امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۲ Friday, 19 April 2024

حجت الاسلام اژه‌ای: دانه‎‌درشت‌ها می‌خواهند قاضی تعیین کنند

حجت الاسلام اژه‌ای: دانه‎‌درشت‌ها می‌خواهند قاضی تعیین کنند

معاون اول قوه قضاییه فعال شدن چرخ اقتصاد را از مهمترین اولویت های این قوه اعلام کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توانست در سال گذشته نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان از معوقات بانکها را وصول کند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در سخنرانی پیش از خطبه نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته تهران، افزود: قوه قضاییه با توجه به شرایط کنونی، توطئه ها و فشارهای دشمن و عوامل شیطان بزرگ در داخل کشور چند هدف بزرگ را به صورت مشخص هدف گذاری کرد و دستیابی به این موارد را در کنار سایر کارها در اولویت قرار داده است.
:
محسنی اژه ای با بیان آنکه یکی از مسایل مهم در شرایط کنونی فعال شدن چرخ اقتصاد کشور است، گفت: اجرا شدن اقتصاد مقاومتی از خواسته های مقام معظم رهبری است و در این راستا قوه قضاییه در خصوص مسائل اقتصادی به دولت و مردم تلاش و کمک کرده است.
:
اهم اظهارات معاون اول قوه قضاییه را به نقل از ایرنا بخوانید؛
:
*اگر بانکها به صورت بنگاهداری عمل نکنند و با همان شرایطی که قانون تعیین کرده اجازه دهند پول در اختیار همه فعالان اقتصادی جامعه قرار گیرد و گردش داشته باشد و در دست عده ای معدود رسوب نکند و آنها نیز از این پولها در جایی غیر از آنکه باید استفاده شود، استفاده نکنند؛ چرخ اقتصاد فعال می شود.  پولی که پرداخت می شود، باید اعتبارسنجی و نظارت شود که کی کجا و چگونه داده می شود و با این کار، حرکت عظیمی در چرخ اقتصاد بوجود می آید و قوه قضاییه احساس کرد اینجاست که به نفع مردم و دولت باید وارد شود و ننشیند ببیند که بانک مرکزی چه می کند.
:
*احساس کردیم از جمله وظایف ما در جهت حفظ حقوق عامه و حفظ سرمایه های مردم که در بانکهاست، وارد شویم و وارد شدیم، تا حدود زیادی مسئله معوقات بانکها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد، ضمن آنکه با بدهکاران نیز صحبت شد و تسویه کردند. بخشی از آنها که بدهکاران بزرگ بانکی بودند و تسهیلات گرفته شده همراه با اقدامات غیرقانونی بود و قوه قضاییه با آنها برخورد و برخی را بازداشت و طلب بانک ها را از آنها وصول کرد و یا در حال وصول است.داجراییات سازمان ثبت فعال ترشد و در سال93 نزدیک 4 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکها را وصول کرد.
:
*بسیاری از شرکتهای اعتباری و واسپاری یا لیزینگی که در این عرصه فعالیت می کنند، غیرمجاز هستند و قوه قضاییه به کمک بانک مرکزی، مردم و دولت آمد و کارگروهی از چند دستگاه ایجاد شد تا این موسسات وشرکت هایی که به نحوی در مسئله پولی ما دخالت دارند و غیرمجاز هستند،ساماندهی شوند. این موسسات یا باید خود را تطبیق دهند و فعالیت قانونی داتشه باشند یا آنکه بساط خود را جمع کنند؛ در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.
:
*فعالیت یک هزار شرکت واسپاری یا لیزینگ بدون مجوز، 500 تعاونی اعتبار بدون مجوز، است، این موسسات غیرمجاز باید زیر چتر قانون قرار بگیرند و در جهت سیاستهای پولی کشور اقدام کنند.
:
*قوه قضاییه از سالهای گذشته خصوصا در سالهای 92 و 93 به دادستانها اخطار داد تا با استفاده از ظرفیت های مدعی العموم مانع از تخریب اراضی شوند که توفیقات بسیار موثر و مفیدی در این زمینه داشتند؛ هم جلوی پیشرفت زمین خواری گرفته و هم بازدارندگی برای آینده شد.
:
* مردم از قوه قضاییه انتظار دارند که نسبت به امور و وظایفی که به او محول شده با اقتدار، صلابت، دقت و اقدام به موقع برخوردهای مناسب و در یک کلمه با عدالت رفتار کند.اگر کار مردم به تاخیر افتاد، کم انجام شد و یا اگر رفتار مناسب انجام نشد و در احیای حقوق عامه کاستی وجود داشت و اگر چنانچه خروجی کار همراه با عدالت نبود اینجا قوه قضاییه نتوانسته به وظیفه خود عمل کند.
:
* هدف اصلی که این قوه دنبال کرد بحث به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور بود و هدف دیگرش نیز به مسایلی برمی گردد که مربوط به نابهنجاری های جامعه و مخل امنیت جامعه است. براساس بند یک از اصل 3 قانون اساسی  دولت جمهوری اسلامی موظف است محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی در جامعه ایجاد و با همه مظاهر فساد مبارزه کند و هر سه قوه موظف هستند با تمام مظاهر فساد و تباهی مبارزه کنند. این قوه منتظر نماند تا ببیند الزاما هر مسوولی کارش را انجام می دهد یا نه، بلکه اولویت گذاری کرد و با کسانی که موجب ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی می شوند، مبارزه کرد.
:
*متاسفانه در اینجا با قوه قضاییه همکاری نشده و نمی شود؛ اما این دستگاه با افرادی که از طریق فضای مجازی موجب ترویج فساد و فحشا می شوند برخورد کرده و نتایج خوبی نیز داشته است. قوه قضاییه با وجود اینکه تحت فشار زیادی بوده و است، اما با کسانی که در نشریات مکتوب یا دیجیتال نیز به صورت موردی به مقدسات توهین و با نشر اکاذیب ذهن جامعه را مشوش می کنند تا آنجا که مقدور بوده برخورد کرده و در جایی که ارشاد و تذکر لازم بوده، تذکر داده است.
:
* یکی از مسابل مورد حق مردم برخورد با دانه درشت ها و برخورد بدون تبعیض با صاحبان قدرت بود؛ برخی از پرونده هایی که درسالهای اخیر رسیدگی می شود، فوق العاده فشار می آورند و تهدید و تطمیع می کنند. این افراد مستقیم و غیرمستقیم سعی در تخریب قوه قضاییه را دارند تا نتوانیم به پرونده آنها رسیدگی کنیم.
:
* اگر رسیدگی به پرونده ها از لحاظ حقوقی حداکثر200 ساعت وقت بخواهد، بیش از 200 ساعت وقت برای حاشیه سازی گرفته می شود و چون صاحب قدرت است می گوید «قاضی را باید من تعیین کنم و من باید بگویم قاضی باید چه کسی باشد. چرا به من نگفتید که…»؛ در حالی که به متهم و موکلش باید بگوییم و او را تفهیم اتهام کنیم، شما چه کاره هستید.
:
* نفس کار قضا سخت است و با توجه به اینکه ماموریت های سنگین بعهده قوه قضاییه گذاشته شده؛ این دستگاه عده و عده لازم را ندارد. از مجلس و دولت تقاضا داریم به قوه قضاییه اجازه جذب نیرو دهند.  قضاتی که طبق برنامه پنجم اجازه جذب داده هنوز در پرداخت حقوق آنها مانده ایم.
:
*با گرامیداشت شهدای سال 60 و در صدر آنها شهید بزرگوار آیت الله بهشتی، این فاجعه بزرگ به دست مزدوران زمانی اتفاق افتاد که آتش و شعله جنگ در جبهه ها بالا گرفته و صدام به حمایت از غرب و شرق جنگ سنگینی علیه ما به راه انداخته بود.  این حادثه در شرایطی روی داد که عوامل ستون پنجم دشمن در داخل مرتب به شایعه پرکانی و افترا افکنی مشغول بود و در شرایطی که گروهک های مختلف با نام های مختلف و شعارهای به ظاهر انقلابی و خلقی در جای جای کشور کارشکنی می کردند و آشکار و پنهان به مبارزه با این ملت مشغول بودند؛ در شرایطی که شیاطین انس و جن تلاش می کردند روحیه مردم را تضعیف و نفاق و شقاق بین امت و امت و همچنین بین امت و امام ایجاد کنند.
:
* در هفت تیر سال 60 سرمایه ها، فرهیختگان و مسوولان بلندپایه و بالاترین مقام قضایی این نظام و کشور و تعدادی از مسوولان دولت و مجلس شورای اسلامی را از دست دادیم و این ملت و این نظام از وجود آنها بی بهره ماند، اما با نثار خون این شهدا دو اتفاق مهم روی داد.  با شهادت این عزیزان، نه تنها ماهیت پلید این گروهک و کینه آنها نسبت به اسلام ناب و کینه غرب نسبت به اسلام مشخص شد، بلکه ماهیت سایر گروهک ها و تشکیلات وابسته به شرق و غرب نیز برملا شد که به برکت خون مطهر این شهدا اتفاق افتاد و از این جهت انقلاب بیمه شد.  مهمتر اینکه در آن شرایطی که اشاره کردم وحدت و انسجامی مثال زدنی و بی مانند در همه جریانهای راستین انقلاب بوجود آمد که با این وحدت و هشیاری که در همه امت پیدا شد از آن به بعد هیچیک از ترفندها و شیطنت های شیطان بزرگ و شیطانهای کوچک و عوامل ریز و درشت آنها در کشور نتوانست دیگر بایستد و انقلاب را متوقف کند.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین