امروز: یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳ Sunday, 28 April 2024

عبدالملک الحوثی, رهبر انصارالله یمن: تسلیم نخواهيم شد

عبدالملک الحوثی, رهبر انصارالله یمن: تسلیم نخواهيم شد

رهبر گروه انصارالله یمن (حوثي‌ها) با محکوم کردن تجاوز اخیر به کشورش و ایستاگی گفت: ملت ما به دنبال حقوق خود است و از حق خود در برابر متجاوزان دفاع می کند و هرگز تسلیم نخواهيم شد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، به نقل از ایرنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی یکشنبه شب در سخنرانی که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شد، افزود: کسانی که فکر می کنند با تجاوزشان می توانند ملت یمن را وادار به تسلیم کنند، متوهم و کودن هستند. در این حمله همه مراکز و تاسیسات از جمله مدارس، بیمارستانها، مراکز آموزشی و بهداشتی، مساجد، فرودگاهها و مردم بیگناه مورد هدف قرار می گیرد.
:
وی افزود: از همه ملتها و کشورهای آزاده ای که این جنایت وحشیانه را محکوم کرده و در کنار مردم یمن ایستاده اند، تشکر و قدردانی می کنم. چگونه می توان این حمله را به نفع مردم یمن دانست در حالی که همه چیز را ویران می کند. کودکان یمنی با حمله جنگنده ها و شلیک موشک های آمریکایی کشته می شوند و آمریکاییها اهدافی را که قرار است بمباران شود، مشخص می کنند.
:
رهبر انصار الله یمن، نظام عربستان سعودی را سرباز و خادم آمریکا دانست و با قدردانی از مقاومت و پایداری مردم یمن در برابر متجاوزان گفت: این تجاوز وحشیانه با وجود گستردگی نتوانست اراده ملت بزرگ و ثابت قدم یمن را سست کند. در این تجاوز، کودکان، زنان و افراد سالخورده کشته می شوند؛ مناطق مسکونی، شهرها و روستاها هدف قرار می گیرند و متجاوزان همه زیرساخت های حیاتی و اقتصادی ملت یمن را هدف قرار می دهند.
:
وی ادامه داد: با این حال، این تجاوز با حجم گسترده خود نتوانسته خللی در اراده ملت بزرگ یمن ایجاد کند بلکه باعث تقویت عزت و اقتدار، مقاومت و پایداری ملت شده است. بزرگترین خطری که حرمین شریفین را تهدید می کند اسرائیل و آمریکاست. آنها می خواهند یمن را به آغوش اسرائیل و آمریکا بازگردانند. وی با رد ادعاهای سعودی ها و هم پیمانان آن مبنی بر دفاع از امنیت عربی نیز گفت: «چگونه این حمله آمریکایی – اسرائیلی برای حمایت از امنیت ملی عربی است؛ این چه عربیتی است که در خدمت آمریکا و اسرائیل است؛ عربیت واقعی به هیچ وجه تحت قیمومیت اسرائیل و رهبری آمریکا قرار نخواهد داشت.
:
عبدالملک الحوثی تاکید کرد: «کسانی که از این تجاوز حمایت می کنند شریک کشتار و محاصره ملت یمن و شریک مواضع اسرائیل هستند؛ اسرائیل این حمله را در راستای حفظ امنیت ملی خود می داند.» وی با بیان اینکه این حملات نشان داد رژیم عربستان تهدیدی جدی برای ملت یمن به شمار می رود، افزود: این حمله بیانگر کینه توزی رژیم سعودی نسبت به ملت یمن است.
:
رهبر حوثي هاي یمن از مواضع شخصیت ها و کشورهای مختلف جهان در حمایت از مردم کشورش قدردانی کرد و گفت: آنها موضع به حقی در برابر تجاوز وحشیانه و ظالمانه ای که ملت و کشور مسلمان ما را هدف قرار داده است، اتخاذ کردند. وی با اشاره به مواضع سعودی ها در قبال فلسطین نیز گفت: جنایتی که آنها در حق ملت فلسطین کردند برای همه کسانی که اهل بصیرتند مشخص است؛ آنها می خواهند یمن کشوری عقب افتاه باشد و نمی خواهند ملت یمن کشوری عزیز باشد.
:
رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: حاکمان یمن در دهه های گذشته همواره سعی داشتند تا رضایت آل سعود را جلب کنند و این تکبری که از آل سعود می بینیم نیز چیز تازه ای نیست. وی با رد هرگونه قیمومت بر یمن گفت: اگر مردم یمن قیمومیت را بپذیرند روی امنیت آرامش را نخواهد دید؛ تاکنون هرچه هیمنه عربستان در یمن بیشتر شده، حضور جنایتکاران و القاعده نیز بیشتر شده است.
:
عبدالملک الحوثی همچنین با رد ادعاهای مربوط به مقابله با نفوذ ایران در یمن تاکید کرد: «مساله نفوذ و سیطره ایران بر یمن مطرح نیست؛ اصلا مشکل آنها در یمن، مربوط به ایران نیست؛ ایران یک کشور اسلامی بزرگ است… آنها می خواهند ناکامی هایشان را در منطقه جبران کنند.» وی افزود: آنها با انقلاب مردم یمن مشکل دارند چون انقلاب یمن از دل مردم بیرون آمده است و مردم یمن بر مبنای انسانی رفتار می کنند؛ آنها می خواهند یمن را در آغوش اسرائیل قرار دهند.
:
عبدالملک الحوثی با محکوم کردن مواضع شورای امنیت در قبال کشورش گفت: مواضع این شورای برای ما غیر منتظره نبود؛ شورای امنیت متشکل از کشورهای سلطه گر است که دنبال سلطه گری هستند. وی با تاکید بر اینکه شورای امنیت هیچگاه در کنار حق و عدالت قرار نداشته است، افزود: بنابراین، تجاوز سعودی و موضع شورای امنیت غیرقانونی است؛ ملت یمن دنبال حقوق خود است؛ یمن حق دارد در برابر متجاوزان از خود دفاع کند.
:
وی افزود: کسانی که مورد ظلم دیگران قرار گرفته و حقوقشان پایمال شده است حق دفاع از خود را دارند. این حقی است که خداوند و قرآن به ما داده است. عبدالملک الحوثی تاکید کرد که ملت یمن همچنان مقاومند و در برابر متجاوز ایستاده اند و کسانی که فکر می کنند با تجاوزشان می توانند ملت یمن را وادار به تسلیم کنند، متوهم و کودن هستند؛ مردم یمن هرگز تسلیم نخواهند شد؛ تا زمانی که تجاوز ادامه دارد این حق مشروع برای ملت یمن نیز وجود دارد که به تجاوز پاسخ دهد و این حقی است که خداوند به ما داده است.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین