امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸ Thursday, 18 April 2024

عراقچی: ایران مخالف مذاکرات سازش است

عراقچی: ایران مخالف مذاکرات سازش است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که تشکیلات خودگردان در ورود به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی اشتباه می‌کند گفت: شرایط کنونی زمان مناسبی برای مذاکره نیست و رهبران فلسطینی به خطری که وجود دارد توجه کنند.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز‌، به نقل از ایسنا  : سید عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه که صبح چهارشنبه از ایسنا بازدید کرد در گفت‌وگو با خبرنگاران سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران، با تاکید بر این که مذاکرات سازش اخیر بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین قطعا به دلایل مختلف محکوم به شکست است افزود: نفس مذاکرات و شرایطی که در آن مطرح شده بسیار ناعادلانه است و حقوق اساسی مردم فلسطین مانند حق بازگشت به سرزمین، حق تعیین سرنوشت و موضوع قدس به عنوان پایتخت فلسطین را نادیده گرفته است؛ بنابراین قطعا به نتیجه نخواهد رسید. از سوی دیگر این مذاکرات به صورت کاملا مخفیانه و محرمانه صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد قرار است دور از چشم جهانیان امتیازهای بیش‌تری از فلسطینی‌ها گرفته شود و شرایطی به آن‌ها تحمیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در کنار این‌ها مانع بزرگی نیز وجود دارد که خود رژیم صهیونیستی است. شکل‌گیری این رژیم براساس اشغالگری، قتل، جنایت و فشار علیه مردم فلسطین بوده است و ادامه حیاتش نیز منوط به همین است و اگر روزی دست از این جنایت و اشغالگری بردارد ادامه بقایش زیر سوال خواهد رفت. مانع اصلی محقق نشدن طرح‌های صلح در دوره‌های گذشته نیز که اتفاقا بسیار سازش‌کارانه بوده و از سوی غربی‌ها نیز نوشته شده بود، خود صهیونیست‌ها بودند. آن‌ها هرگز دنبال صلح نیستند و احتمالا در شرایط کنونی احساس می‌کنند به دلیل آن چه که در مصر و سوریه و جهان اسلام و منطقه می‌گذرد فرصتی است که می‌توانند امتیازات بیش‌تری از فلسطینی‌ها بگیرند و بنابراین جای آن دارد که رهبران فلسطینی به خطری که وجود دارد توجه کنند.

وی تاکید کرد: شرایط کنونی اصلا زمان مناسبی برای مذاکره نیست زیرا طرف مقابل قطعا برای گرفتن امتیازات بیش‌تر آمده است. متاسفانه در صحنه عمل شاهد هستیم در حالی که مثلا قرار بوده شهرک‌سازی بیش‌تری صورت نگیرد، رژیم صهیونیستی به این کار ادامه داده و با وجود این که حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم این اقدام را محکوم کردند و اعتراض‌هایی داشتند اما طبق معمول رژیم صهیونیستی هیچ وقعی نگذاشته و بعد دوباره همان سناریوهایی گذشته تکرار شده و آمریکایی‌ها به فلسطینی‌ها فشار می آورند که سخت نگیرید و اجازه دهید مذاکرات ادامه پیدا کند! بعد هم برای این که “شکلاتی” داده باشند تعدادی زندانی فلسطینی که سال‌ها از پایان مدت زندان‌شان گذشته است را آزاد می‌کنند. این روند کاملا مشهودی است که برای هدف این دور جدید از مذاکرات سازش در نظر گرفته شده است و ما امیدواریم رهبران دولت خودگردان و فتح در این دام نیافتند؛ کما این که بسیاری از رهبران مقاومت فلسطینی در جنبش‌های مختلف این نکته را متوجه شده‌اند و اعتراض‌ و مخالفت خود را بیان کرده‌اند.

عراقچی اضافه کرد: ایران مخالف این مذاکرات است و گروه‌های فلسطینی بسیاری نیز با آن مخالفند. امیدواریم جهان اسلام نیز خطیر بودن شرایط حاضر را درک کند و اجازه ندهد رژیم صهیونیستی از شرایط موجود سو استفاده کند. در مقابل زیاده‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی باید مقاومت شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: تشکیلات خودگردان در ورود به این مذاکرات اشتباه می‌کند. مذاکره با رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه کار درستی نبوده است و در شرایط حاضر از همیشه بدتر است. فقط خط مقاومت است که می‌تواند نتیجه دهد. با شرایطی که در منطقه و به خصوص در مصر و سوریه به عنوان دو حامی عمده مردم فلسطین وجود دارد قطعا هرگونه مذاکره‌ای فقط به امتیاز دادن بیش‌تر فلسطینی‌ها منجر خواهد شد و ما امیدواریم رهبران تشکیلات خودگران این نکته را درک کنند و به مذاکرات سازش ادامه ندهند.

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین