امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ Friday, 19 April 2024

راز ماندگاری «دوم خرداد» در خاطر ایرانیان

راز ماندگاری «دوم خرداد» در خاطر ایرانیان

هر چند جنبش اصلاح طلبی دارای پیشینه ی بلندی است ولی یکی از دلایل مانایی دوم خرداد در خاطر مردم ایران، شخصیت و منش و بینش رئیس دولت اصلاحات بود که با صداقت و صراحت بسیاری از آرمان ها را بر لب آورد و آن مسافر صادق اتوبوس پرخاطره ی دیروز در اندک مدتی توانست دریایی دل را با خود همراه کند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، اسماعیل حسین پور در مقاله اینگونه نوشته است – در بین روزهای رفته بر این ملک و میهن، دوم خرداد روزی است که برای همیشه در خاطر مردم روشن بین ایران به یادگار باقی خواهد ماند. مردمی که با شوق و امید در دوم خرداد به یکی از اندیشمند فرزندان این دیار«آری» آگاهانه ای گفتند و هنوز هم از پسِ این همه سال، حماسه آفرینان دوم خرداد، به رغم بسیاری از مردم انکاری ها و سنگ اندازی های برخی نامهربانان، بر آن عهد پیشین استوار ایستاده اند و آن روز و روزگار و آن همه خاطره و شوق و امید را عزیز مي‌دارند.
:
هر چند جنبش اصلاح طلبی دارای پیشینه ی بلندی است ولی یکی از دلایل مانایی دوم خرداد در خاطر مردم ایران، شخصیت و منش و بینش رئیس دولت اصلاحات بود که با صداقت و صراحت بسیاری از آرمان ها را بر لب آورد و آن مسافر صادق اتوبوس پرخاطره ی دیروز در اندک مدتی توانست دریایی دل را با خود همراه کند. یکی دیگر از رازهای ماندگاری این فرخنده روز، پاسداشت حرمت انسان و تاکید بر کرامت انسانی بود که همه ی ایرانیان با هر دین و مذهب و زبانی که داشتند خود را همراه و همره این تفکر روشن دیدند و با موج عظیم این حماسه سازان همراه شدند و شعار تابناک «ایران برای همه ی ایرانیان» توانست امید و شوری شیرین در همه جای ایران پدید آورد.
:
تأکید بر شعارهای آغازین انقلاب و به ویژه «استقلال، آزادی- جمهوری اسلامی» و آزادی های مشروع و تأکید بر شایسته سالاری و مردم باوری توانست جنبش اصلاح طلبی را عمق بخشد تا مردم ایستاده در برابر انبوه بدخواهی بیگانگان، که در داخل از سوی برخی تفکرات بیگانه با جمهوریت، انکار مي‌شدند خود را نقش آفرین بزرگ این عرصه و پدیدآورنده ی بزرگ این حماسه بدانند و در راستای رأی و ارده ی مردم تحولات صورت گیرد. بهره گیری از نیروهای توانمند و با تجربه و وفادار به این دین و دیار و پاکدستی کار به دستان دولت اصلاحات، دیگر راز ماندگاری دوم خردادی ها در باور این مردم است که با مقایسه دولت اصلاحات و دولت پس از آن خوب دریافته اند که خدمت توأم با صداقت یعنی چه. مردم ژرف نگر و روشن بین ایران در این روزها که تشت رسوایی برخی از مدعیان پاکدستی با فسادهای پیاپی میلیاردی شان از بام افتاده است نیک مي‌دانند که اصلاح‌طلبان چه سرمایه های ارزشی بودند که در بدترین شرایط قیمت نفت مملکت را با عزت و افتخار به فرجام مبارکی رساندند.
:
توجه به معیشت مردم و اداره کشور با نفت چند دلاری و توجه به زیرساخت های اقتصادی و کاهش تورم و افزایش اشتغال و بهره وری همه بیانگر این بود که دولت اصلاحات بر خلاف بسیاری از جنجال آفرینی های هدفمند، اولویت نخستش «نان» مردم است و در کنار آن توسعه سیاسی نیز از اولویت های کار به دستان دولت اصلاحات است. ادبیات توأم با منطق و عزت و حکمت و مصلحت رئیس دولت اصلاحات نیز در آن سالیان که بسیاری از کشورها در و دروازه بر ما ملت کهنسال و پیشینه پرشکوه مان بسته بودند؛ توانست نگاه های بسیاری را به ایران اسلامی خیره کند و علاوه بر داخل، جهانیان نیز در برابر عظمت این ملت بزرگ سر تعظیم فرود آورند.
:
هر چه زمان مي‌گذرد به رغم بسیاری از نا مهربانی‌ها و انکارورزی‌های آشکار و پنهان، اصلاح‌طلبان روز به روز عزیز ملت می‌شوند و با این پشتوانه عظیم مردمی، این مجموعه ی پویا و بالنده مي‌توانند همچنان به عنوان تفکری اثرگذار در عرصه های مختلف خوش بدرخشند که انتخابات مجلس دهم آزمون بزرگی برای این تفکر است تا با عقلانیت و استفاده از همه ی ظرفیت هاد موجود برای رفع تنگناهای جامعه پای پیش بگذارند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین