امروز: شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳ Saturday, 27 April 2024

گردهمایی اقتصادی بزرگ ایران و اتریش/تصاویر

گردهمایی اقتصادی بزرگ ایران و اتریش

امضای بیش از 15 تفاهم‌نامه به ارزش 80 میلیون یورو در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله گردشگری، پروژه‌های اقتصادی، آموزش، پروژه‌های نیمه‌تمام، صنعت خودرو و دارو ماحصل حضور هیات بلندپایه اتریشی در ایران است. بنا به اظهار مقامات اتریشی امکان افزایش این حجم تجارت بین دو کشور تا 5 برابر رقم کنونی، نیز وجود دارد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، نشست تجاری ایران و اتریش امروز سه‌شنبه 17 شهریور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است. این نشست با حضور رئیس‌جمهور اتریش و هیئت همراه متشکل از وزير اقتصاد تا مديران كارخانجات و شركتهاي تجاري و همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار شد.

:

به گفته فعالان اقتصادی، هیات تجاری 200 نفره اتریشی بزرگ‌ترین هیات از این کشور محسوب می‌شود که به همراه رئیس‌جمهور این کشور در کشوری دیگر حضور یافته است.

همچنین رئیس‌جمهوری اتریش در این نشست با اشاره به سابقه تاریخی مراودات تجاری دو کشور اعلام کرد: موافقت جامعی در اتریش برای همکاری با ایران وجود دارد. تصمیم داریم در این سفر یک سازمان اقتصادی مشترکی را با ایران بنا بگذاریم قطعا تردیدهایی برای همکاری دو کشور وجود دارد که به آنها پاسخ خواهیم داد. محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش به موقعیت جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت: اتریش برای ورود به آسیای میانه، قفقاز و خلیج فارس می‌تواند از طریق ایران اقدام کند. لایتل، رئیس اتاق بازرگانی اتریش نیز گفت: این کشور به دنبال حضور کوتاه‌مدت نیست، بلکه برنامه‌های پایدار و طولانی‌مدتی را دنبال دارد.

:

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و مستحکم با اتریش، امروز سند کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش با حضور روسای جمهوری دو کشور به امضا رسید، گفت: سفر کنونی هیات اتریشی به تهران نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب می‌شود و باید حداکثر بهره‌برداری را در زمینه‌های مختلف انجام داد.

:

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت‌،‌ معدن و تجارت در این مراسم، سطح روابط تجاری و سیاسی دو کشور را قابل قبول دانست و گفت: دولت ایران عزم جدی دارد که از تجربیات ارزنده اتریش در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع های‌تک، صنایع دارویی،‌تجهیزات پزشکی، ‌هوا فضا، نفت، گاز، پتروشیمی و خدمات فنی مهندسی استفاده کند.

وی به این نکته اشاره کرد که هر سال در کشور ما صدها پروژه بسیار عظیم در حوزه سدسازی، ساخت راه، ‌بزرگراه، حمل و نقل، پالایشگاه و نیروگاه و تولید خودرو در دستور کار قرار دارد.

:

نعمت‌زاده با اشاره به برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور گفت: امروز سند همکاری کمیسیون اقتصادی بین دو کشور به امضا رسید که آیین‌نامه آن نیز تا چند ماه آینده تنظیم خواهد شد. وی بر این اساس به طرف اتریشی اعلام کرد شرکت‌های ایرانی آمادگی دارند تا در حوزه محصولات غذایی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی و محصولات سنتی با اتریش همکاری‌های خوبی داشته باشند.

:

محسن جلال پور در نشست تجاری ایران و اتریش گفت: دوره طولانی از همکاری‌های جدی میان ایران و اتریش به ثبت رسیده و بخش خصوصی ایران تمایل دارد تا در فضای جدید نقش‌آفرینی جدیدی را با همسایه اتریشی خود داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: سفر هیات تجاری اتریش با تعداد زیادی از شرکت‌های صاحب‌نام این کشور گویای این است که طرف اتریشی نیز عزمی مشابه ایران دارد.

:

وی اظهار کرد: چنانچه شرکت‌های اتریشی بتوانند همکاری موثری با همتایان ایرانی خود آغاز کنند، کارها برای آنها ارزان تر و اقتصادی تر تمام می‌شود و این در شرایطی است که متاسفانه خاورمیانه آرام نیست در حالی که جمعیتی فراوان و ثروتمند دارد.

به گفته جلال پور ایران کشوری با ثبات، با امنیت مناسب و زیربناهای توسعه یافته است که می‌تواند با دارا بودن مزیت‌هایی همچون انرژی ارزان و بنگاه‌های حرفه‌ای بهترین شریک برای اتریشی‌ها باشد.

:

وی معتقد است چنانچه شرکت‌های ایران و اتریش به صورت آگاهانه همکاری‌هایی را شکل دهند می‌توانند سرنوشت مناسبی را برای بسیاری از بنگاه‌های دو کشور رقم بزنند.

همچنین در این نشست «میتر لهنر» معاون نخست وزیر اتریش نیز اظهار کرد: روابط کشورها چیزی نیست که تحریم‌ها بتواند جلوی آن را بگیرد اگر چه لطماتی به آن وارد آورده بود اما توافق وین و جو حاکم بر مذاکرات نتیجه‌ای را رقم زد که بتوانیم بهترین پشتیبانی را از ایران داشته باشیم.

:

معاون نخست وزیر اتریش تصریح کرد: البته جو مذاکرات آینده‌ای را رقم زد که همکاری‌های اقتصادی ایران و اتریش چارچوب منفی نداشته باشد و این موضوع برای امنیت و توسعه اقتصادی دو کشور مفید است.

وزیر اقتصاد اتریش خاطرنشان کرد: این روزها اتفاقات خوبی در روابط تجاری ایران و اتریش در حال شکل‌گیری است و حضور ۲۵۰ شرکت صاحب‌نام اتریشی نشان می‌دهد که می‌توان آینده روشنی را با ایران بر مبنای اعتماد بنا کنیم.

:

وی اظهار کرد: نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش برای سال‌های آینده و تا سال ۲۰۲۰ را تدوین خواهیم کرد و در این نقشه راه چشم‌اندازهای مشترکی خواهیم داشت البته این مراودات نباید تنها به سفر هیات اتریشی به ایران ختم شود بلکه شما هم باید به ما سر بزنید. وی در پایان خاطرنشان کرد: همه چیز هم‌اکنون برای شکوفایی مراودات دو کشور آماده است اما باید یک همکاری برد- برد را تعریف کرد.

:

در ادامه لایتل، رئیس اتاق مشترک ایران و اتریش، با ابراز خرسندی از عادی شدن روابط ایران با بسیاری از کشورها گفت: این مساله باعث شد تا در بخش‌های اقتصادی راه‌های جدیدی ایجاد شود، اگر چه اتریش همواره از این مساله حمایت کرده است، چرا که شرکای قابل اعتماد کسانی هستند که در زمان سخت در کنار هم باشند.

:

وی به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های اتریشی به دنبال سرمایه‌گذاری پایدار و طولانی‌مدت در بازار باثبات ایران هستند نه سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت.

لایتل همچنین با بیان اینکه حتی در زمان تحریم نیز در سطح اتحادیه اروپا و اتاق بازرگانی جهانی، ایران را تنها نگذاشتیم، اظهار کرد: سعی کردیم تا ایران بر اثر تحریم‌ها به کنار رانده نشود و اکنون نقطه عطفی برای همکاری‌های مشترک به وجود آمده است.

:

هاینس فیشر، رئیس‌جمهوری اتریش نیز با تقدیر از شرایط خوبی که اکنون به همت دولتمردان ایران و به نتیجه رسیدن مذاکرات به وجود آمده است، گفت: همه ما تمایل داریم بین ایران و اتریش روابط دوستانه برقرار باشد، چرا که روابط اقتصادی و سیاسی مکمل یکدیگر هستند که بهبود روابط سیاسی افزایش همکاری‌ اقتصادی را به دنبال دارد و افزایش همکاری‌ اقتصادی، دو ملت را بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌کند.

:

وی با بیان اینکه مایلیم در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی و حتی آموزشی با ایران همکاری‌ داشته باشیم، گفت: اکنون شرایطی فراهم شده که هرآنچه بکاریم، در آینده نزدیک برداشت خوبی خواهیم داشت.

رئیس جمهوری اتریش با ابراز خرسندی از اینکه مذاکرات ایران و 1+5 زودتر از آنچه به نظر می‌رسید، به نتیجه رسید، خاطرنشان کرد: دولت اتریش از دو ائتلاف اصلی تشکیل شده که هر دو تاکید و تمایل زیادی برای ایجاد یک ساختار قوی اقتصادی با ایران دارند و مورد حمایت کامل دولت اتریش است، اگرچه ممکن است، اختلاف‌نظرهایی نیز وجود داشته باشد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین