امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۷ Thursday, 18 April 2024

سیف: بانکها برای لغو تحریم​ها آماده باشند

سیف: بانکها برای لغو تحریم​ها آماده باشند

رئیس کل بانک مرکزی در افتتاح سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملت، گفت: عوامل بنیادین و عرضه و تقاضا در بازار ارز وجود دارد و بزودی وضعیت تعادل در این بازار ایجاد خواهد شد.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، ولی الله سیف عصر یکشنبه افزود: برخی اخبار منتشره در کشور طی روزهای اخیر، موقتا بر این بازار تاثیر گذاشته که در نهایت با بازگشت آرامش، در این بازار تعادل ایجاد می شود. وی درباره نوسانات بازار سرمایه نیز افزود: با توجه به تصمیماتی که مسئولان بورس اتخاذ می کنند، شرایط در این بخش نیز مجددا به گونه ای خواهد بود که شاخص بورس به وضعیت منطقی و متعادل برگردد. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هم اکنون زمانی است که باید از لحظه لحظه آن استفاده شود، اظهار داشت: از آنجا که پیش بینی ها مذاکرات هسته ای مثبت است و علائم مثبتی از نتیجه آن وجود دارد، بانک ها باید خود را برای این دوره آماده کنند.
:
سیف با تاکید بر اینکه عزم جدی در دو طرف مذاکره کننده برای به نتیجه رساندن مذاکرات وجود دارد، گفت: این مذاکرات بیشتر از این می توانست به تاخیر بیفتد اما براساس تاکیدات انجام شده دستیابی به مذاکرات دور دست نیست و در دامنه هفت ماهه اتفاق خواهد افتاد.

:

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور هم اکنون باثبات است هرچند نوساناتی در برخی بخش ها وجود دارد اما بنیان ها و اقتضائات باثباتی در اقتصاد کشور فراهم شده است. سیف گفت: از آنجا که مذاکرات هسته ای به سمت مثبت در حال پیشروی است و حتما اتفاق می افتد، نظام بانکی باید آمادگی برقراری ارتباطات بین المللی را به صورت دقیق داشته باشد به نحوی که بانک ها کارآیی انجام امور مدرنیته را داشته باشند.
:
به گفته وی، اگر قرار باشد بانک های خارجی در کشور فعالیت کنند با وضعیت کنونی معلوم نیست چه میزان بتوانند در شبکه بانکی کشور فعالیت نمایند به همین دلیل باید سیستم بانکی کشور را فورا به جدیدترین ابزار تجهیز کنیم. وی با اشاره به جلسه شب گذشته خود با مدیران عامل بانک ها در خصوص نرخ سود، گفت: بانک ها نباید اجازه دهند که بازار خارج از منطق جلو برود، ضمن آنکه مدیران عامل بانکها باید با درایت و دقت نظر فضا را در دست گرفته و مدیریت کنند. وی گفت: از قدیم بانک ها به غلط به دنبال این بودند که کدام بانک بیشتر سپرده جمع کرده در حالی که این امر باید کنار گذاشته شود و بانک ها همه جانبه رشد یابند.
:
به گفته وی، بانک مرکزی در جهت گیری هایی که داشته دستاوردهای خوبی بدست آورده و برنامه ریزی هایی را برای تحولات اساسی انجام داده است. سیف با تاکید بر اینکه تحولات علاوه بر بانک مرکزی باید در تمام بانک ها نیز انجام شود، گفت: بانک ها باید با برنامه ریزی های مناسب به صورت همزمان فعالیت کرده و به جلو بروند. رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: بانک ها باید به سمت مکانیزه شدن فعالیت ها سوق یابند و با ارائه خدمات اینترنتی که دارای تبعات مثبتی همانند کاهش هزینه و ارائه خدمات مطلوب است، آمادگی لازم را برای ارائه خدمات بهتر پیدا کنند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین