امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰ Thursday, 18 April 2024

روحانی از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد

روحانی از حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در دیدار جمعی از برگزیدگان عرصه فرهنگ و هنر با تشکر از مردم به خاطر حضور شکوهمندشان در راهپیمایی روز قدس، خطاب به هنرمندان گفت: اصحاب فرهنگ و هنر باید ملت ایران را به جهانیان به عنوان ملتی فرهنگ دوست معرفی و بشناسانند.

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز، رئیس جمهور در این مراسم که جمع کثیری از هنرمندان در عرصه‌های مختلف در آن حضور داشتند، گفت: بسیار خوشحال هستم که بعد از شش ماه فرصتی پیش آمد که بار دیگر در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر باشم؛ آن هم در بیست و هفتمین روز ماه مبارک رمضان که به قولی ممکن است روز قدر باشد.

 

حسن روحانی ادامه داد: قبل از هر چیزی می خواهم از ملت ایران به خاطر حضور شکوهمندشان در راهپیمایی روز قدس تشکر و قدردانی کنم.

 

وی با اشاره به صحبت امام خمینی (ره) مبنی بر این که روز قدس روز اسلام است، گفت: در حال حاضر مردم مظلوم غزه زیر مخرب‌ترین بمب‌ها و سلاح های مدرن هستند. آنها مردمی هستند که از کم‌ترین امکانات مادی ولی از بزرگ‌ترین امکانات معنوی برخوردارند. در همین جا می‌خواهم نکته ای عرض کنم. آنچه که حادثه غزه به ما می آموزد، آن است که همه باید با هم متحد شویم. اگر می‌خواهیم به آرزوهایمان برسیم،‌ دنیای اسلام و مردم ایران همه باید دست به دست هم بدهیم. اگر می‌خواهیم به آرزوهای تمام مسلمانان و مردمانی که در منطقه زندگی می‌کنند برسیم، همه باید با هم متحد شویم.

 

 

رئیس‌جمهور در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفت: خرسندم که هیچ وقت ما را به عنوان کشور نفت نشناختند و یا به عنوان کشوری که 2000 کیلومتر در کنار ساحل جنوبی قرار گرفته و یا به عنوان کشوری که سازنده مدرن‌ترین تجهیزات نظامی است؛ بلکه همواره ایران را به عنوان کشور تمدن، فرهنگ، علم، بوعلی سیناها،‌ زکریای رازی‌ها، سعدی‌ها، حافظ‌ها و فردوسی‌ها شناختند و این افتخار برای ملت ماست.

 

رئیس جمهور خطاب به اهالی فرهنگ و هنر ادامه داد: ما می‌خواهیم اصحاب فرهنگی‌مان این پرچم افتخار را همواره در اهتزاز داشته باشند و به همه جهان مردم ایران به عنوان ملتی فرهنگ دوست بشناسانند و معرفی کنند تا بتوانیم بزداییم آن گرد و غبار ناروایی را که بر چهره مردم ایران در سال‌های گذشته به دست ناپاکان پاشیدند و ملتی را که همواره ضد خشونت و افراط بوده، اهل جنگ و خشونت معرفی کردند.

 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر در گوشه‌ای فردی، جمعی و گروه کوچکی راه دیگری را می‌پیمایند، شما اهالی فرهنگ و هنر و فرهنگ‌دوستان باید با بهترین ادبیات، زیباترین شعر و ساخت بهترین فیلم‌ها، تئاترها، مجسمه‌ها و تابلوها به تمام دنیا بگویید و برسانید که این ملت، ملت صلح، دوستی و برادری است.

 

رئیس قوه مجریه ادامه داد: خیلی وقت‌ها بین قدرت و فرهنگ و هنر بر سر تصاحب جامعه تنازع و رقابت بوده است. از یک سو این‌ها می‌خواستند دل‌های جامعه را بربایند و در اختیار داشته باشند و از سوی دیگر آن‌ها می‌خواستند که همه مشت قدرتمند آن‌ها را به خوبی لمس کنند و این اشکال مسأله بوده است.

 

رئیس جمهور با بیان این که در این زمینه یک راه حل وجود دارد، در تشریح آن گفت: نه صاحبان قدرت خودشان را بالاسر جامعه، همه کاره و قیم جامعه ببینند و نه اصحاب فرهنگ خود را بالاتر از جامعه و تنها تأثیرگذار بر جامعه ببینند.

 

حسن روحانی خطاب به اهالی فرهنگ و هنر ادامه داد: بیایید هر دوی ما برویم پشت سر جامعه قرار بگیریم و همه با زبان و با عمل به ملت‌مان بگوییم که صاحبان قدرت و صاحبان فرهنگ وهنر هر دو خادمان شما هستند.

 

وی در پایان گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا از راه‌های سخت و دشواری که در پیشرو داریم با اراده‌ای قوی و محکم عبور کنیم.

 

براساس این گزارش، پیش از صحبت‌های رئیس جمهور شش تن از هنرمندان به نمایندگی از دیگر مهمانان حاضر در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند: تهمینه میلانی، کارگردان سینما، ‌فرهاد آئیش، بازیگر سینما و تئاتر،‌ حبیب صادقی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر، فاضل نظری شاعر، حمیدرضا نوربخش، از جامعه موسیقی کشور و مصطفی رستگاری فیلمنامه‌نویس

 

در این مراسم هومن سیدی یکی از بازیگران تئاتر و سینمای کشورمان که در جشنواره فیلم فجر امسال در بخش نگاه نو سیمرغ بلورین را برای فیلم خود، «سیزده» کسب کرده و در هنگام دریافت جایزه خود، این سیمرغ را به رئیس جمهور تقدیم کرده بود، در این مراسم حضور داشت که رئیس جمهور نیز در پایان این مراسم این سیمرغ را به همراه یادداشتی تشکرآمیز به عنوان امانت به خود این هنرمند بازگرداند.

 

اهالی فرهنگ و هنر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی، در ضیافت افطار رئیس‌جمهور شرکت کردند.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین