: امام با خانه نشینی و عافیت طلبی مخالف بود. هم راهش با مفسدان و ظالمان فاصله داشت و هم با کسانی که مسیر جمود را انتخاب کرده بودند فاصله داشت.
:
رییس جمهور اظهار کرد: امام راه اعتدال ، پیشرفت و توسعه را آموخت . امامی که در مقاطع مختلف در برابر دشمن و استکبار ایستادگی کرد و استکبارستیزی را به ما آموخت شهامت آن را داشت تا آن روز که ضروری است راه صلح را برگزیند و مسیر توسعه و ثبات کشور را ادامه دهد. روحانی گفت: امام همان روز که لازم بود زمان و مکان را درنظر داشت. و اجتهاد امام اصلاح طلبی اصولگرایانه بود. اجتهاد امام تحول خواهی سنت خواهانه و اجتهاد امام انقلاب دولت ساز بود.
:
حجت الاسلام روحانی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت:‌ 12 بهمن روز ورود امام به کشور بعد از سال‌ها انتظار، برای هم مردم بسیار مهم بود که محبوبشان به کشور بر می گردد و هم دشمنی که نمی خواست کلام و نام و خط امام در کشور باشد. وی افزود:‌ دوازده بهمن به دنبال خود دوازده فروردین را آفرید و نظام جمهوری اسلامی را استقرار بخشید و به دنبالش در دوازده آذر قانون اساسی به تصویب ملت ایران رسید و راه و مسیر آینده برای ملت و کشور باز شد.
:
رئیس جمهور گفت‌: دشمن می خواست با زندانی کردن، حصر و تبعید امام (ره) نگذارد، نهضت اسلامی به پیروزی برسد اما امامی که یک روز به عنوان مدرس اخلاق، فقه و فلسفه به عنوان حاج آقا روح الله معروف بود از سالهای 41 و 42 به عنوان مرجع عالی قدر شیعه مطرح شد و مردم در کنار ایشان قرار گرفتند. روحانی گفت: در دورانی که دشمن می‌خواست او را تبعید کند، امام (ره) همه ایرانیان و مسلمانان لقب گرفت و مسیر هدایت جامعه را در دست گرفت.
:
وی با بیان این‌که امام همه این مسیر را در سایه اجتهاد طی کرد و انقلاب را به پیروزی رساند گفت: اجتهادی که مستمر ، پویا و دائمی است را امام (ره) پیش روی ما ترسیم کرد و با این اجتهاد است که انقلاب ما همیشه نو وتازه خواهد بود. امام(ره) در سایه اجتهادش برای همه روشن کرد که رای مردم شرعیت دارد و زنان حق حضور و رای دارند.
:
وی گفت: نکته‌ای که باید بدانیم این است که امام (ره) مسیری را به ما یاد داد تا آن را بپیماییم و باید بدانیم که آثار امام (ره) به کلام امام محدود نمی شود. مصداق ها نباید اصل قرار دهیم بلکه ملاک ها را باید اصل قرار دهیم و ببنیم که اگر امام در میان ما بود چه می کرد. رئیس جمهور اظهار کرد: ما همواره باید خود را در محضر امام ببنیم و راه اجتهاد امام را ادامه دهیم. خودمان را مانند متحجرین در برخی کلمات بی روح محسور نکنیم و ببنیم که مسیر امام چه بود و همان را ادامه دهیم.
:
روحانی افزود: دولت یازدهم امروز یک بار دیگر با امام عزیز بیعت می‌کند تا راه او را در سایه رهنمودهایش و خلف صالح شان مقام معظم رهبری ادامه دهد و به وعده هایی که به مردم داده عمل خواهد کرد. وی گفت:‌ من این عید بزرگ ، دهه مبارک، دوازده و 22 بهمن و سرآغاز سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران،‌خانواده عزیز امام و یادگار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تبریک می گویم و از ملت بزرگ خواهش می کنم که همه، دهه فجر را با نشاط باشیم.
:
وی ادامه داد: دهه فجر دهه پیشرفت، تحول و پیروزی برای ماست و به ویژه ما باید در 22 بهمن همگی از هر قوم با هر زبان و دین و فرهنگی به خیابان بیاییم.22 بهمن روز همه ایرانیان است و ان شاء الله با حضوری پرشور قدرت‌مان را به رخ جهانیان می کشیم.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین