امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱ Saturday, 20 April 2024

روسای قوای سه‌گانه سکوت جوامع بین‌المللی در برابر حوادث غزه را محکوم کردند

روسای قوای سه‌گانه سکوت جوامع بین‌المللی در برابر حوادث غزه را محکوم کردند

روسای قوای سه‌گانه پیش از ظهر روز جمعه با پیوستن به صفوف گسترده راهپیمایان روز قدس از جایگاه‌های مختلف، ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

 

رییس جمهور: تاریخ نسبت به ساکتین برابر جنایات غزه قضاوت خواهد کرد

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، رییس‌جمهور تصریح کرد:با تکیه بر مجامع بین‌المللی نمی‌شود، مردم فلسطین به همه حقوق‌شان دست پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم مردم غزه بتوانند زندگی عادی داشته باشند و برای این کار همه باید به پا خیزند.

 

وی افزود: ما می‌توانیم در مقابل متجاوزین پیروز شویم در صورتیکه مسلمانان دست و ید واحد باشند.

 

روحانی با بیان این‌که ما می‌خواهیم همه مسلمانان دنیا احساس ید واحد داشته باشند، خاطرنشان کرد: در برابر اسرائیل راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت وجود ندارد.

 

رییس‌جمهور با بیان این‌که ساکتین در مقابل این جنایات در تاریخ شرمنده هستند، گفت: تاریخ نسبت به ساکتین قضاوت خواهد کرد که کودکان و بی‌گناهان کشته می‌شوند و آنها ساکتند.

 

رییس‌جمهور با بیان این‌که روز قدس امسال از هر سال دیگری اهمیت بیشتری دارد، افزود: در راهپیمایی‌های روز قدس‌ در گذشته فریادها بر این بود که سرزمین مسلمان‌ها و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران در آمده باید آزاد شود و مردم به وطن‌شان باز گردند، اما امسال شاهد یک توطئه بشری و ضد انسانی و نسل‌کشی در منطقه فلسطین هستیم.

 

روحانی با اشاره به این‌که روزانه مردم غزه را با انواع سلاح بمباران می‌کنند، افزود: امروز نیاز به وحدت همه جهان اسلام است و همه دنیای اسلام باید متحد امروز را به عنوان روز خشم و تنفر و وحدت و ایستادگی علیه اسرائیل اعلام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل باید بفهمد که سلاح‌های گذشته را نمی‌تواند برای اشغالگری خودش نگه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد.

 

رییس‌جمهور تصریح کرد: اولین خواست جهانی این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود و آتش و خون تمام شود و همچنین حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی عادی و معمولی داشته باشند.

 

آملی‌لاریجانی:‌ آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در جرائم رژیم صهیونیستی شریک‌اند

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: این امر نشان‌دهنده نفاق آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است و اینکه آن‌ها در جرائم رژیم صهیونیستی شریک‌اند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت:‌ امسال راهپیمایی بزرگ قدس در شرایط بسیار ویژه‌ای انجام می‌پذیرد. مردم بی‌دفاع غزه زیر هجمه‌های ضدبشری رژیم سفاک صهیونیستی هستند و لذا این حضور پیام کاملا ویژه‌ای دارد.

 

وی ادامه داد: ملت بزرگ ما همیشه در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین پیشرو بوده و امسال هم به حمدلله سیل خروشان آن‌ها را می‌بینیم.

 

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: این جمعیت عظیم که در همه کشورهای اسلامی راهپیمایی خواهند کرد پیام مهمی برای رژیم ضدبشری صهیونیستی خواهند داشت و آن این است که مردم مظلوم فلسطین و غزه تنها نیستند و این سیل خروشان ان‌شاالله به زودی این ظلم را از جا برخواهد داشت.

 

وی گفت: ان شاء الله با همت مسلمان‌ها و همه امت‌های اسلامی رژیم ضد بشری صهیونیستی از صحنه تاریخ محو خواهد شد.

 

رییس دستگاه قضایی درباره سکوت مجامع بین‌اللمی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: این نشان‌دهنده نفاق و دورویی کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است که ندای حقوق بشر سر می‌دهند و از عده‌ای از کشورهایی که همجنس‌بازی در آنجا رواج دارد دفاع می‌کنند، اما از مرد و زن و کودکان فلسطینی که زیر حملات رژیم صهیونیستی هستند دفاع نمی‌کنند.

 

وی افزود: این امر نشان‌دهنده نفاق و دورویی این کشورهاست و اینکه آن‌ها در جرایم رژیم صهیونیستی شریک هستند.

 

لاریجانی: دولت‌های غربی از بی‌حیایی سیاسی در عرصه بین‌الملل حمایت می‌کنند

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سناریوهایی نظیر ایجاد کوره‌های آدم سوزی برای کشتن یهودی‌ها ویا حراج اموال آن‌ها در بانک‌های سوئیس برای ساختن سرزمینی خاص یهودیان تبلیغات شده است.

 

به گزارش بینانیوز، دکتر علی لاریجانی در جمع راهپیمایان استان البرز، با اشاره به عوامل پشت صحنه در آوارگی مردم مظلوم سرزمین فلسطین اظهار کرد: در خلال جنگ جهانی ادعاهایی از سوی آلمان و انگلیس نظیر ایجاد کوره‌های آدم‌سوزی برای کشتن یهودی‌ها و با حراج اموال آن‌ها در بانک‌های سوییس مطرح شد که از آن به عنوان هولوکاست و وقایعی از این دست یاد می‌شود که تمامی این سناریوها برای ساختن سرزمینی خاص یهودیان تبلیغات شد. پس از این وقایع وزیر انگلیس نامه‌ای می‌نویسد که مردم یهود نیاز به وطن دارند و این تبلیغات را در فلسطین جانمایی می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که «اگر ادعا می‌شود در آلمان و انگلیس یه یهود اجحافی شده است چرا فلسطین و مردم مسلمان این سرزمین باید آواره و سرگردان شوند؟» افزود: اگر در سویس اموال یهود از بین رفته چه ربطی به فلسطین دارد؟ تمامی این اتفاقات حاکی از توطئه‌های پشت پرده‌ای بود که در گذشت زمان آشکارتر می‌شود.

 

وی افزود: کدام ادیان این ادعا را دارند که یهود دارد؟ مگر کسی که عضو هر دینی باشد باید وطنی خاص داشته باشد؟ مسئله دین یهود نیست، مسئله قوم یهود در خاورمیانه ماجرایی بود تا چند دهه مسلمانان را درگیر کند.

 

لاریجانی ادامه داد: به تاراج گذاشتن زمین‌های فلسطینی‌ها ، خرید آن‌ها و کوچ این ملت با حضور گروه‌های تروریستی آغاز شد و هرچند از سال 1948 با اعلام دولت رژیم صهیونیستی و قطعنامه دو بخشی ساختن اراضی فلسطین و یهود به ظاهر در صدد ایجاد صلح بودند اما با زیرپا گذاشته شدن این قطعنامه و توسعه زمین‌های اسرائیل و آوارگی مردم این سرزمین در صحرای مصر و.. کشورگشایی‌ها آغاز شد.

 

وی با اشاره به این‌که «امام راحل همواره این روزها را پیش‌بینی می‌کردند»، خاطرنشان کرد: این‌که امام همیشه نسبت به جریان صهیونیست‌ها اعلام خطر می‌کردند به این جهت بود که ماجرا را به دقت می‌دانستند و درک دقیقی از این قومیت داشتند. ایشان از بدو حضور در صحنه اجتماع و سیاست همواره یادآور بودند که ادعاهای رژیم صهیونیستی با عملکردشان سازگار نیست؛ زیرا اگر در جایی دیگر ظلمی شده چرا به مردم فلسطین با ستم شود؟

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس مسئله چیز دیگری است و در واقع سوءاستفاده از این بستر بوده است و توطئه‌ای که بعدها با تئوری از نیل تا فرات برملا می‌شود.

 

وی افزود: این در حالی است که اگر انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و قدرت امروز فلسطین نبود بسیاری از کشورها در تصرف اسرائیل قرار می‌گرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 16 طرح صلح در حمایت از فلسطین و همزمان آوارگی و پناهندگی عده ای در لبنان، سوریه، اردن و… افزود: مردم مظلوم فلسطین با این سناریوها بیش از 60 سال آوارگی را تحمل می‌کنند.

 

وی در محور دیگری از سخنان خود ضمن تحلیل استراتژی‌های اسرائیل در مقابل شکست از مسلمانان در جنگ 33 روز لبنان ؛ وقایع داخلی را بررسی کرد و گفت: بعد از جنگ 33 روزه و شکست اسرائیل به لبنان؛ این کشور باید تاوان خود را به نوعی پس می‌داد؛ چراکه در این جنگ و شکست سیلی محکمی از مسلمانان خورد. بعد جنگ 22 روز غزه و با فاصله 2 سال، روحیه مقاومت باعث شد اسراییل دومین شکست را هم بخورد و این برایش گران تمام شد و جالب است مجدد ظرف دو سال بعد جنگ 8 روزه را هم رقم زدند و این بار از همه امکانات استفاده کرد که سرکوبی جدی بوجود بیاورد و از این امکانی در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته بود شوکه شد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این جنگ اخیر که جنگ سوم غزه است تا امروز 18 روز است ادامه دارد و طی آن صدها شهید و هزاران مجروح در بمباران ها روی زمین مانده است، این درحالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدارس غزه را علنی مورد هجمه قرار می‌دهد. امریکایی‌ها هم بی‌سابقه علناً حمایت خود را اعلام کرده‌اند؛ بی حیایی سیاسی در عرصه بین‌المللی بوجود آمده و دولت‌های غربی هم حمایت می‌کنند به نحوی که دبیرکل سازمان ملل در اسرائیل اظهار هم دردی با اسرائیل می‌کند و حرفی از رژیم صهیونیستی نمی‌زند.

 

وی علل و عوامل توسعه حملات رژیم صهیونیستی علیه مسمانان را تشریح کرد و با طرح این سئوال که «چه عواملی موجب دامن زدن به اتفاقات اخیر شده است؟ » اظهارکرد: شرایط به هم ریخته و بحران در کشورهای اسلامی منطقه، رژیم صهیونیستی را وسوسه کرد.

 

وی افزود: در بدو امر برای سوریه مشکل بوجود آوردند و به بهانه‌های مختلف بحران‌ساز شدند و پس از آن رقابت‌های بیجا در کشورهای اسلامی توان مسلمانان را کاهش داد؛ در واقع این بحران‌ها بنزین روی آتش بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد درگیری‌های توریستی و افراطی در داخل امت اسلامی نیز از سوی دیگر موجب دامن زدن به وقایع اخیر شده است.

 

وی افزود: در این میان پیدا شدن حضور دو گروه داعش و صهیونیست فرا روی فلسطین شرایط فلسطین را دشوار تر ساخته است و جریان صهیونیستی از وقایع اخیر به نحوی روحیه گرفته است و علاوه بر بحران‌ها در کشورهای اسلامی و قیام و انقلاب؛ دو دودستگی ها و درگیری ، انرژی زیادی را از مسلمانان گرفته است.

 

وی با بیان این‌که «کشورهایی که ایجاد وسوسه کرده‌اند باید از این شرایط پند بگیرند»؛ افزود: برخی از نادانی‌های منطقه و تفرقه‌های ایجاد شده باید فرصت وحدت باشد و این راه درست است.

 

لاریجانی اظهار کرد: این خشونت‌های اسرائیل آبروی رژیم صهیونیستی را برده و امروز به عنوان جریان رژیم یاقی و آدم کش شناخته شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت کشورمان از ملت مظلوم فلسطین را ستودنی دانست و خطاب به برخی کشورهایی که سکوت اختیار کرده اند، تصریح کرد: این بی‌غیرتی است که مسلمانی فریاد مظلومیت سردهند و عده ای سکوت اختیار کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که «مردم فلسطین در شرایط کنونی بیش از تجهیزات نظامی به امکانات اولیه نیاز دارند»، افزود: دارو، غذا و امکانات اولیه برای زندگی مهمترین نیاز مردم فلسطین است و باید هر چه سریعتر سایر کشورها نیز نسبت به اعزام بسته‌های کمک‌رسانی اقدام کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر تنها کشور ایران است که در این خصوص پیشقدم شده و این افتخار ملت ایران است که در حافظه تاریخی جهان ثبت و ضبط خواهد شد.

 

وی در پایان حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در کشور را همراستا با سایر ملل را چشم گیر دانست و گفت: راهپیمایی امروز مسیر قدس و راه مردم فلسطین را روشن کرد و ان‌شاالله خاتمه ای بر آلام ملت مظلوم سرزمین زیتون خواهد بود.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین