امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۷ Thursday, 25 April 2024

پاسخ ایوبی به منتقدانش / «صبر ایوب دارم»

پاسخ ایوبی به منتقدانش / «صبر ایوب دارم»

حجت‌الله ایوبی در اولین سالگرد حضورش بر مدیریت سینمایی کشور که همزمان با برگزاری اختتامیه دو جشنواره سینمایی در دو نقطه از ایران شد، ترجیح داد به فاصله دو روز سخنانی را مطرح کند که به نظر پاسخ برخی منتقدانش بود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، رئیس سازمان سینمایی 6 شهریور ماه در اختتامیه جشنواره فیلم یاس در آمل گفت:مقام معظم رهبری حامی بزرگ سینمای ایران هستند.

 

وی ادامه داد: باور کنید این سینما ارزش حمایت دارد. اگر پیرو مقام معظم رهبری هستید بدانید که ایشان اهل مطالعه هستند، فیلم می‌بینند، به سینما کمک می‌کنند. «متابعت محمد (ص) آن است که او به معراج رفت، تو هم بروی در پی او، جهد کن» پیروی یعنی همین. اگر پیرو رهبری هستیم باید به این چیز‌ها توجه کنیم. چرا نکردیم؟ چرا فقط ۳۰۰ سالن سینما در کل کشور وجود دارد؟ اینهمه فیلم‌های خوب در سینما در حال اکران است ولی در کل ایران نمی‌توانند آن‌ها را به خوبی و گستردگی تماشا کنند.

 

ایوبی پیش از این سخنان از برخی مدیرانی که کار نکرده‌اند،گلایه کرد و گفت: مدیرانی که کار نکردید، چه جوابی برای مردم دارید؟ چرا مردممان را محروم کرده‌اید از دیدن فیلم‌های خوب و پاک که هویت دینی و اسلامی آن‌ها را حفظ می‌کند؟ این جوانان با نبود سینما به کجا بروند؟ این فیلم‌های خوب را نبینند چه ببینند؟ بروند ماهواره تماشا کنند؟

 

 

کسانی که حاتم بخشی می‌کردند حق ندارند ما را به ساده زیستی دعوت کنند

او در بخش دیگری از سخنانش به انتخاب زبان هنر برای صحبت با جهانیان از طرف ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: همیشه سعی کرده‌ایم با زبان جهان، فرهنگ و تمدن اسلامی را معرفی کنیم. با زبان شعر و ادب، با زبان هنر، تذهیب، نقاشی و … و امروز مفتخریم که در جهان شرق جزو نادر کشورهایی هستیم که به زبان سینما مسلحیم و با زبان سینما با جهان سخن می‌گوییم. خدمتی که امروز ما ایرانی‌ها به اسلام می‌کنیم خدمت بی‌بدیلی است. این چهره‌ای که طالبانیسم و داعش در منطقه از اسلام و پیامبر نشان داده‌اند، ما ایرانی‌ها با زبان فیلم اصلاح می‌کنیم.

 

او سپس به دست‌های پشت پرده برای عدم حمایت از سینما اشاره کرد و گفت: هیچ وقت اراده‌ای نبوده و نخواستیم که سینما را به خوبی گسترده کنیم. استان مازندان اصلا فقیر نیست. اینهمه برج ساخته شده، حتی به طبیعت هم دست درازی کرده‌ایم. اشکالی ندارد، همه این‌ها لازمه توسعه و پیشرفت است اما هیچ وقت سراغ این پیشرفت‌ها رفتیم که بپرسیم سهم فرهنگ کجاست؟

 

وی یادآور شد: حالا خوشحالیم که تیمی آمده که دارد کارهایی می‌کند. ما اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که بتوانیم در اینجا جشنواره برگزار کنیم. اراده آقای استاندار و فرماندار نگذاشت که ما از این تصمیم منصرف شویم. به رغم همه دشمنی‌ها همه تصمیمات برای دو سه هفته بود. عالی و بی‌نظیر و درخور سینمای ایران و درشان هنرمندان. البته حرفهایی هم می‌شنویم. عده‌ای ما را به ساده زیستی دعوت می‌کنند. البته بعضی از این‌ها حق ندارند از ساده زیستی حرف بزنند، کسانی که آن حاتم بخشی‌ها را کردند! سینما باید کانون گرمی باشد برای خانواده‌ها. اگر دلمان برای خانواده‌ها می‌سوزد باید به فکر سینما باشیم و آن را رونق ببخشیم. سینما جایی است که همه اعضای خانواده می‌توانند با هم در آن حضور داشته باشند.

 

صبر ایوب سیاست کارسازی است

رییس سازمان سینمایی مهم‌ترین سیاست برای تنش‌زدایی و عبور از بحران‌ها در سینما را سیاست «صبر ایوب» دانست و گفت: من، ایوبی هستم و فکر می‌کنم، این سیاست کارساز بوده است.

 

حجت‌الله ایوبی همچنین 5 شهریور ماه در اختتامیه‌ی پنجاهمین جشنواره‌ی منطقه‌ای انجمن سینمای جوان (آفتاب) که در بیت امام خمینی (ره) برگزار شد، برگزاری این مراسم را در شهرستان خمین، گامی مهم در راستای تحقق سیاست‌های سازمان سینمایی دانست و اظهار کرد: بردن جشنواره‌ها به خارج از تهران، یکی از برنامه‌هایی است که در راستای تحقق سیاست سازمان سینمایی نهادینه شده است.

 

ایوبی وضعیت سینمای کشور را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: بعد از یک دوران پراضطراب و پرتنش، فضای آرامی بر سینمای کشور حاکم شده و همدلی بین اهالی سینما و اهالی سینما با مدیران به‌وجود آمده است.

 

وی ایجاد همدلی و پیوند بین مدیران سینما و سینماگران را از مهم‌ترین اهداف این سازمان در راستای رفع تنش در سینما ارزیابی و اظهار کرد: این موفقیت از بازگشایی خانه‌ی سینما تا شفافیت و عدالتی که سینماگران در عرصه‌ی سینما احساس می‌کنند، حاصل شد و این عوامل می‌تواند آرامش و پایداری را در سینما حفظ کند.

 

ایوبی با بیان این‌که رونق گیشه‌ها، نشان از این دارد که حال سینما روبه بهبود است، ادامه داد: از اکران نوروزی، مردم شاهد فیلم‌های خوبی بودند و این فضای پررونق، نوید روزهای پررونق‌تری را در شش‌ماه دوم سال می‌دهد.

 

معاون وزیر ارشاد با اشاره به فیلمنامه‌هایی که خوانده است، افزود: فیلم‌های بسیار خوبی در راه‌اند و آثار بسیار خوبی مراحل تولید را پشت سر می‌گذارند.

 

او از برگزاری مهمانی بزرگی با حضور اهالی سینما در «روز ملی سینما» خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: من شخصا طرفدار طرح «سینما سلام» هستم و قولش را هم به مردم داده بودم و قلبا دوست دارم، این اتفاق دوباره بیفتد.

 

ایوبی اجرای «سینما سلام» در سال گذشته را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار کرد: فکر می‌کنم انرژی مثبت «سینما سلام» و «روز رایگان سینما» هنوز در سینماهای کشور وجود دارد؛ اما از آنجا که خودمان را به مشورت مقید می‌دانیم و دل‌مان می‌خواهد کارهای‌مان از سازوکارهای رسمی و قانونی عبور کند، اگر انجمن سینماداران و شورای صنفی موافق باشند، امسال هم «سینما سلام» خواهیم داشت و هزینه‌هایش را هم پرداخت می‌کنیم، ولی اگر مخالف باشند، این کار را انجام نمی‌دهیم.

 

رییس سازمان سینمایی اضافه کرد: برگزاری طرح «سینما سلام» در سال گذشته، اثرات بسیار خوبی داشت، به‌طوری که هم سینماگران امیدوار شدند و هم مدیران و مسوولان کشور به ظرفیت‌های بسیار بزرگ سینما پی بردند.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین