امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۵ Thursday, 25 April 2024

سایپا و ایران‌خودرو دنبال خرید سرخابی‌ها

سایپا و ایران‌خودرو دنبال خرید سرخابی‌ها

داستان‌هزار و یک شب مزایده برای فروش پرسپولیس و استقلال با نزدیک شدن ٢ شرکت بزرگ خودروسازی ایران و خاورمیانه به لباس ٢ تیم پرهوادار وارد جذاب‌ترین قسمت خود شد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ چهارمین مزایده استقلال و پر‌سپولیس درحالی برگزار شد که ٣ پیشنهاد برای خرید پر‌سپولیس و یک پیشنهاد برای خرید استقلال به‌دست سازمان خصوصی‌سازی رسید و با وجود درخواست پرسپولیسی‌ها مبنی بر بازنشدن پاکت‌های خریداران، این اتفاق رخ داد.

:

نماینده شرکت نیوان از پوری‌حسینی خواست تا امروز پاکت‌ها باز شوند چون ارقام تاثیری در برنده‌شدن یا نشدن داوطلبین خرید ندارد؛ هرچند نامی از برنده مزایده برده نشد. طبق قول و قرارها، برنده‌های مزایده، حداکثر تا ابتدای هفته آینده(شنبه یا یکشنبه) توسط سازمان خصوصی‌سازی معرفی می‌شوند.

:
مثلث خوشبختی
شرکت استیل‌آذین ایرانیان، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه نیوان(وابسته به گروه خودروسازی سایپا)، شرکت بهنام پیشروی کیش و شرکت سرمایه‌گذاری سمند(وابسته به گروه خودروسازی ایران‌ خودرو)،

:
هر٤ مشتری سرخابی‌ها سپرده ٧ میلیاردی شرکت در مزایده را پرداخت کـرده‌اند. در این بین استیل‌آذین با حسین هدایتی، خودش را برنده نهایی می‌داند. ازسوی دیگر رئیس سازمان خصوصـی‌ســـازی به‌عنوان بالاترین و موثق‌ترین مرجع در مورد خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، شرکت سرمایه‌گذاری سمند را تنها خریدار استقلال معرفی کرده و گفته شده پاکت خریدار استقلال در شرایطی باز شده که نماینده این شرکت در جلسه دیروز حضور نداشت. از پیشنهاد ٢٩٠‌میلیارد و ٥٠٠ هزارتومانی سمند گفته شده اما ماجرا فقط درهمین مبلغ و این خریدار خلاصه نمی‌شود.

:
قیمت‌های پیشنهادی خریداران
نیوان مانـنـد سمند، پـیـشنهـاد ٢٩٠ میــلیـاردی  ارایه کرده و از سوی دیگر ٢ خریدار دیگر پرسپولیس، بهنام پیشرو (پیشنهاد ٣٢٩‌میلیارد و ٨٨٨‌ میلیون و ٩٩٩‌هزار و ٨٨٨ تومان) و استیل‌آذین ایرانیان( با پیشنهاد ٣٣٢‌میلیارد و ٦٦٦‌میلیون و ٦٦٦‌هزار و ٦٦٦ تومان)  هم شانس زیادی برای خرید قرمزهای  پایتخت دارند.

:
معرفی خریداران
اگر می‌خواهید از خریدار استقلال بیشتر بدانید، مطلع باشید شرکت سرمایه‌گذاری سمند به‌عنوان زیرمجموعه ایران‌خودرو،‌سال ١٣٨٣ تأسیس شده و در سرمایه‌گذاری برای خرید و فروش سهام فعالیت می‌کند. ٣٠‌درصد از سهام این شرکت را گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در اختیار دارد و علی شیخی به‌عنوان مدیرعامل و نماینده ایران‌خودرو دیزل در آن فعالیت می‌کند. از طرفی شرکت استیل‌آذین ایرانیان، تحت هدایت حسین هدایتی، یکی از ثروتمندان ایران با وجود قدمت اندک در سال‌های اخیر عمده برنامه‌هایش را روی ورزش و فوتبال متمرکز کرده و حتی گفته شده پس از تأیید نشدن اهلیت صاحبش در مزایده اول، همه بدهی‌ها را پرداخته و با قدرت به رویای در اختیار گرفتن پرسپولیس می‌اندیشد. شرکت بهنام پیشرو به‌عنوان اسپانسر فعلی پرسپولیس هم شرایطی شبیه استیل آذین دارد. گل‌رخسار به‌عنوان مالک جوان شرکت، رقبای بزرگی را مقابل خود می‌بیند اما امیدوار است این‌بار برخلاف سال‌های اخیر، بیشتر سود کند تا ضرر. نیوان ابتکار که از زیرمجموعه‌های سایپا است، به‌عنوان شرکت تعمیرات و تأمین کلیه تجهیزات هیدرولیک ماشین‌های راهسازی در ظاهر نسبت به استیل‌آذین و بهنام پیشرو شانس کمتری دارد. البته طبق ادعای روسایش برنامه ویژه‌ای برای قرمزها روی میز وجود دارد که همین امر ابهام‌ها را بیشتر می‌کند.

:

در این شرایط پوری‌حسینی به نکته جالبی اشاره کرد:  «ارایه مبلغ بالاتر در این مزایده، به معنای برنده شدن نیست. ضمن این‌که برخلاف حرف‌های تحریک‌آمیز هدایتی، اصلا بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی مطرح نیست.» چرا شرکت استیل آذین درحالی‌که مدارکش تأیید نشده بود این بار در مزایده شرکت کرد؟ پوری‌حسینی جواب واضحی دارد: «آن‌ها نقص‌شان را برطرف کردند و حالا مدارک آنها را مطالعه می‌کنیم. بعید است اهلیت ٣ شرکت‌کننده حاضر در مزایده پرسپولیس تأیید نشود. هر ٣ این عزیزان مدارکشان کامل است. مدارک خریدار استقلال هم باید بررسی بشود تا هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. هیچ محدودیتی در برگزاری مزایده وجود ندارد و قانون این اجازه را داده به هر دلیلی مزایده بعدی نیز برگزار شود.»

:
واکنش‌ها
امیر عابدینی، نماینده استیل‌آذین که بابت رد صلاحیت شرکت تحت ریاست هدایتی در مراحل اولیه مزایده نگران بود، پس از رفع نقص مدرک و تأیید شدن شرکت از سوی سازمان خصوصی‌سازی، نفسی به راحتی کشید:  «امیدوارم در کمیسیون ٣ نفره بررسی پیشنهادها، نقش وزیر ورزش و جوانان کمرنگ باشد. وزارت ورزش وجوانان با تمامیت فو‌تبا‌ل مشکل دارد و به جای این‌که موفقیت این ٢ باشگاه را رقم بزند از آن ممانعت می‌کند. شرکت استیل‌آذین ایرانیان به هیچ وجه بدهی ندارد. گفته بودند نقش٢ فرزند آقای هدایتی پر رنگ است که آن را نیز کم کردیم. رقم ما ازهمه بالاتر است.» از سوی دیگر مهدی دادرس، مدیرعامل سابق باشگاه ایران‌خودرو نسبت به واگذاری استقلال به این کارخانه واکنش تندی نشان داد: «مطمئن هستم ایران‌خودرو و سایپا تحت‌فشار مجبور به پذیرش استقلال و پرسپولیس شده‌اند. با دلیل و مدرک می‌توانم بگویم این کار به نفع خودروسازان نیست. من پیش‌بینی می‌کنم ظرف یکی، ٢‌سال آینده، این دو باشگاه مجددا به دولت بازگردانده شوند. این روش خصوصی‌سازی، اصلا مناسب به نظر نمی‌رسد و مثل این است که با رحم اجاره‌ای بچه‌دار شوی!»

:
تکلیف پیکان و سایپا چه می‌شود؟
در طرح اولیه قرار بود بدون برگزاری مزایده، ٢ باشگاه استقلال و پرسپولیس به ٢ شرکت تحویل(اجاره) داده شود اما با اصرار سازمان خصوصی‌سازی به برگزاری مزایده، این ٢ باید با بالاترین پیشنهاد در مزایده شرکت کنند. به نظر می‌رسد در این‌که ایران‌خودرو و سایپا، ابتدای هفته آینده مالکیت ٢ باشگاه را به عهده می‌گیرند، تردید زیادی وجود ندارد اما در این صورت تکلیف دیگر تیم‌های تحت پوشش این ٢ شرکت چه می‌شود؟
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که امتیاز پیکان سقوط کرده به لیگ دسته اول واگذار می‌شود؛ از طرفی سایپای شمال، تیم حاضر درلیگ دو احتمالا جای سایپا را در لیگ‌برتر می‌گیرد تا مازندران هم در لیگ برتر نماینده داشته باشد.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین