امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷ Thursday, 25 April 2024

قلعه‌نویی : آقای خادم!چرا فقط سرخابی‌ها؟

قلعه‌نویی : آقای خادم!چرا فقط سرخابی‌ها؟

 

قلعه‌نویی می‌گوید استقلال می‌توانست در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم اول صعود کند، اما بد شانس بود.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از (ایسنا)، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الریان قطر اظهار کرد: بازی فردا برای هر دو تیم تشریفاتی است. الریان تیم بسیار خوبی بود و به نظر من آنها هم بدشانسی آوردند. امسال در دو بازی شش امتیازی داوران هشت امتیاز از ما گرفتند. یعنی در دو بازی رفت و برگشت مقابل الشباب در هر کدام چهار امتیاز به این تیم دادند. شما در هیچ جای دنیا چنین چیزی را نمی‌بینید.

 
او ادامه داد: من تعجب می‌کنم که AFC به این داور حضور در جام جهانی را هم هدیه می‌دهد. حتما این داور باید دستمزدی می‌گرفته است. ما امسال در آسیا هم بدشانسی آوردیم و هم کم شانس بودیم. بدشانسی از این جهت که موقعیت‌های گل زیاد را از دست دادیم و کم شانسی هم به این خاطر که گل‌های بدی خوردیم. به هر حال ناعدالتی فوتبال خودش را به ما نشان داد. به نظر من می‌توانستیم از این گروه به عنوان تیم اول صعود کنیم.

 
قلعه‌نویی گفت: امسال واقعا شرمنده هواداران شدیم. هر چند سختی های زیادی شدیم که در اینجا نمی‌توانم به آنها اشاره کنم. احتمالا در بازی فردا از جوان‌ترها استفاده کنیم و تلاش می‌کنیم که تیم را به یازده نفر برسانیم.

 
او با اشاره به این که در بازی فردا علاوه بر چهار ملی‌پوش، پنج بازیکن مصدوم را در اختیار ندارد، گفت: من به عنوان مربی باید همه مسائل را بررسی کنم که متوجه شویم چه اتفاقاتی رخ داد که باعث شد استقلال نتیجه‌ لازم را نگیرد. بارسلونا که همه قبول دارند الان بهترین تیم دنیا است، در 10 روز گذشته پیکه و والدس را از دست داد اما ببینید که در همین 10 روز سه جام را از دست داد. حتما بازیکنان جایگزین این دو بازیکن 10 تا 20 درصد با آنها اختلاف دارند نه بیشتر. زمانی که بازیمان با الشباب امارات را انجام دادیم تا زمانی که با الشباب عربستان بازی کردیم، شش تغییر در تیم‌مان انجام شده بود. حمودی و جباری قبل از فصل رفتند و چند بازیکن را هم در طول فصل از دست دادیم که شما در هیچ نقطه از دنیا این موضوع را نمی‌بینید.

 

 

قلعه‌نویی که جواب سوال خبرنگار قطری را می‌داد و برای ترجمه جملاتش هم صبر می‌کرد، در ادامه گفت: ما در طول فصل چهار بازیکن کلیدی داشتیم که هیچ وقت آنها را پنج بازی پشت سر هم در اختیار نداشتیم. یکی از مشکلات اصلی ما در این فصل این بود که بدنسازی نکرده بودیم و در خیلی از بازی‌ها با 13 بازیکن به اردو می رفتیم.

 

 

خبرنگار قطری مجددا از قلعه‌نویی پرسید، چرا نتوانستید بدنسازی خوبی داشته باشید که سرمربی تیم فوتبال استقلال پاسخ داد: من از سوال خوب شما تشکر می‌کنم. از بازی مقابل کره جنوبی که ایران به جام جهانی صعود کرد ما شش بازیکن فیکس در تیم ملی داشتیم. از آن زمان تا شروع لیگ فقط 35 روز وقت بود. سرمربی تیم ملی هم گفته بود که باید بازیکنان ملی‌پوش 20 روز استراحت کنند و درست هم گفته بود. در واقع ما با دو هفته‌ تمرین نه بدنسازی وارد لیگ شدیم. بنابراین پایه بدن ملی‌پوشان ما خوب نبود و مدام مصدوم می‌شدند. حالا من یاد یک خاطره افتادم چند سال پیش که سرمربی تیم ملی بودم به همراه آقای پیروانی به قطر رفتم. باشگاه السد برای من ماشین فرستاد تا ورزشگاه جدیدشان را که شبیه به اولدترافورد بود را نشان دهد. زمانی که من برای این تیم بازی کردم دو جام برای السد آوردیم. در آن روز آنها به من گفتند که شما جزو بنیانگذاران باشگاه السد هستید. حالا شما خودتان فرق نگاه‌ها را ببینید.

 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار قطری دیگری که از او پرسید که آیا فردا برای انتقام به مصاف الریان می‌روید، گفت: انتقام در فوتبال معنی ندارد. فیفا شعاری به نام “فیرپلی” دارد که ما به دنبال این بازی هستیم. برای ما خیلی اهمیت دارد که در تهران پیروز شویم و چند بازیکن جوان مثل ایمان باصفا استفاده کنیم و ببینیم در میادین بین‌المللی جواب می‌دهند یا خیر.

 

 

او در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا در ابتدای فصل بازیکنان جوان را به خدمت نگرفت، گفت: اتفاقا چند بازیکن جوان مثل نظری و باصفا را گرفتیم و حسینی را هم در تیم داشتیم. از آنجا که درگیر دو دوره از لیگ قهرمانان بودیم باید از بازیکنان با تجربه استفاده می‌کردیم اما نمی دانستیم که در میان فصل دستمان خالی می‌شود. مجیدی خداحافظی می‌کند، منتظری می‌رود. به هر حال این‌ها خیلی به ما لطمه زد. الان قیمت یک بازیکن جوان دو میلیارد است. مثل قبل نیست که ما بتوانیم بازیکنانی مثل امیرحسین صادقی را با قیمت پایین بگیریم. البته قبول دارم که اکثر بازیکنانی که گرفته‌ایم خیلی به ما کمک نکرده‌اند. مثلا از جمشیدیان توقع بیشتری داشتیم و اگر آنقدر که نوری برای ما بازی کرد جمشیدیان به میدان می‌رفت شرایط خیلی بهتر می‌شد. هر چند ما امسال با سه امتیا‌ز اختلاف پنجم شدیم. هیچ جای دنیا این گونه نیست و با وجود مشکلات زیاد در نتیجه‌گیری بد نبودیم.

 
امیر قلعه‌نویی در ادامه بحث را به سمت شفاف سازی قراردادها و صحبت‌های خادم در برنامه «90» برد و گفت: متاسفانه در «90» آقای فتح‌الله‌زاده مسائلی را عنوان می‌کند اما آقایان می‌گویند که ما قبول نداریم. اگر در آمارها بگویند که استقلال پنجاه و پنجم جهان است این افتخار است یا این که باید با نگاه دیگری به آن نگاه کنند؟ در یک آمار دیگر من مربی 237 جهان شدم اما جالب است که در ایران می‌گویند ما این آمار را قبول نداریم. در صورتی که من در قطر بازی می‌کردم این کشور 500 هزار نفر جمعیت داشت، اما از آن زمان تا امسال یک جام ملت‌ها و یک بازی‌های آسیایی را برگزار کرده و میزبانی جام جهانی را هم گرفته است. آن وقت آقای خادم در برنامه «90» می‌گوید مشکلات ما اینهاست. آقای خادم مشکل فوتبال ما این مسائلی است که شما می‌گویید؟ ما بعد از این همه سال به غیر از ورزشگاه آزادی یک زمین خوب نداریم. من از وزیر ورزش و جوانان و آقای خادم می‌خواهم که قراردادهای همه باشگاه‌ها را شفاف سازی کنند، چرا که فقط استقلال و پرسپولیس باید قربانی شوند. اتفاقا شفاف سازی به نظر من خیلی خوب بود. انصافا شما فکر می‌کردید قرارداد من به عنوان قهرمان لیگ و تیم چهارم آسیا یک میلیارد و 300 میلیون باشد.

 
قلعه‌نویی گفت: این درست نیست که فقط یک سری مسائل را در تلویزیون مطرح کنند و بعد بروند. خادم باید قرارداد همه تیم‌ها از مس کرمان گرفته تا فولاد خوزستان را شفاف سازی کند. قرارداد کادر فنی ما امسال دو میلیارد و 100 میلیون بوده است. اگر قرارداد همه بازیکنان شفاف سازی شود آن موقع به راحتی حقانیت استقلال مشخص می‌شود. در یک آمار دیگر استقلال جزو تیم‌هایی بوده که بیشترین بازیکن را به تیم ملی کشورش داده است. حالا شما ببینید که نگاه‌ها چه بلایی سر ما آورده است. من از خادم سوال می‌کنم که آیا پول هایی که در باشگاه‌های دیگر هزینه می‌شود دولتی نیست؟ این شفاف سازی خیلی به نفع قلعه‌نویی شد. همه فکر می‌کردند که من سه میلیارد گرفته‌ام. اینجا می گویم که اگر قرارداد باشگاه‌های دیگر شفاف سازی نشود آقای خادم در حق استقلال و پرسپولیس ظلم کرده است.

 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان درباره این که گفته می‌شود او آخر هفته‌ به آمریکا می‌رود و برای فصل بعد هم با سپاهان به توافق رسیده گفت: اگر استقلال اول یا دوم می‌شد دقیقا از این تیم می‌رفتم. اما در شرایط کنونی دور از معرفت است که استقلال را ترک کنم. اگر مسئولان من را می‌خواهند می مانم. اما انصافا تا الان با هیچ تیمی صحبتی نکرده‌ام. بلیت آمریکا را هم بقیه برای من گرفته‌اند و خودم خبر ندارم.

 

 

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین