امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲ Thursday, 18 April 2024

نمایش شش اثر در سومين‌روز از سی‌وسومين جشنواره بين‌المللی‌فيلم‌فجر

نمایش شش اثر در سومين‌روز از سی‌وسومين جشنواره بين‌المللی‌فيلم‌فجر

«آرمان شهر»، «نبات»، «ملاقات با شاعر جوان»، «اهل پرواز»، «ملکه کوهستان» و «خداحافظي طولاني» در سومين روز از سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر (دوشنبه هشتم ارديبهشت ماه) در پرديس ملت نمايش داده مي‌شوند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، در سومين روز از برگزاري بخش بين‌الملل جشنواره، ۶ فيلم از سه بخش رقابتي در «پرديس ملت» به نمايش در مي‌آيند.

:
«آرمان شهر» به کارگرداني حسن ناظر از بخش جلوه‌گاه شرق ساعت ۱۵ در سالن ملت ۲، «نبات» ساخته موسي‌اوغلو از بخش جلوه گاه شرق ساعت ۱۸ در سالن ملت ۲، «ملاقات با شاعر جوان» به کارگرداني رودي باريچلو از بخش هنر و تجربه ساعت ۲۱ در سالن ملت ۲ و «اهل پرواز» به کارگرداني پاسکال فران ساعت ۱۵ در سالن ملت ۴، «ملکه کوهستان» به کارگرداني صديق شر نياز ساعت ۱۷ سالن ملت ۴ نمايش داده مي‌شوند.

:
همچنين فيلم ايراني «خداحافظي طولاني» به کارگرداني فرزاد موتمن از بخش مسابقه جشنواره ساعت ۲۰ در سالن ملت ۴ اکران مي‌شود.
فاطمه معتمدآریا با «نبات» به فجر بین‌الملل می‌آید.

:
«نبات» فيلمي به کارگرداني الچين موسي‌اوغلو و محصول ۲۰۱۴ کشور جمهوري آذربايجان است. اين فيلم که سال گذشته نماينده جمهوري آذربايجان در جوايز اسکار بود، روايت زندگي نبات و شوهرش اسکندر است. اسکندر جنگلبان سابق پیر و مریض احوالی است که همراه با نبات در کلبه‌اي دور افتاده از دهکده زندگي مي‌کنند. آنها فرزند خود را در جبهه‌هاي جنگ از دست داده‌اند و تنها دليل بقاي‌شان، ارتزاق از طريق فروش شير گاوشان است. متعاقب افتادن سايه‌ي جنگ بر منطقه‌ي آنها و مرگ اسکندر، نبات براي زنده ماندن در دهکده‌ي متروکه‌ي کنوني زير نگاه خيره يک گرگ ماده به زندگي ادامه مي‌دهد.

:
در «نبات»که فاطمه معتمدآريا به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند، ويدادي عليف، سبير مامادف و فرها اسرافيلف از دیگر بازیگران آن هستند.
موسی‌اوغلو کارگردان این فیلم حاضر در بخش جلوه گاه شرق، تاکنون نويسندگی و کارگردانی بيش از پنجاه فيلم مستند را در کارنامه داشته است.

:
«اهل پرواز»؛ نماينده سينماي فرانسه در ايران
«اهل پرواز» به کارگرداني پاسکال فران؛ فيلمساز زن فرانسوي و تهيه‌کنندگي دنيس فريد، در جشنواره فيلم کن (۲۰۱۴) حضور داشت و پيش از اين جوايز زيادي از جمله جايزه لويي دلوک (۲۰۱۴) را کسب کرده است.

:
«اهل پرواز» با بازي جاش چالرز، آنه دموستيه، رچدي زم و کامليا جوردانا داستاني است که در حومه پاريس و بين يک هتل و فرودگاه مي‌گذرد و به اميد و روياهاي در هم آميخته شده دونفر مي‌پردازد. در فرودگاه پاريس، دو غريبه مي‌کوشند تا معنايي براي زندگيشان بيابند. يک مهندس آمريکايي که تحت فشار‌هاي احساسي و شغلي قرار دارد و تصميم گرفته تا تغييري اساسي در خويش ايجاد کند و يک خدمه جوان هتل که وقايعي ماورالطبيعه را پشت سر گذاشته و روند زندگي‌اش مختل شده است.

:
پاسکال فران ۵۴ ساله کارگردان کم کاري است که در ميان فيلم‌هاي او در کارنامه هنري‌اش از جمله «بانو چترلي» (۲۰۰۶)، «نژاد پرنده» (۲۰۱۴) و «توافقات کوچک با مردگان» (۱۹۹۴)، «خانم شاتر لي» نزد منتقدان و تماشاگران از محبوبيت بيشتري برخوردار است . فيلمي که توانست برنده پنج جايزه سزارشود. گفتني است فران با فيلم اولش به نام «ساخت و پاخت‌هاي کوچک با مرگ‌ها» در سال ۱۹۹۴ جايزه دوربين طلائي کن را از آن خود کرد.

:
رودي باريچلو در «ملاقات با شاعر جوان» رويارويي با ساموئل بکت را روايت مي‌کند
رودي باريچلو به واسطه تازه‌ترين ساخته سينمايي‌اش «ملاقات با شاعر جوان» نماينده کشور کانادا در سي و سومين جشنواره بين‌المللي فليم فجر است. باريچلو به همراه مارسل بوليو فيلمنامه‌اي را تدوين کرده که روايت رويارويي شاعري جوان به نام پل ساسر، با ساموئل بکت؛ نويسنده بزرگ در دو دهه آخر زندگي اش است. آشنايي که سبب شکل‌گيري دوستي پيچيده‌ا ي ميان آن دو مي شود و آينده پل را براي هميشه تغيير مي‌دهد.

:
وينسنت هاس-دسمارياس، ماريا دي مدييرو، استفان ماکاتي در اين فيلم به تهيه‌کنندگي پير ايون به ايفاي نقش پرداخته‌اند. اين کارگردان کانادايي علاوه بر ساخت «ملاقات با شاعر جوان» فيلم‌هاي «چشم گربه» (۲۰۰۴) و « اسماعيل» (۲۰۰۱) را تاکنون کارگرداني کرده است.

:
«ملکه کوهستان»؛ روايتگر حماسه‌اي اسطوره‌اي از سرزمين قرقيزستان
اين فيلم اولين ساخته بلند سينمايي «صاديق شرنياز» فيلمساز و چهره‌ي سياسي و فرهنگي مطرح در جمهوري قرقيزستان است که نويسندگي فيلمنامه را نيزبر عهده داشته است.

:
«ملکه کوهستان» که در بخش سينماي سعادت جشنواره فجر به رقابت با رقباي خود مي پردازد، در ۱۳۱ دقيقه روايتگر داستاني حماسي اسطوره‌اي است و در قرن ۱۹ در قرقيزستان اتفاق مي‌افتد . شرنياز داستان واقعي زني به نام کارمانجان داکتا را به تصوير مي‌کشد. زني قوي و با اراده از مردمان آسياي مرکزي که حکمراني کشورش را بر عهده مي‌گيرد و آن را از سقوط حتمي نجات مي‌دهد.

:
«اتوپيا» و قصه زنان آسيب ديده از جنگ
«اتوپيا»؛ تنها فيلم خارجي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر که نويسنده ايراني دارد، در اسکاتلند،انگليس، افغانستان، پاکستان وهند روايت مي‌شود و داستاني کاملا غير ايراني دارد. فيلمنامه «اتوپيا» توسط امير آقايي بازيگر ايراني به نگارش درآمده و توسط حسن ناظر کارگرداني شده است که بيش از دو دهه در اسکاتلند زندگي مي‌‌کند.همايون ارشادي بازيگر ايراني نيز يکي از نقش‌هاي قصه را به تصوير مي‌کشد. قصه «اتوپيا» درباره جنگ است و زني که در آستانه ۴۲ سالگي مي‌خواهد مادر شود و به رغم تمام مسائل اجتماعي،اعتقادي و خانوادگي براي خواسته‌اش تلاش مي‌کند.

:
تهيه کنندگي اين فيلم بر عهده محسن علي اکبري است که پيش از اين فيلم فاخر «استرداد» به کارگرداني علي غفاري را تهيه کرده بود. کريس راب هم تهيه‌کنندگي بخش‌هاي خارجي را عهده‌دار بوده است. بازيگر نقش اصلي فيلم «اتوپيا»، ملالاي ذکريا، بازيگر افغان است که براي اولين بار جلوي دوربين رفته و بازي متفاوتي از خود ارائه کرده است.

:
گفتني است نخستين اکران جهاني اين فيلم در سي و سومين جشنواره فيلم فجر خواهد بود.

:
آیا «خداحافظي طولاني» در فجر بین‌الملل هم مورد توجه قرار می‌گیرد؟

:
«خداحافظي طولاني» به تهيه‌کنندگي و کارگرداني فرزاد موتمن روايتگر داستان مردي است که از اتهام يک قتل جنجالي تبرئه شده ولي جامعه و اطرافيانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش مي‌کنند. مرد که درگير يک رابطه عاطفي‌ست، براي تداوم عشق و زندگي بايد بر اين بحران غلبه کند.
جديدترين ساخته موتمن فيلمي است درباره زندگي آدم‌هاي طبقه فرودست در يک ساختار کاملا ميني‌ماليستي که به گفته اين کارگردان در اصل يک مثلث عشقي است.. اين فيلم که در آن سعيد آقاخاني، ساره بيات و ميترا حجار بازي مي‌کنند، با نامزدي در هفت بخش اصلي سي و سومين جشنواره فيلم فجر، توانست برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد براي بازي قابل توجه آقاخاني و بهترين طراحي صحنه و لباس باشد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین