امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ Friday, 26 April 2024

داوود اوغلو: ترکیه نماینده حماس در مذاکرات آتش‌بس است

داوود اوغلو: ترکیه نماینده حماس در مذاکرات آتش‌بس است

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که حماس آنکارا را به عنوان نماینده خود برای مذاکرات و تلاش‌ها جهت دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه انتخاب کرده است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،‌ احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی داخلی در شهر قونیه گفت: ترکیه همواره با طرف فلسطینی در تماس است و اطمینان و اعتماد گسترده‌ای در روابط میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در شرایط کنونی حکم‌فرماست.

 

وی با بیان اینکه آن‌ها شاهد اقداماتی از سوی طرف اسرائیلی نبوده‌اند، گفت: ما همواره تماس‌هایی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر برقرار می‌سازیم و اخیرا آتش‌بس موقت 24 ساعته را به اسرائیل پیشنهاد دادیم اما با آن مخالفت کرد. ما در حال حاضر برای آتش‌بس جدیدی به مدت 24 ساعت تلاش می‌کنیم و منتظر اقدامات جدی اسرائیل در این خصوص هستیم.

 

احمد داوود اوغلو با بیان اینکه موضع آنکارا در قبال مساله فلسطین واضح و صریح است، اظهار کرد: مسلح کردن اسرائیل به انواع سلاح‌ها و خلع سلاح فلسطینی‌ها اقدامی است که در محافل بین‌المللی مورد قبول نیست چرا که فلسطینی‌ها حق دفاع از خود را دارند.

 

وی با بیان اینکه باید محاصره غزه پایان یابد، گفت: ترکیه در جریان مذاکرات با طرف‌های مختلف در خصوص آتش‌بس همیشگی میان اسرائیل و فلسطین بر این مساله تاکید دارد و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و تمام تلاش خود را برای دستیابی به آتش‌بس به کار خواهد گرفت.

 

احمد داوود اوغلو در پاسخ به سوالی در خصوص شهروندان یهودی ترکیه گفت: ما چیزی به عنوان اقلیت یهود نداریم. یهودیان، مسلمانان و اتباع دیگر ادیان در کنار هم در ترکیه زندگی می‌کنند و نماینده اسرائیل نبوده و مسئول سیاست‌های تل‌آویو نیستند.

 

انتهای پیام

 

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. حوادث اخير در منطقه (سرنگوني پياپي حكومتهاي چند ده ساله مصر، لیبی، يمن، تونس و….و در پی آن خونریزیهای قومی ناشی از خلاء قدرت در منطقه) كه غالبا با كشتارهاي دسته جمعي اقوام و تخریب و انهدام سرمايه هاي ملي توام بوده اين ضرورت را بوجود آورده كه دنياي اسلام في الفور يك هئيت منتخب براي حكميت و حمايت از ملتهائي كه گرفتار ظلم، تبعیض، جنگ، استبداد و استثمار و این اواخر توطئه های بین المللی هستند معرفي كند. تا حداقل يك آيه قرآن (واصلحوا بين اخويكم) در سرزمين بزرگ اسلام اجرائي بشود! کشور ایران در حال حاضر مستعد معرفی افراد زیادی است چرا که هم صاحب تمدن قدیم و هم انقلاب اسلامی 57 است. از قدیم و ندیم هم در عالم اسلام حق آب و گل دارد. علي الحساب اعضائي كه بنظر من در این امر خطير ذيصلاح و وجيهه ملل هستند آقايان محمد خاتمي از ايران، ماهاتيرمحمد از مالزي و تا اندازه اي طيب اردوغان از تركيه. چون تعداد مصلحين جهان اسلام اندك هستند و اگر هم هستند یا خود را دست کم گرفتند و یا بالاجبار به چپ و راست غلطیدند و نهایتا مغضوب نظامات خود شدند. باید فرهنگ هم اندیشی و بزرگ بینی(بزرگی بزرگان خود را دیدن) را در جوامع اسلامی تقویت کرد تا اعضاي ديگری شناسائي و به این فهرست کوچک افزوده شوند. شاید بزرگان این کشور تصمیم گرفتند به این نفرات ایرانی نام آقایان حسن روحانی و جواد ظریف را اضافه نمایند. اگر کل عالم اسلام غیر از این فکر کردند، دراز مدت را ندیدند، حقوق همدیگر را به رسمیت نشناختند و خدای ناکرده مرتب بر طبل خون به خون شستن و یا حریف کشتن کوبیدند، جهان اسلام همچنان گرفتار فتنه های بی پایان و سرانجام های نابهنگام خواهد شد. این راه حل خداست و امروز توجه به آن از نان شب هم واجب تر است (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ- هر آينه مؤمنان برادرانند ميان برادرانتان آشتی بيفکنيد و از خدا بترسيد، باشد که بر شما رحمت آرد).
    این خبر شما نشان می دهد مسلمانان در اجرای این فرمان خدا غفلت کردند و چه غفلت کردنی! گذاشتند جنگ شیعه و سنی در منطقه شکل بگیرد. گذاشتند دشمن در زمین اسلام بازیهای دلخواه خود را بکند! همه جا بوی باروت بدهد. مجاهدین غزه هم که امروز نیازمند یک پشت جبهه قوی است نه محمد عباس هم کیش و هم ریش را به همراه دارد و نه السیسی و نه دیگر قدرتهای خرد شده منطقه را. از آن طرف تر همه راه ها هم خواسته و ناخواسته به ایران ختم می شود. شما باشید جز اینست که بین بد و بدترین، ترکیه را انتخاب بکنید.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۲ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین