امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲ Thursday, 18 April 2024

نشست خبری رئیس‌جمهور در مازندران

نشست خبری رئیس‌جمهور در مازندران

رییس جمهوری اعلام کرد که دولت 45 طرح عمده با اعتبار 991 میلیارد تومان برای استان مازندران درنظر گرفته است که با اتمام این طرح‌ها تا پایان سال 95، گام بلندی در مسیر توسعه استان برداشته خواهد شد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه دوشنبه در پایان سفر خود به استان مازندران در نشست خبری با خبرنگاران استانی، با ارایه گزارشی از مصوبات و تصمیمات دولت برای استان مازندران، اجرای طرح‌هایی در زمینه منابع آب، طرح‌های عمران شهری، توسعه کشاورزی گلخانه‌ای، ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی و تکمیل طرح‌ها و دانشکده‌های پزشکی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اجرای طرح‌های معدنی و صنعتی را از جمله تصمیمات دولت برای استان مازندران در این سفر برشمرد و اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح‌ها تحولی را در سطح استان ایجاد نماید.

:

دکتر روحانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی از تیم مدیریتی استان و اینکه تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در استان مستلزم اجرای چه برنامه‌هایی است، گفت: پاسخ به قسمت اول این پرسش سخت است اما به نظر من تیم مدیریت استان مازندران در اجرای برنامه‌هایی که دولت در دو سال گذشته به دنبال اجرای آن بوده، عملکرد موفقی داشته است.

رییس جمهوری افزود: گزارش ها در این استان و استانهایی که اخیرا به آنها سفر کردم ، حاکی از بهبود وضعیت اشتغال بوده که این یکی از اهداف دولت بوده و امیدوارم با اجرای برجام  حرکتی مؤثر و مفید در راستای ایجاد اشتغال پایدار در کشور آغاز شود.

:

دکتر روحانی درباره اولویت‌های دولت در استان مازندران برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: به نظرم همین 45 پروژه‌ای که در سفر دولت به استان اعلام شد، اولویت‌های مد نظر دولت برای اجرا در استان مازندران هستند که البته از مدت‌ها پیش بررسی روی آنها در تهران آغاز شده بود تا برای زمان سفر نهایی شوند.

رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه دولت برای رسیدگی به وضعیت خسارت‌دیدگان از حوادث طبیعی تصریح کرد: وقوع این حوادث و از جمله بارش تگرگ در روزهای اخیر موجب تأسف ما هم شد و در سخنرانی عمومی خود اعلام کردم که هر چه سریع‌تر خسارت‌ها برآورد شود تا در دولت تصمیم مقتضی درباره جبران این خسارت‌ها گرفته شود.

:

دکتر روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه دولت برای پیشگیری از قطع و افت فشار گاز در استان مازندران در ایام سرد سال، گفت: این اتفاق معمولاً در ماه‌های سرد سال می‌افتاد اما با توجه به در مدار قرار گرفتن فازهای جدید میدان پارس جنوبی، پارسال مشکلات کمتری داشتیم و ان‌شا‌ءالله امسال نیز سعی خواهیم کرد که مشکلی وجود نداشته باشد.

:

رییس جمهوری اضافه کرد: دولت اقدامی بزرگ در راستای گازرسانی سراسری به روستاهای کشور آغاز کرده که حدود 98 درصد روستاها را پوشش می‌دهد.

دکتر روحانی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه استان مازندران با برخورداری از 350 کیلومتر مرز ساحلی از منطقه آزاد تجاری بی‌بهره است، اظهار داشت: از ابتدای دولت دستوری صادر کردم مبنی بر اینکه تقاضاها برای ایجاد منطقه آزاد تجاری، منوط به ارتقاء سطح صادرات باشد. متأسفانه پیش از این ایجاد مناطق آزاد مبنایی برای افزایش واردات و ایجاد اشتغال غیرمولد و گاهی درآمدهای ناسالم بوده است، اما در عین حال تقاضای استان در این مورد بر مبنای افزایش صادرات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

:

رییس جمهوری در پاسخ به آخرین سوال درباره نگرانی شالیکاران از واردات برنج همزمان با برداشت محصول آنان، گفت: اتفاقاً  این مسأله را در ابتدای ورودم از استاندار جویا شدم و ایشان گفتند که امسال نسبتاً وضع محصول خوب است. دولت بنا دارد فقط آنجا که ضرورت دارد واردات انجام شود و امیدوارم امسال وضع محصول خوب باشد و بازار هم متعادل باشد تا نیازی به اتخاذ تصمیم برای واردات نباشد.

:

دکتر روحانی در ابتدای این نشست نیز از مردم دلاور، انقلابی و پرچمدار حکومت علوی در تاریخ به خاطر میهمان‌نوازی آنان تشکر کرد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین