امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۴ Saturday, 27 April 2024

گاسپار: در جام جهانی به هدفم رسیدم/ ایران از امن‌ترین کشور‌هایی بود که دیدم

گاسپار: در جام جهانی به هدفم رسیدم/ ایران از امن‌ترین کشور‌هایی بود که دیدم

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران عنوان کرد این تیم در جام جهانی برزیل به هدف خود رسید. او همچنین اعلام کرد ایران یکی از امن‌ترین کشور‌هایی است که او دیده.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، تیم ملی فوتبال ایران با یک تساوی و دو شکست جام بیستم را ترک کرد. دن گاسپار، مربی آمریکایی در کنار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران انجام وظیفه کرد. او که سرنوشتش در تیم ملی ایران مشخص نیست در گفت‌وگویی با bigapplesoccer درباره حضور در تیم ملی ایران به صحبت پرداخت.گاسپار درباره جو رختکن تیم ملی ایران در طول بازی‌های جام جهانی و استقبال مردم ایران از این تیم گفت: برای من که مدت‌هاست در فوتبال کار می‌کنم جو رختکن ایران پس از بازی با بوسنی بسیار عجیب و ناراحت کننده بود. وقتی فهمیدیم که باید به خانه بازگردیم و از جام جهانی حذف شدیم خیلی‌ها در رختکن ناراحت بودند و گریه می‌کردند. واقعا در آن شرایط بسیار ناراحت شدم اما چیزی که برایم جالب است استقبال باشکوهی بود که از ما در تهران به عمل آمد. ما تقریبا نزدیک‌ صبح وارد تهران شدیم اما در آن زمان هزاران تن از مردم منتظر ما بودند تا قهرمانان‌شان را ببینند. آن‌ها همگی از عملکرد ما در جام بیستم خوشحال بودند. این استقبال احترام مردم ایران به فوتبال را نشان می‌دهد.

 

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر نیجریه به تساوی بدون گل رسید. سپس در یک بازی نزدیک برابر آرژانتین با یک گل شکست خورد و در سومین دیدار خود نیز با نتیجه 3 بر یک برابر بوسنی نتیجه را واگذار کرد تا در رده چهارم گروه خود قرار گیرد. اما بازی‌های خوب ایران در جام جهانی خصوصا در خط دفاع باعث شد تا خیلی‌ها در ایران به این تیم افتخار کنند.

 

گاسپار درباره عملکرد ایران در جام جهانی گفت: قطعا ایران برای قهرمانی به جام جهانی نرفته بود. هدف ما از همان ابتدا بازی‌های خوب در جام جهانی بود و من فکر می‌کنم به این هدف رسیدیم. چه کسی فکر می‌کرد آرژانتین با آن همه ستاره در وقت‌های اضافه ما را شکست بدهد آن هم زمانی که دروازه‌بان آن‌ها بهترین بازیکن زمین بود. نیازی هم نیست که اشاره کنم داور در این دیدار می‌توانست یک پنالتی مشخص برای ایران بگیرد و نتیجه به نفع ما رقم بخورد. پنالتی‌ای که همه مردم دنیا آن را دیدند. در کل فکر می‌کنم ایران در جام جهانی بازی‌های شایسته و خوبی به نمایش گذاشت و در واقع کادر فنی به هدف خود رسید.

گاسپار در تیم متوراستارز آمریکا با کارلوس کی‌روش همکاری می‌کرد. او سپس در چند جای دیگر با این مربی پرتغالی که رابطه خوبی هم با هم دارند فعالیت کرده است.

 

گاسپار درباره ارتباطش با کارلوس کی‌روش گفت: من قبل از اینکه در تیم ملی ایران با کی‌روش کار کنم، در چند تیم دیگر از جمله مترو استارز با کی‌روش کار کرده بودم. اول از هر چیز فکر می‌کنم انتخابم به عنوان مربی دروازه‌بان‌های ایران نه به خاطر رابطه دوستانه‌ام با کی‌روش که به خاطر توانایی‌هایم و تجربه‌ام در زمینه آموزش دروازه‌بان‌ها بوده است. فکر می‌کنم برای خوانندگان شما جالب باشد که بدانند اعضای کادر فنی ایران در جام جهانی از چه کشورهایی بودند، پرتغالی، فنلاندی، کیپ‌وردی، اتریشی، برزیلی، آرژانتینی، موزامبیکی و آمریکایی. این‌ها ملیت اعضای کادر فنی ایران در جام جهانی بودند و من فکر نمی‌کنم کشور دیگری غیر از ایران چنین شرایطی در جام داشت. از همان اول که کی‌روش به من پیشنهاد حضور در تیم ملی ایران را داد اصلا برایم مهم نبود که من آمریکایی هستم چرا که من در کشورهای مختلفی کار کرده‌ام. ایران نیز مثل بقیه کشورها بود. در واقع می‌توانم بگویم ایران یکی از امن‌ترین کشورهایی بوده است که دیدم.

 

البته شرایط مربی‌گری در ایران خیلی هم آسان نبوده است. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران پیش از جام جهانی از تحریم اقتصادی و تاثیر آن در فوتبال ایران صحبت کرده بود که باعث شده برنامه‌های آماده‌سازی ایران برای جام جهانی برزیل با مشکل مواجه شود. گاسپار درباره این مشکل گفت: قطعا تحریم‌های اقتصادی در کار ما تاثیر داشت. در واقع تحریم‌ها باعث شدند تا ما نتوانیم بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ جهان داشته باشیم. علاوه بر آن اخذ ویزا مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده بود. این‌ها باعث شده بود تا زمان زیادی را از دست بدهیم. ما با مشکل پرداخت پول برای هتل، حمل و نقل و پیدا کردن حریف تمرینی و امکانات تمرینی مواجه بودیم. این‌ها همه قطعا در کار ما برای جام جهانی تاثیر داشت اما با وجود همه این مشکلات بازیکنان ایرانی بدون توجه به آن عملکرد بسیار بی‌نظیری در جام جهانی داشتند و واقعا باید این عملکرد را ستایش کرد. تنها دو چیز باعث حفظ انگیزه بازیکنان ایرانی شده بود: شور و شوق آن‌ها به فوتبال و عشق آنها به مردم‌شان. با وجود همه این مشکلات، بازیکنان ما تمرکزشان را از دست ندادند و کاملا منظم و برنامه‌ریزی‌ شده تا پایان اردوهای تمرینی کارشان را با جدیت پیش بردند.

 

دن گاسپار 58 ساله که در دانشگاه هارتفورد تحصیل کرده است در جام جهانی برزیل روی نیمکت ایران نشست. البته او در انتخابی جام جهانی 94 نیز در تیم پرتغال حاضر بود و در تیم آفریقای جنوبی نیز تجربه همکاری با کارلوس کی‌روش را در کارنامه خود داشته است.

 

گاسپار درباره حضور در جام جهانی و شرایط این رقابت‌ بزرگ گفت: قطعا هیچ چیز مثل فضای جام جهانی نیست. آن هم وقتی که کشوری مثل برزیل میزبانی آن را بر عهده داشته باشد. هواداران فوتبال در برزیل به فوتبال عشق می‌ورزند. این را قطعا می‌توانید در خیابان‌ها، اطراف ورزشگاه شاهد باشید. نمی‌توانم جو موجود در برزیل را برایتان بگویم. این جو واقعا فوق‌العاده بود. البته هر کشوری که میزبان جام جهانی شود شرایط خاص خودش را دارد. 4 سال پیش برای اولین بار جام جهانی در قاره آفریقا برگزار شد و قطعا شرایط ویژه‌ای داشت. این بار برزیل میزبان جام جهانی بود و همان طور که می‌دانید فوتبال جزوی از فرهنگ برزیلی‌هاست. در واقع می‌توانم بگویم که فوتبال در خون برزیلی‌ها جاری است. ما در آفریقای جنوبی با صدای حیوانات در جنگل از خواب بیدار می‌شدیم. در برزیل با صدای سامبا از خواب بیدار می‌شدیم و همین طور هلی‌کوپترهایی که به محل تمرین تیم‌ها می‌رفتند. از دیگر نکاتی که در جام جهانی توجه من را به خود جلب کرد شرایط امنیتی حاکم بر آن بود. همه این‌ها بسیار ویژه و فوق‌العاده بود. در واقع می‌توانم بگویم اینقدر این جام جهانی برایم خوب بود که توانستم از ووووزلا دل بکنم.

 

گاسپار در پایان گفت: به نظرم جام جهانی برزیل یکی از بهترین جام‌های جهانی تاریخ بود. هواداران فوتبال در برزیل به خوبی با این ورزش ارتباط دارند و این دانش زیاد هواداران خیلی در جام جهانی کمک کرده بود تا فضای خوبی در این جام ایجاد شود.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین