امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴ Friday, 19 April 2024

نصرالله در واکنش به اتحادیه اروپا :تصمیمتان پوششی برای تجاوزگری اسرائیل است

نصرالله در واکنش به اتحادیه اروپا :تصمیمتان پوششی برای تجاوزگری اسرائیل است

دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست سازمان‌های تروریستی گفت که این تصمیم پوششی برای تجاوزگری اسرائیل بوده و چیزی جز ناامیدی از این تصمیم نصیبشان نخواهد شد.

به گزارش  سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله  دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم افطاری که به همت «هیئت دفاع از مقاومت اسلامی» برگزار شد، در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست ترور خود تاکید کرد: نکته مهم این است که مقاومت از سوی اهالی و ملت خود مورد حمایت قرار دارد و اراده آنها و عزت و دیدگاه‌های آنها را در دفاع از سرزمین و تمامیت ارضی آنها و مقدراتشان بیان می‌کند.

حزب‌الله اعتبار خود را از مردم لبنان و جهان عرب و اسلام می‌گیرد

وی تاکید کرد، حزب الله لبنان اعتبار خود را از مردم لبنان و جهان عرب و اسلام و بسیاری از جاهای دیگر دنیا می‌گیرد، این اعتبار به فضل جانفشانی‌ها و پایداری این حزب است و اینکه این حزب عقب‌نشینی نمی‌کند و در انزوا و شکست قرار نمی‌گیرد. این اعتبار به علت دستاوردهای میدانی و پیروزی‌های این حزب است.

مقاومت لبنان همچنان خاری در چشم صهیونیست‌ها و دشمنان لبنان باقی می‌ماند

وی که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار و دیگر شبکه های عرب زبان پخش می شد، در ادامه تاکید کرد که مقاومت قواعد درگیری‌ها را تغییر داده و پروژه‌های دشمن را فروپاشیده و اسرا را آزاد کرده و کرامت و تمامیت ارضی لبنان را بازگردانده و به لبنان موقعیتی پیشرفته در منطقه داده است. این مقاومت همچنان خاری در چشم صهیونیست‌ها و بدخواهان لبنان باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: این مقاومت حضور و تاثیرات خود را در معادلات منطقه دارد و همچنان مورد اهتمام لبنانی، عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد، حال این توجه مثبت باشد یا منفی. مثبت برای تمامی کسانی که از آنها حمایت می‌کند و آنها به مقاومت امید بسته و آن را منبع عزت و قدرت خود می‌دانند و منفی برای کسانی که با آن دشمنی می‌کنند و آن را تهدیدی برای سیطره‌طلبی و تسلط خود می‌دانند. وی تاکید کرد که مقاومت یک حزب منزوی و حاشیه‌ای نیست و این حضور همواره در تمامی ابعاد از بخش‌های نظامی گرفته تا سیاسی و روانی و فرهنگی در معرض هدف قرار دارد تا بتوانند این حضور را از بین ببرند.

وی تاکید کرد که بعد از اتخاذ تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست ترور؛ ما باید در این مورد اندکی صحبت کنیم، این تصمیم که هنوز تنها در رسانه‌ها اعلام شده و هیچ بیانیه رسمی در مورد آن صادر نشده انگیزه‌ها و منطق و دلایلی دارد.

قدردانی و تشکر از کسانی که تصمیم اتحادیه اروپا را رد کردند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در جمع بانوان که در مراسم افطار سالیانه هیئت دفاع از مقاومت صحبت می‌کرد، از تمام کسانی که اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان را رد یا محکوم کردند تشکر و قدردانی کرد.

نصرالله تاکید کرد: اولا باید از تمامی رئیس جمهورها و رهبران و شخصیت‌هایی که این اقدام را محکوم و رد کردند تشکر کنم، آنها در لبنان زیاد هستند و ما در آینده تعداد دیگری از این مواضع خوب و ملی را شاهد خواهیم بود.

اتحادیه اروپا چند روز پیش شاخه نظامی حزب الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

سید حسن نصرالله گفت: این تصمیم اتحادیه اروپا ما را شگفت‌زده نکرد و از مدت‌ها پیش منتظر اتخاذ چنین تصمیمی بودیم و موضوعی که باعث شگفتی شد آن است که در اتخاذ این تصمیم تاخیر داشتند.

اسرائیل صراحتا اعلام کرد اقدام اروپا در نتیجه تلاش دیپلماتیک آنها بوده است

دبیر کل‌حزب‌الله لبنان ادامه داد: اسرائیلی‌ها به وضوح اعلام کردند که این تصمیم اتحادیه اروپا در نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک آنها بوده است. اسرائیلی‌ها خشنودی خود را از تصمیم اتحادیه اروپا پنهان نکردند.

وی افزود: من به برخی از افرادی که در لبنان از این اقدام اتحادیه اروپا ابراز خشنودی کردند می‌گویم که اندکی خوشحالی خود را پنهان کنند. اسرائیلی‌ها و آمریکا فشارهای زیادی را علیه اتحادیه اروپا برای اتخاذ چنین تصمیمی وارد کردند و در نتیجه اسرائیل در پشت صحنه این اقدام اتحادیه اروپا بود.

28 کشور اروپایی تسلیم خواست و اراده اسرائیل و آمریکا شدند

سید حسن نصرالله گفت: این تصمیم که با تحرکات اسرائیل اتخاذ شد، در راستای مصالح و منافع اسرائیل بوده است. بحث‌هایی که در اتحادیه اروپا برای اتخاذ چنین تصمیمی ایجاد شد تاکید دارد که اروپا تسلیم این تصمیم شده و برای اتخاذ آن قانع نشده است و این بدان معناست که 28 کشور اروپایی تسلیم اراده اسرائیل و آمریکا شدند.

وی اضافه کرد: احساس نمی‌کنم که این تصمیم را اروپایی‌ها گرفتند بلکه این تصمیم به کشورهای اروپایی دیکته شد چون این طرح با مبادی و ارزش‌ کشورهای اروپایی و منافع آنها همخونی ندارد. اسرائیل قصد دارد که کشورهای اروپایی را وارد درگیری که در راستای منافعش نیست وارد کند. به نفع کشورهای اروپایی نیست که با مقاومت که دارای تاریخ و موجودیت در منطقه است دشمنی کند.

سید حسن نصرالله گفت: گفته شده که طی روزهای آتی بیانیه رسمی در این زمینه صادر خواهد شد و خواهیم دید که دلایل ارائه شده در این بیانیه با مبادی و ارزش‌های اتحادیه اروپا همخوانی دارد یا خیر.

چرا اروپا ارتش اسرائیل را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: روند تاریخ معاصر تاکید دارد که موضع اروپایی‌ها در راستای ارزش‌ها و دلایل نیست. چرا بخش نظامی در اسرائیل یا همان ارتش اسرائیل در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌گیرد این در حالی است که شما در اروپا اعتراف می‌کنید که اسرائیل اراضی عربی را در اشغال دارد. این در حالی است که اسرائیل ده‌ها سال است که قوانین بین‌المللی را اجرا نمی‌کند و دنیا شاهد جنایت‌های اسرائیل است.

سید حسن نصرالله گفت: این موضع تسلیم منافع و فشارها بوده نه ارزش‌ها و مبادی.

تصمیم اتحادیه اروپا جنبه “روحی و روانی” دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی افطار سالیانه هیئت دفاع از مقاومت گفت: این موضعگیری بر اساس منافع و فشارها است نه ارزش‌ها و اصول. درباره ارزش این تصمیم و تاثیرات و اینکه به کجا خواهد رسید باید بگویم که این تصمیم در وهله اول روحی و روانی است. در این کشور مبارزان در مقابل اشغالگری اسرائیل جنگیدند و فشارهای زیادی را تحمل کردند و شهید دادند و سپس می‌آیند به سراغ فرزندان این ملت و می‌گویند که شما تروریست هستید؛ این اهانت است، این برای مبارزان و کسانی که آنها را به تروریسم متهم می‌کنند و دولت‌های روی کار آمده که در بیانیه وزاری خود از مقاومت حمایت کرده‌اند، بسیار بد و اهانت آمیز است.

سید حسن نصرالله گفت: این امر اهانت به لبنان و دولت لبنان و ملت آن و نه فقط مبارزان است اما این اهانت هرگز خللی به روحیه ما وارد نخواهد کرد.

اروپا پوششی قانونی برای جنگ طلبی اسرائیل علیه لبنان را فراهم کرد

وی تصریح کرد: این کشورها وقتی که به خواست اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تن دادند؛ به منافع خود لطمه و آسیب زدند. این کشورها باید بدانند که پوشش و چتر حمایتی قانونی را برای اسرائیل برای هرگونه جنگی علیه لبنان فراهم می‌کنند، زیرا اسرائیل می‌تواند بگوید که علیه یک طرف تروریست جنگ به راه انداخته است و این کشورها خودشان را شریک کامل در تجاوزگری اسرائیل علیه لبنان و مقاومت و هر یک از اهداف مقاومت در لبنان قرار می‌دهند.‬

دبیرکل حزب الله گفت: ما طرح‌های اقتصادی و تجاری در لبنان و خارج از لبنان نداریم لذا این تصمیم اثری در این زمینه ندارد. ما گروهی ملی هستیم. ما پولی در اروپا نداریم.

نصرالله افزود: کسی که تصور می‌کند مقاومتی که در چنین روزهایی با قویترین ارتش منطقه به مدت 33 روز مقابله کرد؛ تن به این تصمیم بی ارزش می‌دهد، در توهم به سر می‌برد یا جاهل است.

چیزی جز شکست و ناامیدی نصیب اروپا نخواهد شد

سید حسن نصرالله گفت: من به اتحادیه اروپا می‌گویم که هدف از این تصمیم گیری تسلیم و مردد کردن و عقب نشینی و نگران کردن ما بوده است و به شما می‌گویم که از این تصمیم چیزی جز شکست و ناامیدی نصیب شما نخواهد شد.

وی افزود: در خصوص تاثیر آن بر لبنان؛ این تصمیم نیاز به تعمق و بررسی دارد. دیروز نمایندگان اروپایی در لبنان تلاش کردند که بگویند این تصمیم تاثیری بر لبنان نخواهد داشت و از شما می‌خواهم که در این امر تامل کنید. برخی در گروه 14 مارس دیوار را بر سر لبنان خراب می‌کنند در حالی که اروپایی‌ها می‌گویند آنها به تعامل با لبنان ادامه می‌دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره این تصمیم اتحادیه اروپا و بی نتیجه بودن آن گفت: به شما (اروپایی‌ها) می‌گویم بارید در کوزه و آبش رو بخورید.

سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به گروههای سیاسی مدافع تصمیم غرب گفت: در خصوص داخل لبنان تاکید می‌کنم که شما هرگز نمی‌توانید از این تصمیم گیری در محاسبات سیاسی داخلی استفاده کنید. اگر کسی گمان می‌کند که این تصمیم ما را در تنگنا قرار داده و منزوی می‌کند و به آنها بر اساس معادله داخلی می‌گویم که روند امور بعد از این تصمیم همانند قبل از آن است.

دولتی بدون حزب‌الله تشکیل نخواهد شد

دبیرکل حزب الله افزود: دولتی بدون حزب الله تشکیل نخواهد شد، این بدان معنا نیست که ما می خواهیم به هر قیمتی در دولت آینده حضور داشته باشیم، بلکه دلیل چیز دیگریست. صرفا جهت مزاح پیشنهاد می‌کنم که وزیران ما در دولت آینده از شاخه نظامی حزب الله باشد. در نتیجه دل به استفاده از این تصمیم در داخل لبنان نبندید.

وی تصریح کرد: ما دعوت به یافتن راه حلی برای تشکیل دولتی سیاسی می‌کنیم که از لبنان محافظت می‌کند و این کشور را در قلب تندبادهای اطراف ما حفظ و پایدار می‌سازد.

وی در پایان سخنرانی خود بار دیگر تاکید کرد که مقاومت باقی هست و خواهد بود و به خواست خداوند پیروز خواهد شد.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین