امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۶ Wednesday, 17 April 2024

اخوان‌المسلمين تهدید به‌ نابودی مصر کرده‌اند

اخوان‌المسلمين تهدید به‌ نابودی مصر کرده‌اند

سخنگوی رسمی وزارت كشور مصر، برای اولین بار فاش کرد که پس از رویدادهای انقلاب 30 ژوئن سال 2013 که به برکناری رئیس جمهوری این کشور منجر شد، خیرت الشاطر معاون رهبر “اخوان المسلمین”، و محمد مرسی، مسئولان دولت موقت و ارتش را تهدید کردند که اگر مرسی را به قدرت باز نگردد، آنها با 7 هزار نفر از خطرناکترین تروریست های جهان مصر را به آتش خواهند کشید.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،‌ سرلشکر، هانی عبدالطیف، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت:”وقتی مرسی برکنار شد در صحرای سینا یعنی از منطقه العریش تا مرز های شرقی فلسطین بیش از 7 هزار تن از خطرناکترین تروریست های جهان مستقر شده بودند. برخی از آنها با القاعده ارتباط مستقیم داشته و برخی نیز از ایدئولوژی القاعده الگو می گرفتند. این تعداد تروریست از صحرای سینا به سوریه و از سوریه به مصر آزادانه تردد می کردند. مشخص بود که در زمان محمد مرسی با هماهنگی محمد ظواهری برادر ایمن الظواهری برادر رهبر القاعده و گروه اخوان المسلمین قرار بود این 7 هزار تروریست در آینده برای تحقق اهداف گروه اخوان از آنها استفاده شود. به همین دلیل و با اتکا بر چنین نیرویی مرسی و خیرت الشاطر ارتش را تهدید به آتش کشیدن مصر کرده اند”.
:
سخنگوی وزارت کشور مصر اظهار داشت، تروریسم در دهه 80 تا 90 با “تروریسم” امروزی کاملا متفاوت بود، در دهه 90 “تروریسم” عبارت بود از گروه هایی که به طور خود جوش از جوانان مصری که درک نادرستی از دین داشتند تشکیل می شد اما این مجموعه افراد به محض اینکه دستگیر می شدند، وقتی به افکار و کردار خود بازنگری می کردند در مفاهیم و نظریات فکری خود تجدید نظر می کردند و در نهایت از ایده هایشان عقب نشینی می کردند. اما تروریسم امروزی یک پدیده ای بین المللی است. این نوع تروریسم با طرح های بین المللی، پشتیبانی سازمان های اطلاعاتی و کمک های مالی کشورهای خارجی عرضه اندام کرده و برای ایجاد تغییرات داخلی برخی کشورها برنامه ریزی می کند.
:
سرلشکر عبدالطیف، با توضیح اینکه وضعیت امنیتی مصر در حال حاضر بهتر از آنچه قبلا بوده، گفت:”چالش های امنیتی بیشتر شده اما من تاکید می کنم که جنگ علیه تروریسیم در حال حاضر تنها با گروه “اخوان المسلمین” نیست، بلکه تروریسمی که ما با آن در حال جنگیم یک طرح بزرگی است که عناصر تروریستی بین المللی در پشت آن قرار گرفته اند تا برنامه های از پیش تعیین شده را به اجرا درآورند”. سخنگوی وزارت كشور توضیح داد که گروه تروریستی “انصار بیت المقدس” تاثیر منفی زیادی بر امنیت مصر ندارد. این گروه با پیگیری نیروهای امنیتی مصر همه تحرکاتش بررسی و مهار شده است اما قبل از انقلاب 30 ژوئن گروه های مسلح خطرناک تر از داعش در صحرای سینا پا گرفته و فعالیت می کردند”.
:
وی تاکید کرد که ارتش مصر و نیروهای امنیتی این کشور برای ریشه کن کردن تروریسمی که با حمایت داخلی اخوان المسلمین و پشتیبانی سازمان های اطلاعاتی خارجی فعالیت می کند، از پای نخواهند نشت. سخنگوی وزارت کشور مصر گفت:”داعش، انصار بیت المقدس، ارتش آزاد، فرقان و غیره.. نام های حقیقی نیستند. این نام ها برای استتار و فریب بکار گرفته می شود. افرادی هم که در این گروه ها فعالیت می کنند مزدورانی هستند که برای عملی کردن طرح های بین المللی برای سازمان های اطلاعاتی خارجی کار می کنند”.
:
وی افزود: ” کارشناسان مواد منفجره وزارت كشور مصر تاکنون 1242 مورد بمب ساعتی کار گذاشته شده و تعداد 398 بمب انفجاری کنار جاده ای را خنثی کردند. کما اینکه طی این مدت 118 بمب نیز در مناطق مختلف متاسفانه منفجر شد. همچنین نیروهای وزارت کشور 5 سکوی موشک انداز، 954 کیلو گرم مواد منفجره “تی . ان .تی” ، 30 تن مواد منفجره آتش زا ” آی. بی. اس” ، 24 بمب کنار جاده ای ، 7 کمربند انفجاری، 170 منفجر کنند الکتریکی ، 51 یک نارنجک دستی و 37 انبار سلاح کشف و آنها را ضبط کردند”.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین