امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۸ Friday, 26 April 2024

جذب مخاطب ميليونی با برنامه استانی خوشا شیراز

جذب مخاطب ميليونی با برنامه استانی خوشا شیراز

برنامه هايي با ماهيت جنگهاي هفتگي همواره جزو پرمخاطبترين برنامه هاي تلويزيون به شمار ميروند. دعوت از چهرههاي سرشناس و پخش آيتمهاي جذاب و موسيقي جزو ابزارهاي جذب مخاطب در اين سبک آثار به شمار ميروند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، به نقل از بانی فیلم: از آنجا که ساخت و ادامه يافتن اين برنامه ها احتياج به بودجه کلاني دارد، پخش اين جنگها معمولا به  مناسبتهاي خاصي محدود ميشود. چرا که در اوضاع کمبود بودجه تلويزيون، مسوولان اين رسانه ترجيح ميدهند، قيد حضور اين برنامه ها را به شکل هفتگي بزنند تا اينکه زير بار دستمزد چند ميليوني ستاره ها براي حضور در اين برنامه ها بروند. اما در اين ميان پخش  برنامه «خوشا شيراز» با ماهيت جنگ هفتگي آن هم به مدت چهار سال باعث شد که بسياري به دنبال علت   ماندگار اين برنامه باشند. برنامهاي که از شبکه استاني فارس پخش ميشود، اما مخاطبانش از سراسر ايران هستند.

:
 چرا پخش اين برنامه چهار سال ادامه پيدا کرد؟
پخش اين برنامه از آذر سال 89 و همزمان با تغيير مديريتي در سازمان صدا و سيما استان فارس شروع  شد. اين برنامه صبح جمعه هر هفته روي آنتن ميرود، اما از آنجايي که «خوشا شيراز» از طريق ماهواره قابل رويت است، بسياري از مخاطبان به واسطه حضور چهرههاي مطرح اين برنامه را تماشا ميکنند. در حالي که اين برنامه بيشتر تمرکزش را روي سلبي ريتي ها گذاشته است.

:

هادي قندي تهيه کننده برنامه خوشا شيراز در پاسخ به اين سوال به باني فيلم مي گويد: «خوشا شيراز» همواره نسبت به معرفي چهره هاي مطرح استان فارس پيشقدم بود و طي مدتي که اين برنامه روي آنتن بوده اکثر چهرههاي مطرح اين استان را به خوشا شيراز دعوت کرديم تا از اين طريق هم بتوانيم اداي دين کنيم و هم اينکه مردم با فعاليت شان بيشتر آشنا شوند، اما از جايي به بعد حس کرديم اگر بخواهيم صرفا تمرکزمان را روي اين موضوع بگذاريم، ممکن است دچار تکرار شويم. ضمن اينکه بازخوردهاي زيادي از برنامه گرفتيم و متوجه شديم  «خوشا شيراز» مخاطبان سراسري دارد که بايد از حضورشان بهره ببريم و خوراک مناسبي را به آنها ارائه دهيم. به همين خاطر در کنار معرفي هنرمندان شيرازي از هنرمندان مطرح غير شيرازي هم دعوت  کرديم و هدف ما بيشتر ملي کردن اين برنامه است.  ضمن اينکه از فرصت به وجود آمده براي  معرفي هر چي بيشتر استان فارس و هنرمندانش هم استفاده کرديم.

:
 لواساني و سبکي متفاوتي از اجرا خوشا شيراز
«خوشا شيراز» از ابتداي زمان پخشش سعي کرد براي جذب بيشتر مخاطبان از  چهره هاي مطرح به عنوان مجري برنامهاش بهره بگيرد. اجراي قسمتهاي ابتدايي اين برنامه برعهده پژمان بازغي بود، اما بعد از مدتي پاي مجريان مطرح ديگري نظير محمد سلوکي، و… هم به اين برنامه باز شد. اين روزها هم مژده لواساني به همراه مجري استاني محسن آزادي به اجراي برنامه ميپردازد. لواساني در مورد حضورش در اين برنامه ميگويد: اجراي برنامه براي من در شهري مانند شيراز که از نظر من رويايي ترين شهر دنياست، حس کم نظيري دارد. برنامه «خوشا شيراز» اين امکان را به من ميدهد تا به شکل صميمانهاي به اجراي برنامه بپردازم و از اين طريق ارتباط بيشتري و بهتري را با مخاطب برقرار کنم. هر چند که همزمان با اجراي برنامه «خوشا شيراز» در «کافه سوال» هم به اجراي برنامه ميپردازم، اما سبک متفاوت اجرايم در اين دو اثر باعث ميشود که اين همزماني باعث به تکرار کشيدنم نشود.

:

تفاوتهايي که در اجراي اين دو برنامه وجود دارد، بر گرفته از ژانر متفاوت اين دو اثر است. «خوشا شيراز» يک دورهمي ساده و گرم آخر هفتهاي با هنرمندان و  مخاطبان به شمار ميرود که توانسته در طول چهار سال گذشته سطح کيفياش را حفظ کند و دچار ساده انگاري نشود. من  اجراي برنامه هاي سينمايي را نيز در راديو برعهده داشتم و همين موضوع به من کمک کرده  تا در «خوشاشيراز» گپ هاي صميمانه و در عين حال با معلوماتي را با هنرمندان داشته باشم و از آن اطلاعات بهره بگيرم. من اين سبک از شو تلويزيوني را بسيار دوست دارم، چرا که برنامههايي از اين دست به دور از هر گونه ابتذال و سطحي نگري مخاطب را سر گرم ميکنند، اميدوارم ساخت اين برنامهها در تلويزيون ما تداوم داشته باشد.

:
 نقش اسپانسر در تداوم خوشا شيراز
موضوعي که نميتوان در ساخت برنامههايي از اين دست انکار کرد، بودجه کلاني است که برنامههايي از اين دست مي خواهند؛ به ويژه اينکه اين برنامه در شيراز تدارک ديده شده و فاصله زماني زيادي را با تهران دارد بيترديد هماهنگي هفتهاي چند چهره سرشناس و حضور آنها در يک برنامه تلويزيوني بدون لطف اسپانسر و بودجه کافي ناممکن است؛ قندي تهيه کننده برنامه در اينباره ميگويد: از قسمت اول ساخت اين برنامه سعي کرديم به گونه اي عمل کنيم که هيچ هزينه اي بر صدا و سيماي استان فارس تحميل نشود و ما همه هزينهها را از پخش خصوصي تامين کنيم در يک سال اول برنامه، همه هزينه ها را خودم تقبل کردم، اما بعد از اينکه برنامه ديده شد خوشبختانه توانستيم اسپانسرهايي را هم جذب برنامه کنيم. حضور اين حجم از مهمان مطرح در برنامه ما که آمارش در اين چهار سال به بيش از نهصد مهمان ميرسد، کار ساده اي نيست چرا که ما بايد ضمن فراهم کردن حضور افراد در برنامه شرايط اسکان آنها را به مدت دور روز ايجاد مي کرديم، اما خوشبختانه  اين اتفاق  در برنامه ما رخ داد و نکته جالب اينجاست که به جز برنامه هايي که ويژه  ايام عيد در تلويزيون روي آنتن ميرود هيچ برنامهاي را نداشتيم که بتواند به شکل منظم با اين مضمون روي آنتن برود.

:
 ويشکا آسايش: لذت سفر در يک جنگ شيرازي
ويشکا آسايش که اولين حضورش را در يک برنامه تلويزيوني با «خوشا شيراز» تجربه کرده است، در مورد حضور در اين برنامه ميگويد: براي من هميشه مهم بوده که اولين حضورم در يک برنامه تلويزيوني با يک برنامه خوب رقم بخورد. در طول سالها هيچ يک از پيشنهادهايي که براي حضور در برنامههايي از اين دست داشتم من را متقاعد نکرد. اما وقتي حرف حضور در يک برنامه شيرازي پيش آمد همه چيز برايم تغيير کرد. بخشي از موضوع به اين خاطر بود که من اصالتا شيرازي هستم و نسبت به اين شهر علاقه زيادي دارم. ضمن اينکه اکثر همکارهايم از حضور در اين برنامه و فضاي مثبتي که در آن وجود دارد تعريف کردند. از طرفي جنس صحبتهايي که در اين برنامه مطرح ميشود، نسبت به ساير برنامههاي تلويزيوني قابل مقايسه نيست  و بازيگر و مجري ميتوانند با خيال راحتتري حرف بزنند.

:
 آزادي ها اجرا در مراکز استان ها
نگاهي که ويشکا آسايش مبني بر آزادي بيشتر بر حضور مهمانهاي و نحوه اجراي مجريان در برنامههاي استاني در قياس با برنامههايي که در شبکههاي سراسري ساخته ميشود را بسياري ديگر از منتقدين و مخاطبان دارند و بر اين باورند پايين بودن حساسيت در اين برنامه باعث شده نظارت سخت گيرانه  چنداني روي آنها چندان اعمال نشود و مجريان و مهمانها راحتتر به اجراي برنامه بپردازند.
قندي تهيه کننده کننده برنامه در اينباره مي گويد: طي اين مدت آقاي مشکي رئيس صدا و سيما استان فارس با تمام انرژي پشت اين برنامه ايستاد و اجازه نداد دخالتها مانع از پيشرفت اين برنامه شود. بيترديد اگر حمايتهاي اين فرد نبود اين برنامه از همان روزهاي اول مسير ديگري را طي ميکرد.

:
هر چند که به اعتقاد بسياري از مديران شبکه استاني «خوشا شيراز» اين روزها به واسطه ميزان مخاطب و با استناد بر ارسال بالغ بر پانصد هزار پيامک به شکل هفتگي  به برنامه البته بنا بر اعلام دست اندرکاران يکي از موفقترين برنامههاي استاني به شمار ميرود، اما به نظر ميرسد الگوگيري صرف از اين برنامه جهت ساخت برنامههاي مشابه در شبکههاي استاني اشتباه بزرگي است. چرا که باعث به تکرار کشيدن ميشود. دليل موفقيت اين اثر هم در آن مقطع بيترديد به دليل نگاه نو و متفاوت يک برنامه استاني بود. اما در شرايط که شبکه هاي سراسري نميتوانند مخاطبان را پاي برنامه تلويزيوني بنشانند، بيشک موفقيت برنامه اي استاني ميتواند يک امتياز مثبت براي آنها تلقي شود.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین