امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۸ Friday, 26 April 2024

هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر

هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر

رقابت های لیگ برتر درحالی به هفته یکی مانده به آخر خود رسیده که احتمال دارد تا حدی وضعیت تیم های سقوط کننده، مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی در آن روشن شود.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار همزمان در روز یکشنبه برگزار می شود.
:
* پیکان – راه آهن
مصاف دو تیم قعر نشین جدول شاید به سقوط یکی از آنها منجر شود. بازنده این دیدار به احتمال فراوان گزینه اصلی سقوط می شود و برنده بازی می تواند تا حد زیادی از سقوط به دسته پایین تر خیالش راحت باشد. یک طرف این دیدار پیکان است که امیدوار بود با آوردن مرفاوی از شانس های کسب سهمیه آسیایی باشد که در آستانه سقوط قرار گرفته و دیگری راه آهن بحران زده است که بعد از مسائل مالی بابک زنجانی با مشکل مالکیت روبه رو شد و الان فرهاد کاظمی می خواهد این تیم ریشه دار را از انتهای جدول نجات دهد. راه آهنی‌ها هفته گذشته پیروزی شیرینی برابر سایپا بدست آوردند ولی پیکانی ها نتوانستند از سد پرسپولیس بگذرند.
:
از نکات جالب این دیدار می توان به تقابل ضعیف ترین خط دفاع لیگ برتر و ضعیف ترین خط حمله لیگ برتر اشاره کرد. پیکان با زدن تنها 13 گل زده در لیگ برتر، ضعیف ترین خط حمله لیگ را دارد و از آن طرف راه آهن با دریافت 46 گل، ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. یکی دیگر از نکات جالب دیگر این دیدار حضور فرهاد کاظمی در قامت سرمربیگری راه آهن است. وی سابقه هدایت پیکان را در کارنامه دارد و باید دید تقابل او با تیمی خودش به لیگ برتر آن را آورده چه نتیجه ای خواهد داشت. تنها محروم این دیدار میلاد محمدی از راه آهن است. دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
:
* ذوب آهن – ملوان

بهترین تیم نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر درحالی به مصاف ملوان می رود که برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به کسب هر سه امتیاز این دیدار دارد. شاگران گل محمدی در حال حاضر بهترین عملکرد را به گواه اکثر کارشناسان در لیگ برتر ارائه می کنند و موفقیت آنها برابر ملوان چیز دور از انتظاری از سوی آنها نیست هرچند که ملوانی ها هم برای قطعی شدن بقایشان در لیگ برتر نیازمند گرفتن سه امتیاز بازی هستند و شاید همین مساله باعث شود تا به بازی تدافعی روی بیاورند و بیشتر به ضد حملات در این دیدار چشم بدوزند. نتیجه تقابل دو تیم برای تیم های بالایی جدول و البته قعر نشینان از اهمیت زیادی برخوردار است. عزیز معبودی و مازیار زارع از ملوان محرومان این دیدار هستند. بازی رفت دو تیم با برتری سه بر یک ذوب آهنی ها به پایان رسید.
:
* استقلال – تراکتورسازی
حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم را تیم های استقلال و تراکتورسازی برگزار می کنند. مصاف این دو تیم همیشه جذاب و پر برخورد بوده است. تراکتوری ها که رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را فدای رقابت های لیگ برتر کرده‌اند باید در این دیدار پیروز شوند تا در کورس قهرمانی به سپاهان و نفت تهران باقی بمانند و از آن سوی استقلالی ها هم برای باقی ماندن شانس کسب سهمیه آسیایی شان باید هر سه امتیاز بازی را به حساب خود واریز کنند. به این ترتیب می توان انتظار یک بازی هجومی از هر دو تیم و البته پر از حاشیه را در این دیدار داشت.
:
این روزها در تبریز فشار زیادی روی تراکتورسازی وجود دارد و اگر آنها نتوانند برابر استقلال پیروز شوند، احتمالا آنقدر وارد حاشیه می شوند که بازی آخرشان در لیگ برتر هم تحت تاثیر همان بازی قرار می گیرد و از آن طرف استقلالی ها هم نمی خواهند تا داربی پایتخت برایشان جنبه یک بازی تشریفاتی را داشته باشد. از نکاتی که می تواند این دیدار را حساسیت بیشتری ببخشد، اهمیت بازی برای شخص امیر قلعه نویی است. وی در تراکتور مدتی سرمربی بود اما بعد از خروجش از این تیم تا مدتها با مسئولان این تیم درگیری رسانه ای داشت.یکی از نکات دیگر این دیدار جنگ پیش از بازی دو تیم است. درحالی که طرفداران تراکتورسازی برای پر کردن ورزشگاه تلاش زیادی خواهند کرد، استقلالی ها برای این دیدار بارها از هوادارانشان خواسته اند تا ورزشگاه را پر کنند تا جای زیادی به هواداران تراکتورسازی نرسد و این مساله می‌تواند با حواشی زیادی همراه شود.
:
این دیدار همچنین به نوعی تقابل تیموریان با استقلال است. هافبک میانی تیم ملی که سال ها در استقلال توپ زده در حالی به تراکتورسازی توپ می زند که جدایی اش از استقلال با حواشی زیادی رو به رو بود و بسیاری اعتقاد دارند که یکی از دلایل جدایی او از استقلال اختلافش با شخص قلعه نویی بوده و اخیرا هم وی با اعلام اینکه به سمت قلعه نویی نمی رود، بر این گمان حکم تاییدی زده است. تراکتورسازی در این دیدار حبیب گردانی را در اختیار ندارد. دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید.
:
* گسترش فولاد – پرسپولیس
شاگردان فراز کمالوند درحالی باید از پرسپولیس پذیرایی کنند که شاگردان برانکو نگرانی ای بابت سقوط به دسته پایین تر ندارند ولی با توجه به موفقیتشان در لیگ قهرمانان آسیا به لحاظ روحی از شرایط خیلی خوبی برخوردارند و همین مسئله امتیاز گرفتن از آنها را سخت می کند. گسترش فولاد که خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند باید از این دیدار امتیاز بگیرد اما به نظر می‌رسد کار شاگردان کمالوند در این دیدار سخت باشد هرچند که آنها می توانند امیدوار باشند که پرسپولیسی‌ها به دلیل رقابت آسیایی شان تا حد خسته باشند و نتوانند بازی همیشگی‌شان را ارائه دهند. از سویی دیگر این دیدار شاید به نوعی تمرین داربی برای پرسپولیسی ها باشد و برانکو به این دیدار به عنوان دیداری جهت آماده سازی تیمش برای پایان لیگ نگاه کند. علیرضا نورمحمدی از پرسپولیس تنها محروم این دیدار است. دیدار رفت دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید.
:
* سایپا – استقلال خوزستان
عبدالله ویسی معتقد است اگر تیمش برابر سایپا شکست بخورد، کار بقای آنها در لیگ برتر تمام شده است و باید آنها را سال بعد در لیگ دسته اول دنبال کرد. او امیدوار است تا بتواند سایپایی را شکست دهد که هفته گذشته در مقابل راه آهن شکست خورد و وضعیت جلالی در این تیم هم آنقدر پر ابهام هست که بتوان براحتی ادعا کرد سایپا در بحران به سر می برد. در این دیدار با توجه به بی انگیزگی سایپایی ها می توان انتظار داشت که استقلالی ها بازی را کاملا در دست بگیرند و بازی تهاجمی ای از خود در این دیدار ارائه دهند. حامد شیری از سایپا تنها محروم این دیدار است. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید.
:
* فولاد – پدیده
فولادی ها با تمدید قرارداد اسکوچیچ به مدت دو سال نشان داده اند برنامه بلند مدتی با وی دارند و از سویی دیگر راه یافتن به لیگ قهرمانان آسیای سال آتی هم در این برنامه وجود دارد. آنها به همین دلیل باید برابر پدیده پیروز شوند. برتری ای که شاید خیلی هم دور از دسترس آنها نباشد چراکه پدیده ای ها بقایشان در لیگ برتر قطعی است و این مساله می تواند در نهایت به سود فولادی ها به پایان برسد. فولادی ها در این دیدار مهدی بدرلو و ماتیاس چاگو را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
:
* نفت تهران – صبای قم
نفت تهران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر به دنبال پیروزی برابر صبای قم بی انگیزه است. آنها با وجود شکست برابر العین موفق شده‌اند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند ولی برای جلوگیری از افت تیم‌شان می خواهند صبا را شکست دهند و از سویی دیگر همچنان در جدال برای قهرمانی تلاش کنند. نفتی ها با هدایت منصوریان تا اینجای فصل کار بزرگی کرده اند و پیروزی بی دردسر آنها برابر صبا چیزی است که خیلی دور از انتظار نیست. حسین کوشکی از صبا محروم این دیدار است. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک نفتی ها به پایان رسید.
:
* نفت مسجد سلیمان – سپاهان
شکست برابر سپاهان کار سقوط نفتی ها را به دسته پایین تر قطعی می کند و به همین دلیل آنها برای پیروزی برابر سپاهان به آب و آتش می‌زنند. آنها به خوبی از اهمیت بازی تیمشان و سپاهان آگاهی دارند و می دانند که این دیدار آخرین فرصت آنها است. از سویی دیگر سپاهان به عنوان مدعی قهرمانی می خواهد در این دیدار به پیروزی برسد تا همچنان شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشد و بدون شک آنها هم از دقیقه اول تا پایان بازی برای گلزنی جلو خواهند آمد و این گونه می توان انتظار یک بازی تهاجمی و زیبا را از سوی دو تیم داشت. رسول نویدکیا از سپاهان تنها محروم این دیدار است. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.
:
* تابلو اعلانات هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:
یکشنبه 20 اردیبهشت 1394
پیکان – راه آهن ساعت 18
ذوب آهن – ملوان ساعت 18
استقلال – تراکتورسازی ساعت 18
گسترش فولاد -پرسپولیس ساعت 18
سایپا – استقلال‌خوزستان ساعت 18
فولاد‌ خوزستان -پدیده مشهد ساعت 18
نفت تهران -صبای قم ساعت 18
نفت مسجد سلیمان- سپاهان ساعت 18
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین