امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۹ Tuesday, 16 April 2024

سرلشکر فيروزآبادی: آنچه امروز در کشور داریم از برکات امام است

سرلشکر فيروزآبادی: آنچه امروز در کشور داریم از برکات امام است

رییس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر این‌که «داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد»، ‌گفت که مصمم هستیم هرگاه رد پای داعش به 40 کیلومتری آن طرف مرزهای ما در هر کدام از کشورها برسد در همان محل نابودش کنیم.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، سرلشکر حسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی سردار سرلشگر شهید تهرانی‌مقدم در مورد میزان امنیت مرزها برای مقابله با تهدید احتمالی داعش با توجه به آخرین اظهارنظرها در این زمینه با ابراز تاسف از انتشار برخی اخبار افزود: ما هرگز داعشی در مرزهای‌مان نداشتیم. داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد. مصمم هستیم هرگاه رد پای داعش به 40 کیلومتری آن طرف مرزهای ما در هر کدام از کشورها برسد در همان محل نابودشان کنیم؛ بنابراین هیچ تهدیدی از این بابت از جانب داعش در مرزها مطرح نیست. رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: داعش به عنوان یک تفکر باطل در بین جوانان مسلمان مطرح شده است که ممکن است برخی جوانان مسلمان را به خود جذب کند و آنها را وادار به برخی حرکات کند نظیر آنچه در استرالیا پیش آمد.
:
وی با تاکید بر اینکه در بین برادران اهل تسنن در ایران یعنی ترکمن، بلوچ و کرد در هیچ کدام زمینه ای برای پذیرش داعش وجود ندارد، گفت: اصولا اعتقادات اهل سنت با اعتقادات داعش زاویه دارد حتی اندونزی نیز اعلام کرده که عمل به اعتقادات داعش به کفر می‌انجامد. از طرف دیگر داعش با اهل سنت مثل شافعی‌ها که به اهل بیت و زیارت اهل قبور اعتقاد دارند نیز برخوردی همچون شیعیان می‌کنند. اهل سنت هیچ گرایشی به داعش نخواهند داشت. فیروزآبادی ادامه داد: رهبران اهل سنت یعنی شافعی، مالکی و حنبلی برای محبت اهل بیت از خلفای زمان خود شلاق خوردند بنابراین تفاوتی بین اعتقادات برادران اهل سنت در جهان و داعش وجود دارد.
:
رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به کتابش با عنوان تکفیری‌های داعش را بشناسید، گفت: من در آن کتاب توضیح دادم، همان‌طور که رجوی پلید در ایران آمد و تفکر نفاق را درست کرد و با جذب جوانان شیعه سلاح به دست‌شان داد و علیه نظام اقدامات کرد اکنون نیز داعش در میان اهل سنت آمده و گفته که عقل و امامت را کنار گذاشته و هر چه از قرآن برداشت می‌کنیم را عمل می‌کنیم که غلط عمل می‌کنند.  وی در ادامه در پاسخ به پرسشی نقش امام در مبارزه با استکبار و رژیم پهلوی را تشریح کرد و افزود: حضرت امام روحانی آگاه، هوشمند، فیلسوف، عارف، سیاستمدار و مفسر قرآن بودند که در دوران مبارزات ستمشاهی وارد صحنه سیاست شدند. اولین بیانیه ایشان در سال 1319 برای مبارزه با حکومت رضاخان صادر شد و ایشان تاکید کردند که همه باید برای قرآن قیام کنند.
:
فیروزآبادی ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت خائن امینی توسط شاه که تظاهر به اصلاحات می‌کرد آمریکایی‌ها تمام پایه‌های نفوذ استکباریشان را در ایران بنا نهادند. در این زمان امام فریاد نهضت سر داد. این نکته‌ای است که شاید به درد امروز ما هم بخورد. در آن شرایط جریانات سیاسی غرب‌گرایی که با امینی همراهی می‌کردند و در مجلس بودند دنبال این بودند که مجالس ایالتی و ولایتی و سیستم‌هایی را درست کنند که از طریق آن بتوانند برنامه‌های آمریکا و انگلیس را در بدنه حکومت نفوذ داده و فرهنگ ملی و شیعی و مبارز ملت را به فرهنگ نیاز و تسلیم و بردگی تبدیل کنند که امام آمد و فریاد زد که اعلام خطر می‌کنم.
:
رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دستگیری امام در آن زمان در قم و تبعید ایشان به ترکیه، گفت: علیرغم تمامی تلاش‌ها برای قطع ارتباط امام با مردم، ملت ایران راه ارتباط را با امام پیدا کردند و امام نیز با آگاهی از شرایط اعلامیه‌هایی را صادر می‌کردند و شاگردانش این پیام‌ها را در بین مردم بسط می‌دادند. با مساعد شدن شرایط در سال 56 حضرت امام اعلامیه نهایی را صادر کرد و حرکت آغاز شد، حرکتی که به سطح شهرها و روستاها با راهپیمایی و تظاهرات ادامه پیدا کرد و در نهایت ملت ایران پیروز شد.
:
وی با بیان اینکه امام از روز اول ارتش را فرزند ملت خواندند، گفت: امام سیاستمدار و مدیر، مدبر، فقیه و مرجع آگاهی بود که یقینا در 100 سال اخیر مشابه آن نبوده و در 100 سال آینده هم پیدا نخواهد شد. امام با همین درایت در آن زمان تاکید کردند که با ارتش درگیر نشوید و محبت کنید که سرانجام ارتش کنار ملت قرار گرفت.
::
فیروزآبادی ادامه داد: امام پرورش یافته 50 سال مبارزه یکپارچه روحانیت و ملت ایران بود که توانست با صدور فرمان‌ها و سیاست‌ها در دوران جنگ و اداره کشور، کنترل کشور را با موفقیت در دست داشته باشد. امام آنچنان با مردم رفتار می‌کرد و سخن می‌گفت که مردم این سخنان را حرف دل شان می‌دانستند. امام قبل و بعد از انقلاب قوی‌ترین حرف‌های سیاستمدارانه را در جهان می‌زد و دنیا را تکان می‌داد طوری که مردم و مستضعفان جهان احساس می‌کردند این حرف‌ها حرف‌های دلشان است.

به گفته وی، امام عطر و رایحه قرآن را در قلب‌های ملت ایران جاری کرد و باعث آشنایی ملت با اسلام ناب شد. آنچه امروز در کشور داریم از برکات امام است و توانستیم بر پایه آن به تولید علم، کارهای فناورانه و پیشرفت‌های نظامی در بین کشورهای جهان برسیم. رییس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که امروز عطر امام از طریق امام خامنه‌ای به جوانان می‌رسد، جوانان امروز انقلاب بهتر از جوانان اول انقلاب، امام خمینی، اسلام، انقلاب، ارزش‌ها و شاخص‌ها را می‌شناسند به طوریکه امروز این جوانان به راه‌های علمی دست پیدا کردند که نیاز به آزمایش برای پیدا کردن آن راه‌ها ندارند.
:
فیروزآبادی همچنین با تاکید بر لزوم وجود همت عالی در بین تمامی مسئولان برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی نباید تنها شعار باشد. هنوز کاری در اقتصاد مقاومتی نشده است. باید همه زیرساخت‌ها و مدیریت‌ها بیایند و سیاست‌های ابلاغی رهبری را اجرا و پیاده کنند و مردم و جوانان را وارد کار نمایند تا تمامی زمین‌های افتاده و معادن فعال شده و به کار گرفته شوند و ظرفیت‌های اسمی و کارخانجات مورد استفاده قرار گیرند. همچنین هزینه‌ها و تشریفات کم شود تا ان‌شاءالله انقلاب امام خمینی با موفقیت پیشرفت داشته باشد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین